Evil Carbs and Obesity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vind dit een zeer openbaarende film.

Betwijfel helaas of de meeste mensen de wil hebben om het uit te zitten, ook al zou je het beknopt samenvatten.

Comment

Ik noem het gewoon een samenzwering van fabrikanten om hun consumenten verslaafd aan suiker en zoetigheid te maken. Door je verzadigingsmeganisme lam te leggen vreet en zuip je nog veel meer dan ooit.
      Het is toch niet normaal dat je een 2 literfles cola leeg kunt zuipen en daarna nog STEEDS honger en dorst hebt?!
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Hebben jullie ook wel is dat je dan zoiets als dit of andere mythes/onwaarheden rond eten en drinken proberen te uit te leggen aan vrienden/kennisen dat ze het niet willen aan nemen? Gister had ik dat ook weer, ik vertelde dat frisdrank zo slecht is voor je lever en iemand die ik ken die bleef herhalen dat je net zo goed sinas als water kan drinken... Ben maar gestopt met overtuigen.

Comment

Originally posted by Silk View Post
          Hebben jullie ook wel is dat je dan zoiets als dit of andere mythes/onwaarheden rond eten en drinken proberen te uit te leggen aan vrienden/kennisen dat ze het niet willen aan nemen? Gister had ik dat ook weer, ik vertelde dat frisdrank zo slecht is voor je lever en iemand die ik ken die bleef herhalen dat je net zo goed sinas als water kan drinken... Ben maar gestopt met overtuigen.
          Dat is jammer genoeg bij bijna iedereen het geval. Ze maken jou voor gek uit omdat je 5 eieren per dag eet, maar als jij zegt dat hun witte broodje met hagelslag slechter is dan lachen ze je uit.

Denk dat je volgens hun pas recht van spreken hebt als je het kan vertellen aan de hand van een behaald diploma of iets.

Mensen kunnen het ook niet op prijs stellen als je alle weetjes die ze vertellen in twijfel trekt, wat in onze hobby eigenlijk vrij normaal is. Heb er meerdere discussies door in een halve ruzie gekregen. Erg jammer, maar ja.
          Groeten

Comment

Tja, het komt er dus op neer dat er eigenlijk een groot voedingsboek moet zijn wat elk jaar opnieuw wordt doorgelicht aan de hand van de nieuwe onderzoeken, dan kun je altijd je beweringen meteen bewijzen

Maar goed, dan houd ik mezelf maar rustig, is ook zo stom om er een ruzie over te krijgen inderdaad^^

Comment

Ach ja, zo is er een vriendin die heel dik is en probeert af te vallen door heel weinig junkfood te eten. Ach ja, heb haar de zomersticky al gemaild en nog meer leesvoer, maar helaas, ze doet niks aan haar leefpatroon en ze wordt steeds vetter en dan weer ietsje dunner en daarna nog vetter...Eigenwijze dikke drol. Het leven is al zo kort en dan verminkt ze zichzelf ook nog op zo'n manier. Dat vind ik nou dom, maar misschien is ze wel heel gelukkig....:P

Comment

Ik doe geen eens moeite meer. Het is die mensen hun eigen probleem. Als ze eigenwijs zijn en zichzelf voor de gek willen houden moeten ze dat lekker doen. Waar ik kan helpen doe ik dat graag, maar als ze zelf het idee hebben dat ze het allemaal veel beter weten, of niets willen aannemen van 'een snotjong van 17' dan is het heel jammer, ik ga er niet slechter om slapen. Maar dan vraag ik me wel altijd af hoe het komt dat ik met m'n 17 jaar en o zo weinig levenservaring er toch beter uit zie dan de gemiddelde mens. En nee dat is niet arrogant bedoeld.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Ben al hele lange tijd geleden gestopt met overtuigen. Eigen anekdote is dat ik enorme portie rijst met kip en sperziebonen had gemaakt, zodat ik makkelijk 3x ervan kon eten dezelfde dag en iemand, al een mars etende wegspoelende met cola, me kwam vertellen dat afwisseling het belangrijkste was. Daarbovenop kwam nog dat die persoon me vervolgens wilde overtuigen dat het beter was om ene avond friet, dan pizza en dan een keer gezond (aka brood met kaas als diner) kon eten dan 3 dagen kip met rijst, omdat je dan andere dingen binnenkreeg en dat, dat dus (causaal gevolg) beter was. Feit dat je 3x troep binnenkrijgt was niet relevant voor de situatie, right... Heb de hoop maar opgegeven, godzijdank is de persoon in kwestie nu steeds dikker aan het worden, maar gewoon stug volhouden dat wat ik doe schadelijk voor me is. Prima.
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Een nederlander eet 38 kg suiker per jaar, waarvan 85% (32.3kg) in voedsel verstopt zit en 15% (5.8kg) voegen we zelf toe.

104 gram suiker per dag, waarvan 88.5 verstopt in voedsel. Dit geeft een goed beeld van hoeveel troep erin het voedsel gestopt wordt. Ik verbaas me nu ook niet meer, dat er tegenwoordig zoveel mensen aan welvaartsziektes lijden en dood gaan.

Comment

Hoe kunnen we die suikers vermijden?
                      Ik eet al redelijk gezond. Redelijk, omdat ik mijn kwark meng met ranja...En volgens mij zit er ook nog suiker in volkoren spaghetti, in noten, bambix, melk, magere kwark?, enz..

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                        Ben al hele lange tijd geleden gestopt met overtuigen. Eigen anekdote is dat ik enorme portie rijst met kip en sperziebonen had gemaakt, zodat ik makkelijk 3x ervan kon eten dezelfde dag en iemand, al een mars etende wegspoelende met cola, me kwam vertellen dat afwisseling het belangrijkste was. Daarbovenop kwam nog dat die persoon me vervolgens wilde overtuigen dat het beter was om ene avond friet, dan pizza en dan een keer gezond (aka brood met kaas als diner) kon eten dan 3 dagen kip met rijst, omdat je dan andere dingen binnenkreeg en dat, dat dus (causaal gevolg) beter was. Feit dat je 3x troep binnenkrijgt was niet relevant voor de situatie, right... Heb de hoop maar opgegeven, godzijdank is de persoon in kwestie nu steeds dikker aan het worden, maar gewoon stug volhouden dat wat ik doe schadelijk voor me is. Prima.
                        Nou Yawgmoth.. Dan doet hij het maar zo, dan doe ik het wel proberen op jouw manier.... Dan leef en eet ik maar ongezond zoals jij... Op de gezonde manier van hem, vind mn lijf het niet zo fijn.. En gut ik moet er wel in wonen... Nou vind wel dat je reuzen geduld hebt gehad zeg, met aanhoren van dat idiote gelul... Hij vond zeker ook nog, dat zijn lijf er veel gezonder uitzag? whaaaahahaha Bizar joh...

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                          Hoe kunnen we die suikers vermijden?
                          Ik eet al redelijk gezond. Redelijk, omdat ik mijn kwark meng met ranja...En volgens mij zit er ook nog suiker in volkoren spaghetti, in noten, bambix, melk, magere kwark?, enz..
                          je moet je vooral druk maken om bewerkte producten. Noten en spaghetti zit geen fructose/sucrose. In melk zit lactose, dat is geen probleem. Bambix? geen idee wat er in zit. Kwark zelfde verhaal als melk, lactose.
                          Bij mijn volkoren brood zit dextrose in, maar geen andere suiker drek (of ze vermelden het niet, maar dat lijkt me sterk)

Dus zorg dat je niet al te veel vruchten yoghurts, zwaar bewerkt vlees en dergelijke eet. Het is prima te doen, sterker nog. Vroeger hadden we al dat slechte suiker niet nodig, waarom zouden we het nu nodig hebben?

Comment

Ik persoonlijk denk dat je er gewoonweg niet meer onderuit komt tegenwoordig, wat je ook neemt, je zal altijd een bepaalde hoeveelheid suiker nuttigen.
                            En hoe hoger je dagelijkse hoeveelheid calorieen, deste hoger zal je totale suiker-intake oplopen.
                            Je kunt nog zo schoon eten, suiker zal altijd genomen worden.
                            Dit is natuurlijk niet een anekdote om nu maar meteen naar de marsen en cola te grijpen.

Comment

Vergeet ook niet dat pasta gewoon processed food is ook he, komt niet zo uit de grond zetten.

Denk dat als je geen brood eet, reken ik zelf eigenlijk niet tot cleane kh bron, niks uit een pot en basis/niet geprocessed vlees eet, alleen water en melk drinkt, je een heel eind komt met het vermijden van sucrose/fructose en durf bijna te zeggen dat je zonder al teveel moeite toegevoegde suikers compleet kunt vermijden als je daar veel waarde aan hecht.

In hoeverre het zo schadelijk is als er in dit filmpje aangeduid wordt kan ik niet zeggen. Maar iets om bij na te denken is wel;

-Men ZEGT dat high proteïn diëten slecht zijn voor nieren e.d. (crap)
                              -Men ZEGT dat high fat diëten dik maken (ook crap)
                              -Wat zegt men over high carb diëten... ?

Heb nog nooit iemand horen beweren dat high carb diëten daadwerkelijk goed voor je zijn, terwijl er genoeg bewijs is dat aantoont dat high fat, high proteïne (eigenlijk het standaard BB dieet, al is dat vaak medium fat, medium carbs) voedingsschema's prima werken.

Wat ik nog wel interessant had gevonden is als hij even had besproken hoe vetten worden afgebroken door het lichaam, lijkt me wel interessant.
                              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Heel interessant, vanavond even afkijken!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X