Discussie Ash, Fal, Leo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Discussie Ash, Fal, Leo

Originally posted by figoro View Post
    je moet toch aan je dagelijke portie fruit komen & je goede vetten?
    Portie fruit is onzin. Onnodige suikers. Kan beter de nodige vitaminen uit groenten halen e.d.

30-40% van je kcal aan onverzadigd vet besteden is niet vreemd. Is eigenlijk zoals het hoort. Daarna nog lading eiwitten en wat je aan kcal overhoudt zijn je complexe koolhydraten. Als je veel kcal moet eten zijn vetten een makkelijke bron om er snel aan te komen. Scheelt weer veel eten.

Originally posted by Falstyr View Post
    Portie fruit is onzin. Onnodige suikers. Kan beter de nodige vitaminen uit groenten halen e.d.

30-40% van je kcal aan onverzadigd vet besteden is niet vreemd. Is eigenlijk zoals het hoort. Daarna nog lading eiwitten en wat je aan kcal overhoudt zijn je complexe koolhydraten. Als je veel kcal moet eten zijn vetten een makkelijke bron om er snel aan te komen. Scheelt weer veel eten.

Zijn inderdaad makkelijke kcal.
    Als ik naar de schem'a kijk van wedstrijd bb's(ook de bb) ben ik nog niemand tegen gekomen die zo hoog in zijn vetten zit. Die eet liever meer eiwitten als dat hij vetten neemt.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Standaard als je het goed wilt doen is minimaal 2gr eiwit per 1kg lichaams gewicht, 30-40% van je kcal aan vetten en wat overblijft aan koolhydraten.

Comment

Standaard als je het goed wilt doen is minimaal 2gr eiwit per 1kg lichaams gewicht, 30-40% van je kcal aan vetten en wat overblijft aan koolhydraten.

Wie moet ik nou geloven?

Besluit eerst wat je wilt, vet verliezen of massa kweken.
        Ga ongeveer 20% van je basisbehoefte boven of onder je behoefte zitten.
        Verdeel je voeding over voor vrouwen 5-6 voor mannen 7-8 maaltijden per dag. Dat is de shakes meegerekend.
        Eet om de twee en half a drie uur.
        Verdeel je totaal aantal calorieen over de maaltijden per dag (bv: 2600 kcal gedeeld door 6 maaltijden = 400 kcal per maaltijd)
        Eet 's ochtends meer, 's avonds minder.
        Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.

Comment

Ja...en ik zeg maar pas een jaar lang dat werken met percentages achterhaald is.
          Je kan geen voeding macro's verdelen over percentages en dat het dan ook nog klopt. De hele gedachte hoe men tot die percentages komt laat al te wensen over.

Wil je aankomen moet je meer kcal nemen. Je eiwitten blijven dan waarschijnlijk zoals ze waren en her-bereken je maar 1x in de zoveel tijd als je massa is toegenomen. De vetten her bereken je elke keer als je nieuwe kcal waarden hanteerd. En voor de rest speel je eigenlijk met meer of minder koolhydraten. Afvallen is alles omgekeerd doen. Eiwitten laten staan, vetten worden wat minder en koolhydraten worden flink geschrapt.

In een cut kun je zakken tot max 60% onder onderhoud. Je moet dan wel weten wat je doet en voldoende eiwitten binnen krijgen. Maar meestal zou ik gewoon cyclen. Op sportdagen eet je -100kcal op sportdagen en op rustdagen kun je tot 700-1000kcal onder onderhoud zakken. en dan 1 of 2x in de week zakken tot die -60% onder onderhoud. Dan is het kijken wanneer je merkt dat je verbranding minder wordt. Dat is het moment dat je weer wat meer moet eten om de verbranding op gang te brengen.

Eet momenten zijn van minder belang. Als je iemand bent die niet gewend is "veel" te eten is het handig kleinere maaltijden te hebben tot je maag opgerekt is en gewend aan meer eten. Ben je zoals mij die niet strikt elke 2-3 uur wilt eten dan kan dat net zo makkelijk. Enige waar je aan moet houden is de maaltijd voor en na het sporten alleen koolhydraten/eiwitten en voor het slapen eiwitten/vetten. Wat je in de andere maaltijden propt mag jij weten zolang je maar aan je dag totaal komt. Sterker nog ik ontbijt de laatste maanden pas rond 10-11 uur in de ochtend hehe.

Dit is basis kennis en zo heb ik het altijd uitgelegd en iedereen die het dusver goed gebruikt behaald resultaat.

Comment

Ja...en ik zeg maar pas een jaar lang dat werken met percentages achterhaald is.
            Je kan geen voeding macro's verdelen over percentages en dat het dan ook nog klopt. De hele gedachte hoe men tot die percentages komt laat al te wensen over.

Wil je aankomen moet je meer kcal nemen. Je eiwitten blijven dan waarschijnlijk zoals ze waren en her-bereken je maar 1x in de zoveel tijd als je massa is toegenomen. De vetten her bereken je elke keer als je nieuwe kcal waarden hanteerd. En voor de rest speel je eigenlijk met meer of minder koolhydraten. Afvallen is alles omgekeerd doen. Eiwitten laten staan, vetten worden wat minder en koolhydraten worden flink geschrapt.

In een cut kun je zakken tot max 60% onder onderhoud. Je moet dan wel weten wat je doet en voldoende eiwitten binnen krijgen. Maar meestal zou ik gewoon cyclen. Op sportdagen eet je -100kcal op sportdagen en op rustdagen kun je tot 700-1000kcal onder onderhoud zakken. en dan 1 of 2x in de week zakken tot die -60% onder onderhoud. Dan is het kijken wanneer je merkt dat je verbranding minder wordt. Dat is het moment dat je weer wat meer moet eten om de verbranding op gang te brengen.

Eet momenten zijn van minder belang. Als je iemand bent die niet gewend is "veel" te eten is het handig kleinere maaltijden te hebben tot je maag opgerekt is en gewend aan meer eten. Ben je zoals mij die niet strikt elke 2-3 uur wilt eten dan kan dat net zo makkelijk. Enige waar je aan moet houden is de maaltijd voor en na het sporten alleen koolhydraten/eiwitten en voor het slapen eiwitten/vetten. Wat je in de andere maaltijden propt mag jij weten zolang je maar aan je dag totaal komt. Sterker nog ik ontbijt de laatste maanden pas rond 10-11 uur in de ochtend hehe.

Dit is basis kennis en zo heb ik het altijd uitgelegd en iedereen die het dusver goed gebruikt behaald resultaat.

Ik eet ook 5 keer per dag. 7-8 keer eten is voor mij niet haalbaar. Nu weet ik dat als je boven je behoefte gaat eten je vet gaat aanzetten.

Wat is dus vaak op andere boards lees is dat een bulk schema bestaat uit 100-120 gram vetten. Hoog in de eiwitten 3-4 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en ''normaal'' in de vetten. Wat is daar de reden dan van?

Comment

3-4gr eiwit? Merendeels er van pis je net zo makkelijk weer uit zonder dat het gebruikt wordt. Beetje overdreven zo hoog te gaan zitten. Belast alleen je nieren onnodig. Die eiwitten kun je beter qua kcal verplaatsen naar je vetten. 30-40% van je totale kcal geeft betere testosteron aanmaak. Beter voor je algemene gezondheid, spieraanzet, vet verbranding. Dus dat meot je zowel in bulk als cut hanteren.

De hoeveelheid koolhydraten die de meesten nemen is pas absurd hoog. Daar moet je mee spelen. Hoog in bulk, laag in cut.
              Last edited by Falstyr; 17-01-2010, 14:10.

Comment

3-4gr eiwit? Merendeels er van pis je net zo makkelijk weer uit zonder dat het gebruikt wordt. Beetje overdreven zo hoog te gaan zitten. Belast alleen je nieren onnodig. Die eiwitten kun je beter qua kcal verplaatsen naar je vetten. 30-40% van je totale kcal geeft betere testosteron aanmaak. Beter voor je algemene gezondheid, spieraanzet, vet verbranding. Dus dat meot je zowel in bulk als cut hanteren.

De hoeveelheid koolhydraten die de meesten nemen is pas absurd hoog. Daar moet je mee spelen. Hoog in bulk, laag in cut.

De 30 ste ben jij van mij de komende uren....klink gay maar geloof me dat is niet het geval.

Comment

Oh god...vragen uurtjes? Gaat je kosten :P

Comment

Oh god...vragen uurtjes? Gaat je kosten :P
                    Jij mag mijn bus lenen voor je ''cardio'' en ik vraag gewoon wat er in me opkomt....mooie deal toch.

Comment

@Ash en Fallus: Jullie off topic gelul gaarne ook ergens anders voortzetten.
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Excuses aan de TS.

Pin, misschien het off topic gezwam verwijderen?

Comment

Nah, als we nu gewoon weer netjes allemaal On Topic gaan ist es ganz ok.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                            Zijn inderdaad makkelijke kcal.
                            Als ik naar de schem'a kijk van wedstrijd bb's(ook de bb) ben ik nog niemand tegen gekomen die zo hoog in zijn vetten zit. Die eet liever meer eiwitten als dat hij vetten neemt.
                            Die zitten waarschijnlijk ook aan de AS en dan gaat de hele eiwitsynthese omhoog, dus kan je ook veel meer eiwit nuttig gebruiken. Als je geen as gebruikt is 2,5 gr / kg wel genoeg. Zelf zit ik op 2,5 gr op trainingsdagen en 3 gr op rustdagen.

Originally posted by Ashley View Post
                            Wie moet ik nou geloven?

Besluit eerst wat je wilt, vet verliezen of massa kweken.
                            Ga ongeveer 20% van je basisbehoefte boven of onder je behoefte zitten.
                            Verdeel je voeding over voor vrouwen 5-6 voor mannen 7-8 maaltijden per dag. Dat is de shakes meegerekend.
                            Eet om de twee en half a drie uur.
                            Verdeel je totaal aantal calorieen over de maaltijden per dag (bv: 2600 kcal gedeeld door 6 maaltijden = 400 kcal per maaltijd)
                            Eet 's ochtends meer, 's avonds minder.
                            Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.
                            Zoals fallus zegt, is dit verhaal gewoon bullshit. Iemand van 130 kg 8% vet kan hetzelfde metabolisme hebben als iemand van 70 kg 15% vet, maar de 130 kg wegende gast moet wel VEEL meer eiwitten hebben dan de skinny dude en volgens de percentages hebben ze genoeg aan evenveel.

Eetmomenten is ook onzin. Meta daalt/stijgt niet als je hetzelfde aantal kcal per dag binnen krijgt (heeft met de TIF waarde van voedsel te maken). Dit gaat pas spelen bij een vastensperiode van 72uur of langer.

20% vet is natuurlijk veels te weinig en is ook al lang weerlegd
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Dat het eiwit synthese omhoog gaat met AS betekend niet dat je opeens 3-4gr eiwit nodig gaat hebben hoor. Je kan net zover komen met wat je normaal zou nemen zonder AS. Het engie verschil is dat het dan optimaler en sneller gebruikt wordt. Niet dat je meer moet gebruiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X