Jewel
Discussie Ash, Fal, Leo
Collapse
X
-
Originally posted by Leo1988 View PostDie zitten waarschijnlijk ook aan de AS en dan gaat de hele eiwitsynthese omhoog, dus kan je ook veel meer eiwit nuttig gebruiken. Als je geen as gebruikt is 2,5 gr / kg wel genoeg. Zelf zit ik op 2,5 gr op trainingsdagen en 3 gr op rustdagen.
Zoals fallus zegt, is dit verhaal gewoon bullshit. Iemand van 130 kg 8% vet kan hetzelfde metabolisme hebben als iemand van 70 kg 15% vet, maar de 130 kg wegende gast moet wel VEEL meer eiwitten hebben dan de skinny dude en volgens de percentages hebben ze genoeg aan evenveel.
Eetmomenten is ook onzin. Meta daalt/stijgt niet als je hetzelfde aantal kcal per dag binnen krijgt (heeft met de TIF waarde van voedsel te maken). Dit gaat pas spelen bij een vastensperiode van 72uur of langer.
20% vet is natuurlijk veels te weinig en is ook al lang weerlegd
Ehm Pin weet dat dit nog steeds off topic is maar ik wil hier wel op reageren.
@Leo slaat nergens op wat je zegt. Dus iedereen die laag in zijn vetten zit gebruikt AS??
20% is te laag omdat jullie dat vinden? Nogmaal dit is het eerste forum(waar ik kom) die 30-40% aan vetten adviseerd.
Wat ik lees is dat 100-120 gram vetten heel normaal is.
Ik heb het gisteren ook al een paar keer gezegd....wie moet ik nou geloven?
@ Pin mischien de boel verplaatsen naar een ander topic?ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
TS mag aangeven als hij de zooi opgeruimd wil hebben.
Dan bij deze nogmaals het verzoek: On Topic please. De discussie is erg interessant maar heeft geen hol meer te maken met de vragen van TS."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Originally posted by Ashley View Post20% is te laag omdat jullie dat vinden? Nogmaal dit is het eerste forum(waar ik kom) die 30-40% aan vetten adviseerd.
Wat ik lees is dat 100-120 gram vetten heel normaal is.
Ik heb het gisteren ook al een paar keer gezegd....wie moet ik nou geloven?
lekker topic splitsen is handig, want dit is iets waar blijkbaar toch over door gelult blijft worden zolang Ashley door blijft gaan hehe
20% is niet te laag omdat wij dat vinden. 20% is het minimum wat je nodig hebt tijdens het cutten. Dit is net 65gr ofzo. Net genoeg om je eigen testosteron aanmaak aan de gang te houden. Er wordt zo weinig vet gegeten in de cut omdat je dan kcal vrij hebt voor andere dingen.
Daarnaast zeg niet alleen ik dat 20% te laag is, maar de dit is ook 1 van de weinige dingen waar voedingsdeskundigen het ook over eens zijn. 30-40% per dag moeten vetten zijn. Alleen komt dit niet naar voren omdat Voedingscentrum.nl en allerlei andere gekken de informatie verkeerd interpreteren en verkeerd verspreiden. De deskundigen adviseren de verdeling van 30-40% vet, 15% eiwitten en rest aan koolhydraten. Maar ja...na het stuk over vetten luister ik al niet meer naar ze omdat ik de procentuele verdeling en achterliggende gedachten verder op niks vind slaan.
30-40% per dag aan vet besteden zorgt voor een hogere testosteron aanmaak. Meer spierontwikkeling, minder kans op artrose op latere leeftijd, het zorgt voor allerlei gezondheids functies in het lichaam, je metabolisme en nog veel meer. Je zou gek zijn als je dit niet zou doen. 120gr vet op een dag is een totale waarde en geen percentage. Als iemand 5000+ kcal op een dag moet eten dan zit er wel meer dan 120gr vet in zijn eetschema hoor. En dat is niet alleen omdat het zulke makkelijker kcal bronnen zijn om het schema op te vullen.
Bodybuilding.com Videos - Muscle Nerd Video Teacher, How Does Fat Affect Testosterone?
En nee Leo. Als je AS gebruikt hoef je niet spontaan anders te gaan eten dan je normaal doet. Je zal alleen sneller massa ontwikkelen waardoor je vaker je kcal inname moet verhogen. Betekend niet je opeens meer eiwitten ofzo moet eten. Je moet gewoon de nieuwe kcal gebruiken om alles volgens normale wijze opnieuw te berekenen.Last edited by Falstyr; 19-01-2010, 10:55.
Comment
-
Jezus man, is ook echt moeilijk om gewoon on topic te gaan als dat gevraagd wordt.
Edit: Kijk eens jongens, jullie eigen discussie waar je helemaal los kan gaan.Last edited by Pinada; 19-01-2010, 10:59."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
Yay...niet slaan heh? En...uhm...kun je nu jouw onzin verwijderen?
Nog even vlug andere bron voor Ashley
http://www.medicinfo.nl/%7Bf54b5fde-...cb648dc473b%7D
Waar moet ik op letten bij mijn voeding?
De voeding dient globaal voor 30% uit vet en voor 60% uit koolhydraten te bestaan. Zorg daarbij voor voldoende variatie en genoeg groente en fruit. Kies bij voorkeur voor vezelrijke volkoren producten en onverzadigde vetsoorten en drink voldoende. Meer informatie over voeding en voedingsmiddelen is te vinden op de website van het Voedingscentrum.Last edited by Falstyr; 19-01-2010, 11:04.
Comment
-
Wil hier heel even op inhaken.
Ashley beweert dat Fal waarschijnlijk de enigste is hier die zoveel vet nuttigt.
FOUT!!!
Ook wordt er gezegd dat AS-gebruikers laag in hun vetten zitten.
FOUT!!!
Ik kuur en zit op dit moment op een vet-intake van 210gr. per dag.
Jaja, je leest het goed, 210gr. waarvan 52gr. verzadigd.
Mijn carb-intake ligt een stukje lager dan normaal.
KEV = 41%/42%/17%
Ik heb een totale intake van 5900 kcal.
Ik ben aan het uitproberen en wil weten wat een vrij hoge vetintake en iets lagere kh-intake teweegbrengt.
Vind het aanzetten van wat vet niet zo erg op dit moment, daar ik in augustus ga cutten.
Wil nu zoveel mogelijk uit mijn kuur halen.
Ben alleen niet van plan mijn BF naar de 30% te brengen, want das wel een beetje overdreven.
Comment
-
Zolang je rond de 250-300gr koolhydraten op een sportdag zit kun je nog lekker intens blijven sporten. Als je dit ook op rustdagen ongeveer neemt blijft je spierglycogeen ook behoorlijk vol waardoor je kracht/massa kan blijven toe nemen.
Mensen aan de AS hebben wel vaker de neiging om meer vetten te eten dan normaal. Dit omdat deze mensen vaak gewoon een veel hoger kcal verbruik hebben wel ook nog eens redelijk rap toeneemt gedurende de kuur zelf. Dan zijn vetten een makkelijker kcal bron om toe te voegen.
Zolang je eiwitten de juiste hoeveelheid zijn en de koolhydraten niet overdreven hoog waar alleen duursporters feitelijk wat aan hebben...dan is het gewoon logisch je gezonde vetten te verhogen. Leuke als je stopt met kuren is dat je dan alleen je vetten er uit hoeft te gooien en dan zit je zo goed als waar je hoort te zitten qua kcal :P
Spierglycogeen slaat maar iets van 500gr op ofzo, je verbruikt op rustdagen niet eens 100gr en op intense sportdagen 250-300gr. Waarom zou je dan in godsnaam elke dag 500-600gr aan koolhydraten moeten eten? Alleen een duursporter gebruikt die hoeveelheden als ze uren aan 1 stuk door moeten wielrennen of hardlopen. Snap die adviezen van het voedingscentrum en zo echt niet :SLast edited by Falstyr; 19-01-2010, 11:27.
Comment
-
Originally posted by Ashley View PostZijn inderdaad makkelijke kcal.
Als ik naar de schem'a kijk van wedstrijd bb's(ook de bb) ben ik nog niemand tegen gekomen die zo hoog in zijn vetten zit. Die eet liever meer eiwitten als dat hij vetten neemt.
Originally posted by Falstyr View PostDat het eiwit synthese omhoog gaat met AS betekend niet dat je opeens 3-4gr eiwit nodig gaat hebben hoor. Je kan net zover komen met wat je normaal zou nemen zonder AS. Het engie verschil is dat het dan optimaler en sneller gebruikt wordt. Niet dat je meer moet gebruiken."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostZolang je rond de 250-300gr koolhydraten op een sportdag zit kun je nog lekker intens blijven sporten. Als je dit ook op rustdagen ongeveer neemt blijft je spierglycogeen ook behoorlijk vol waardoor je kracht/massa kan blijven toe nemen.
Mensen aan de AS hebben wel vaker de neiging om meer vetten te eten dan normaal. Dit omdat deze mensen vaak gewoon een veel hoger kcal verbruik hebben wel ook nog eens redelijk rap toeneemt gedurende de kuur zelf. Dan zijn vetten een makkelijker kcal bron om toe te voegen.
Zolang je eiwitten de juiste hoeveelheid zijn en de koolhydraten niet overdreven hoog waar alleen duursporters feitelijk wat aan hebben...dan is het gewoon logisch je gezonde vetten te verhogen. Leuke als je stopt met kuren is dat je dan alleen je vetten er uit hoeft te gooien en dan zit je zo goed als waar je hoort te zitten qua kcal :P
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostNodig niet. Maar het gaat wel bijdragen.
Gedurende de periode heb ik geleerd dat je helemaal niet anders hoeft te eten tussen kuur en niet kuren. Enig verschil is dat je sneller spiermassa toe neemt en per 1kg die je wint dus 50kcal meer moet eten. Over een periode over the top bulken dat je 10kg massa winst in 10 weken * 50kcal = 500kcal meer eet dan normale bulk. Dan zit je toch aardig in de goede richting lijkt me.
Vervolgens bereken je de macro's zoals je altijd zou doen met wat getweak tussen de koolhydraten/vetten dan :P
Comment
-
Wat is je totale eiwit name dan? Ik zat rond de 400-450gr op een dag en vanaf de circa 500gr wordt het te giftig voor het lichaam.
In theorie...een Ronni Coleman van 150kg ofzo. 3x lichaamsgewicht zou dan 450gr in nemen. En ook niet in de buurt komen van het giftige niveau. Maar in Amerika hanteren ze de maatstaaf 1gr per 1 pond lichaamsgewicht. Dan zou ik met mijn gewicht zo'n 300gr moeten vreten hehe.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostWat is je totale eiwit name dan? Ik zat rond de 400-450gr op een dag en vanaf de circa 500gr wordt het te giftig voor het lichaam.
In theorie...een Ronni Coleman van 150kg ofzo. 3x lichaamsgewicht zou dan 450gr in nemen. En ook niet in de buurt komen van het giftige niveau. Maar in Amerika hanteren ze de maatstaaf 1gr per 1 pond lichaamsgewicht. Dan zou ik met mijn gewicht zo'n 300gr moeten vreten hehe.Groeten
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...10 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment