Goji bessen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TheRealNance View Post
    jaa daag ga lekker zelf de onderzoeken uitvoeren dan. Ik geef alleen aan dat ik informatie heb gevonden op internet. En wat die informatie is .. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit betrouwbaar is.. Zoals zoveel dingen die op internet gezet worden.... Als je er zo diep op in wil gaan zou ik je willen aanraden om zelf onderzoek te gaan doen....

Ik vind het in iedergeval voldoende informatie om het te proberen en bovendien smaakt het niet slecht. Punt.

Succes
    Dat is dus precies wat ik je wil laten zien:
    Je hebt totaal geen idee waar de "wetenschappelijke referenties" op de reclame pagina van de goji bessen verkopers op zijn gebaseerd. Je ziet een lijst referenties staan en neemt aan dat het dan wel betrouwbaar zal zijn. Ik durf te wedden dat jij/de meesten het niet eens door zou hebben indien er geen onderzoek over goji bessen tussen zou staan.

-Je weet niet wat er in de onderzoeken staat.
    -Je weet niet of deze onderzoeken relevant zijn voor mensen.
    -Je weet niet of de verkopers alleen referenties naar artikelen hebben geplaatst die goji in een positief daglicht stellen.

Het ergste is dat je niet aangeeft dat je deze kennis wel zou willen hebben. Wat kan jou het ook schelen. De verkopers stellen dat het gezond is. Dus dan is dat ook zo. Toch?

Btw. Ik heb systematisch in de literatuur gezocht naar al het relevante wetenschappelijk onderzoek (prospectief onderzoek) over alle soorten groenten/fruit in relatie tot chronische ziekten. Resultaat: 0 studies waarin goji bessen worden genoemd. Wat opvalt is dat andere bessensoorten ook geen positieve effecten laten zien: Cancer & Diet. A systematic review of prospective studies.
    Voeding en kanker: canceranddiet.nl
    Voeding en gezondheid: voedingengezondheid.com

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Dat ik vind dat jij overdreven reageert.
      Als jij lange termijn onderzoek naar de effecten van goji bessen op de gezondheid weet, mag je ze laten zien. Anders lijkt mijn reactie imo begrijpelijk.
      Voeding en kanker: canceranddiet.nl
      Voeding en gezondheid: voedingengezondheid.com

Comment

Tja... in mijn ervaring komen er telkens 'nieuwe' revolutionaire producten op de markt. Die door een groep mensen de hemel in wordt geprezen. En natuurlijk door degenen die het op de markt brengen.

Verder is er geen of te weinig degelijk onderzoek naar gedaan maar wordt het toch een tijd een hype. Ik moet zeggen dat juist in het wereldje van gezond eten en fitnessen het me vaak verbaasd hoeveel gehyped wordt en dus ook blijkbaar hoe hype gevoelig mensen in deze groep zijn.

Ik zie deze bessen zeker als een hype. Als jij ze gaat gebruiken omdat er wat positieve dingen over worden geschreven (ondanks dat er minstens evenvueel tegengeluid is) dan schat ik jou (puur op deze situatie) in als hype gevoelig.

Ik acht deze opvatting ongeveer evengoed onderbouwd als de positieve effecten van de goji bes :P

Verder was die opmerking over hypegevoeligheid licht plagerig. Vandaar de :P aan het eind van de zin
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
          Dat ik vind dat jij overdreven reageert.
          Waarom is het overdreven? Hij stelt niet dat goji-bessen slecht zijn. Hij stelt volgens mij alleen dat niet is te herleiden uit onderzoeken dat het goed is of op zijn minst niet slecht. That's it. Dat die bessen al jaren gegeten worden zegt daar ook helemaal niks over.

Niks mis met een beetje kritisch blijven nadenken lijkt me.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            Tja... in mijn ervaring komen er telkens 'nieuwe' revolutionaire producten op de markt. Die door een groep mensen de hemel in wordt geprezen. En natuurlijk door degenen die het op de markt brengen.

Verder is er geen of te weinig degelijk onderzoek naar gedaan maar wordt het toch een tijd een hype. Ik moet zeggen dat juist in het wereldje van gezond eten en fitnessen het me vaak verbaasd hoeveel gehyped wordt en dus ook blijkbaar hoe hype gevoelig mensen in deze groep zijn.

Ik zie deze bessen zeker als een hype. Als jij ze gaat gebruiken omdat er wat positieve dingen over worden geschreven (ondanks dat er minstens evenvueel tegengeluid is) dan schat ik jou (puur op deze situatie) in als hype gevoelig.

Ik acht deze opvatting ongeveer evengoed onderbouwd als de positieve effecten van de goji bes :P

Verder was die opmerking over hypegevoeligheid licht plagerig. Vandaar de :P aan het eind van de zin
            HAHAH OKE ....
            Maar ben dus geen kuddedier wat zonder zelf wat onderzoek te doen maar wat doet. Had me er wel in verdiept... Maar niet goed genoeg dus ... Maar ga gewoon door hoor met mijn besjess.. hihih Leef nog steeds..

Comment

Originally posted by Pinada View Post
              Waarom is het overdreven? Hij stelt niet dat goji-bessen slecht zijn. Hij stelt volgens mij alleen dat niet is te herleiden uit onderzoeken dat het goed is of op zijn minst niet slecht. That's it. Dat die bessen al jaren gegeten worden zegt daar ook helemaal niks over.

Niks mis met een beetje kritisch blijven nadenken lijkt me.

Ben ik met je eens, maar ik vond dit:

Originally posted by isdatzo View Post
              Er is totaal niet bekend wat dit spul met je doet op de lange termijn!!!!!
              dus gewoon een beetje overdreven. Alsof ze iets heel wereldschokkends vertelde, maar ik ken die bessen al een hele tijd eigenlijk. Daarmee geef ik niet aan of ze wel of niet goed zijn, of op langere termijn schadelijk maar wel dat ik vind dat hij dus overdreven reageert.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Al lezende kwam ik deze discussie tegen. Nu heb ik zelf een website over de gojibes waar van alle Nederlandstalige site over gojibessen de meeste informatie is te vinden. Misschien heb je er iets aan.
                Goji Bes

Comment

Alles goed en wel,ik eet deze bessen al een hele tijd,zit een hoop in

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X