Originally posted by erik1982
View Post
meer spier/minder vet tegenlijkertijd
Collapse
X
-
-
Het ging niet om de vele koolhydraten maar meer om de enkelvoudige koolhydraten, dat was het punt waar ik op doelde.
Eenvoudige koolhydraten geven een enorme insuline piek, en insuline remt de lipase activiteit en zorgt voor een snelle afname van de bloedglucosespiegel. Zeer nadelige effecten als je vet probeert te verliezen.
Comment
-
Originally posted by Oom Aard View PostOké, vet verlies heeft bij mij de prioriteit. Hoe zal ik dit dan aanpakken? Aangezien je zei dat je het net wat anders moet aanpakken als de prioriteit bij vet verlies ligt. Echt behoefte aan junk heb ik trouwens niet, maar ik ben nog vrij jong en ik ga gemiddeld 1x in de 2 weken uit dus dan is een mac donalds of iets dergelijks onvermijdelijk haha. En met drinken bedoel ik alcohol. Wat ik wel ga proberen dan als ik zo'n drink/junk avond heb dat ik als ik bijvoorbeeld naar mcD ga dat ik iets neem met niet te veel vet bijvoorbeeld een milkshake, omdat zaterdagen vaak trainingsdagen zijn dus high carb.
Comment
-
Originally posted by Oom Aard View PostOké, vet verlies heeft bij mij de prioriteit. Hoe zal ik dit dan aanpakken? Aangezien je zei dat je het net wat anders moet aanpakken als de prioriteit bij vet verlies ligt. Echt behoefte aan junk heb ik trouwens niet, maar ik ben nog vrij jong en ik ga gemiddeld 1x in de 2 weken uit dus dan is een mac donalds of iets dergelijks onvermijdelijk haha. En met drinken bedoel ik alcohol. Wat ik wel ga proberen dan als ik zo'n drink/junk avond heb dat ik als ik bijvoorbeeld naar mcD ga dat ik iets neem met niet te veel vet bijvoorbeeld een milkshake, omdat zaterdagen vaak trainingsdagen zijn dus high carb.
als je een dag flink wilt zuipen, houd je koolhydraten op max 150 ofzog, en je vetinname ook max rond de 50g. eiwitten naar believen. minimaal 2.5x lichaamsgewicht, maar kan iets meer.
als je dan naar de mac gaat kun je dan beter een salade met kip of tonijn nemen en ipv de ceasar dressing een balsamico dressing. dan krijg je bijna puur eiwit, met enkele grammen kh en vet.
-----------------------------
als je wil dat ik je help met je opzet. geef me dan even je caloriebehoefte, aantal dagen dat je traint (en welke dagen). en wat je op dit moment doet/gedaan hebt qua voeding (cutten of bulken of behoefte).More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Hey dynobet (en anderen natuurlijk ook),
wat is jouw mening over "Eat stop eat"?
Ik heb net het boek van Brad Pillon gelezen en ik denk dat ik er volgende week mee ga beginnen. Ik doe het vooral omdat het "nieuw" en controversieel is, daarom wil ik het ook eens uittesten Waarschijnlijk doe ik het tot wanneer mijn blokperiode begint (17 december), om daarna weer gewoon wat te bulken.
Voor zij die het niet kennen: eat stop eat is een soort van intermittent fasting. Voor zij die intermittent fasting niet kennen: intermittent fasting houdt in dat je gedurende een bepaalde periode (meestal 16u) niets eet, gevolgd door een periode (8u) waarin je alles eet wat je normaal zou eten (macro's en kcals blijven dus gelijk). Eat stop eat gaat iets verder dan dat. De bedoeling is dat je 2 dagen per week NIETS eet, en op die manier een kcal tekort creëert.
Dit is waar ik zat aan te denken:
maandag: 2000kcal (200gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 110gr vetten)
dinsdag: 0kcal
woensdag: 4000kcal (200gr eiwitten, 400gr koolhydraten, 180gr vetten)
donderdag: 3000kcal (200gr eiwitten, 300gr koolhydraten, 110gr vetten)
vrijdag: 0kcal
zaterdag: 4000kcal (200gr eiwitten, 400gr koolhydraten, 180gr vetten)
zondag: 3000kcal (200gr eiwitten, 300gr koolhydraten, 110gr vetten)
Ik volg het trainingsschema van Falstyr en train woensdag (squat), donderdag (benchpress), zaterdag (deadlift) en zondag (benchpress).
Op deze manier kom ik op 16 000kcal per week en dus een gemiddelde van +/- 2300kcal (onderhoud ligt tussen 2500 en 2800kcal).
Even nog over het boek: ik kan het aan iedereen aanraden, ook aan degenen die niet meteen geinteresseerd zijn in intermittent fasting. Het opent je ogen en laat zien dat vetverlies eigenlijk niet ingewikkeld hoeft te zijn.
Iemand opmerkingen hierover? Of ervaringen?
(heb dit maar in dit topic gezet omdat het er naar mijn mening wel bijhoort, maar mag gerust verplaatst worden)@ ketIF
Comment
-
Hebbie toevallig een linkie naar dat E-Book?The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
Interessant boek, uit te lezen in 2-3 uurtjes.
Ik denk dat ik hier eens een beetje mee ga spelen tijdens mijn cut in Januari.
Ik ga zowiezo gewoon voor de leuk eens proberen een fastdag in te lassen nu tijdens mijn bulk.
Maar nu ga ik snel wat eten want ik heb honger, doei.The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
Comment
-
hey brambo. via deze site wil het me niet lukken om het boek te bemachtigen. is er een andere plaats waar ik dit kan downloaden, zonder te moeten betalen, registreren of whatever?
verder snap ik het principe erachter wel. jij gaf als opzet het volgende:
dinsdag: 0kcal
woensdag: 4000kcal (200gr eiwitten, 400gr koolhydraten, 180gr vetten)
donderdag: 3000kcal (200gr eiwitten, 300gr koolhydraten, 110gr vetten)
zaterdag: 4000kcal (200gr eiwitten, 400gr koolhydraten, 180gr vetten)
zondag: 3000kcal (200gr eiwitten, 300gr koolhydraten, 110gr vetten)
mij valt op dat je dan gemiddeld gezien, nogal weinig eiwitten binnenkrijgt, en relatief veel vetten (bijna 40% van totale kcal inname).
Verder als ik naar individuele dagen kijk. dan zie ik dat je op woensdag en zaterdag veel carbs en vetten samenpakt op die dagen. als je na een periode van minder carbs, carbs gaat refeeden zoals jij dus eigenlijk doet op deze dagen, kun je vetten beter niet te hoog gooien. daarom dat je bijvoorbeeld bij ud2, op zowel de cut als bulk versie je vetten maximaal op een 50-75g houd. je eet boven behoefte, en veel carbs, dus vetten kunnen dan beter laag gehouden worden.
Verder kan ik me goed voorstellen, dat je na een dag vasten meer eiwitten nodig hebt. je breekt in deze periode wel lichaamseigen proteinen af. maar voor zover ik weet, is dit in het begin nog geen significante hoeveelheid spiermassa. Er zijn eerst andere proteinen die je lichaam aan zal spreken.
uit de onderzoeken die gedaan zijn naar proteine cycling, kwam dit ook naar voren. ik citeer uit een artikel over proteine cycling:
With regards to the concept of protein cycling, while the general idea is somewhat logical, in that decreasing protein intake can cause a transient decrease in oxidation and turnover, there is little indication that there will be a net gain in body protein when protein intake is increased again. In the same way that liver proteins are the first lost, they will likely be the first regained. And by the time liver proteins have been rebuilt, rates of oxidation and turnover will have returned to normal, leaving the individual with no net gains.
--------------------------------------------
wat ik dan zou doen:
maandag: 0kcal
dinsdag: 2400kcal (200gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 155gr vetten)
woensdag: 4000kcal (325 gr eiwitten, 500gr koolhydraten, 77gr vetten)*
donderdag: 3000kcal (275 gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
zaterdag: 3600kcal (325gr eiwitten, 400gr koolhydraten, 77gr vetten)
zondag: 3000kcal (275gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
*de maandag is low carb, dinsdag is no carb. de woensdag is dus een soort van mini carb load, gemiddeld heb je over die drie dagen dan 200g carbs per dag. de zaterdag ga je minder carbs "laden", omdat je maar 1 dag No carb bent geweest. gemiddelde hoeveelheid carbs is exact hetzelfde.
eiwitten worden gemiddeld op 200g gehouden. de hoogste eiwitten de dag na het vasten, en de dag erna iets lager.
--------------------------------------
op die manier zie ik het schema goed werken. ik denk dat je na een weekje of misschien twee gewend bent aan het schema, en dat de no calorie dagen goed vol te houden zijn. in het begin zul je denk ik wel honger hebben.
Het "gevaar" wat ik zie, is dat je op de dagen dat je veel mag eten, dat je niet helemaal gezond gaat eten. wat wel de bedoeling is. je moet het tekort aan vitaminen en vezels en mineralen etc gaan compenseren op de dagen na de no calorie dagen. bergen met groenten, en gezonde shit. en dan ook nog heel erg veel.
Verder lijken de no calorie dagen me ook niet erg fijn. met enkele 100 calorien op de "No calorie dagen", een lading light cola, of cola zero, en dan denk ik dat je het dieet veel effectiever en eenvoudiger kan maken.
je maakt bijvoorbeeld voor die dag een groentesoep. blokje boullion, lading water. kilo groenten. pond kipfilet. en je maakt een lekkere soep.
je zou dus ook dit kunnen doen:
dinsdag: 1000 kcal (150gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 22gr vetten)
woensdag: 3500kcal (250 gr eiwitten, 450gr koolhydraten, 77gr vetten)
donderdag: 2700kcal (200 gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
vrijdag: 1000 kcal (150gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 22gr vetten)
zaterdag: 3100kcal (250gr eiwitten, 350gr koolhydraten, 77gr vetten)
zondag: 2700kcal (200gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
(gemiddeld dezelfde macros als mijn andere voorbeeld schema).
OF
je doet hetzelfde als bovenstaande. maar doet op de "No calorie" dagen (deze benaming is natuurlijk beetje krom geworden dan), een 50g eiwitten (20 uit je kilo groenten plus misschien een 150g kipfilet), 50g kh (allemaal uit groenten en heel misschien zelfs wat fruit low in carbs), 11g vetten. dan zit je in totaal op een 500 kcal op die dagen. en je compenseer het gebrek aan eiwitten op de dagen die erop volgen, door de wat hoger in eiwitten te gooien.
dan krijg je:
maandag: 2200kcal (200gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 132gr vetten)
dinsdag: 500 kcal (50gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 11gr vetten)
woensdag: 3700kcal (300 gr eiwitten, 450gr koolhydraten, 77gr vetten)
donderdag: 2900kcal (250 gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
vrijdag: 500 kcal (150gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 11gr vetten)
zaterdag: 3300kcal (300gr eiwitten, 350gr koolhydraten, 77gr vetten)
zondag: 2900kcal (250gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
(gemiddeld dezelfde macros als mijn andere voorbeeld schema, alleen weer een net iets andere uitvoering).
-------------------------------
voor mij persoonlijk zou dit schema het fijnste zijn:
dinsdag: 1000 kcal (150gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 22gr vetten)
woensdag: 3500kcal (250 gr eiwitten, 450gr koolhydraten, 77gr vetten)
donderdag: 2700kcal (200 gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
vrijdag: 1000 kcal (150gr eiwitten, 50gr koolhydraten, 22gr vetten)
zaterdag: 3100kcal (250gr eiwitten, 350gr koolhydraten, 77gr vetten)
zondag: 2700kcal (200gr eiwitten, 250gr koolhydraten, 100gr vetten)
(gemiddeld dezelfde macros als mijn andere voorbeeld schema).
gr dynoMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
The Sky Ain't The Limit
Comment
-
@dynobet: bedankt man!
Ik heb er niet echt lang bij nagedacht wanneer ik dat schema maakte, was eigenlijk meer de bedoeling om even uit te testen en dan verder uit te bouwen. Maarja beter goed beginnen, ik ga dus jouw opzet gebruiken, ziet er veel beter uit.
De reden waarom ik nog zoveel vet zou eten op trainingsdagen is omdat ik op die dagen nog steeds IF wil blijven doen. Ben eraan gewend dusja. Enige nadeel aan IF is dat het lastig is om 4000kcal naar binnen te werken op 8u zonder al te veel vet... Maar wat ik dan ga doen is het window wat langer maken zodat het wat aangenamer wordt.
Ik ga me toch wel houden aan die 0kcal-dagen. Ik weet dat het raar klinkt maar volgens mij is het makkelijker om niets te eten dan om 500kcal te eten... Met IF heb ik soms ook dagen dat ik 24u niets eet (bv wanneer ik op een trainingsdag van 13u tot 20u eet en de dag erna pas om 20u30 thuis ben). Buiten een keer of 2 per dag 5min hongergevoel heb ik daar absoluut geen problemen mee. Ik denk dat daarom de overschakeling naar eat stop eat niet echt lastig zal worden.
Ik zal in ieder geval na enkele weken mijn ervaringen hier in dit topic posten.@ ketIF
Comment
-
Geachte mensen,
Ik heb het een en ander zitten lezen over vetvrije massa.
Maar om te bepalen of je in spier bent aangekomen over een bepaalde periode.
Moet je dan je vetvrije massa minus je lichaamsvocht nemen en dan met elkaar vergelijken. Want een spier bestaat uit ook uit vocht toch?
Gr ivo
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
2 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment