meer spier/minder vet tegenlijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

als je een wetenschappelijk onderbouwd boek over ketose en alles wat er mee te maken heeft wil lezen, kan ik je het boek The ketogenic diet van lyle mcdonald aanraden.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ketose schijnt zelfs gezond te zijn. Het lichaam word super efficiƫnt. Er gelden natuurlijk wel een hoop factoren waar je op moet letten. Ketose die niet diet-induced (opzettelijk) veroorzaakt word kan erg gevaarlijk zijn. Kijk bijvoorbeeld naar suikerpatienten.

Er zijn onderzoeken gedaan naar epeleptiepatienten die jaren aan een stuk in ketose verkeerden en daar niets aan overhielden. (Ketosedieƫten helpen tegen epeleptie)

Ketose is letterlijk en figuurlijk de shit. Als je weet hoe je ketose kunt manipuleren kun je hele leipe dingen met je lichaam doen.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

heb je niet toevallig nog wat meer links naar boeken van Lyle McDonald Kevster?

En ja zoals op de meeste gebieden geld voor je lijf... hoe minder beschikbaar, hoe efficienter er mee wordt omgesprongen
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
          heb je niet toevallig nog wat meer links naar boeken van Lyle McDonald Kevster?

En ja zoals op de meeste gebieden geld voor je lijf... hoe minder beschikbaar, hoe efficienter er mee wordt omgesprongen
          Welke had u graag?
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

alles wat je hebt van lyle mcdonald

Mijn interesse gaat op het moment het meest uit naar:
            the protein book
            the ketogenic diet

ah. ketogenic diet net zelf gevonden... bij spiritualmagus
            gevonden dank zij je UD 2.0 link
            Last edited by sf01; 16-10-2010, 10:37.
            Fear is the mind killer

Comment

proteine book is alleen in hardcopy verkrijgbaar. misschien dat ik daar ooit nog wel een 40 euro voor neer ga tellen. ik heb wel nog flexible dieting en rapid fatloss van lyle mcdonald. Mocht je interesse hebben kun je me pmen.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                proteine book is alleen in hardcopy verkrijgbaar. misschien dat ik daar ooit nog wel een 40 euro voor neer ga tellen. ik heb wel nog flexible dieting en rapid fatloss van lyle mcdonald. Mocht je interesse hebben kun je me pmen.
                Idd, heel wat uren zoekwerk zonder resultaat. Alleen hardcopy.

Ik heb ook nog Bromocriptine if you're intrerested.
                The Sky Ain't The Limit

Comment

Goed topic dit! Maar ik kom er niet helemaal uit. Door mijn biomedische achtergrond roept het toch wel een aantal vragen op. Dit puur afgaande op de geplaatste posts, het boek zelf moet ik nog lezen. Misschien begrijp ik het niet goed en is opheldering zeker gewenst.

je moet het niet zo zwart wit zien. op de 3-4 krachttrainingsdagen waar je een 500-600 kcal boven behoefte eet, is er een bepaalde hoeveelheid eiwitsynthese, en een bepaalde hoeveelheid afbraak.

laten we zeggen dat op een trainingsdag de opbouw 10 is. er is veel eiwitsynthese welke getriggerd is door de training, en mits voldoende eiwitten genuttigd worden, zal er een bepaalde hoeveelheid eiwitsynthese plaatsvinden.

de afbraak aan spiermassa op zoon dag is laag. oa de hogere kcal en koolhydraatinname inhibiteert de eiwitafbraak (heeft te maken met insuline en bloedglucose etc). laten we zeggen de eiwitafbraak is 2 op deze dag.
                  --------------------------------------.
                  Eigenlijk zeg je dus, als ik het goed begrijp, Trainingsdagen meer opbouw door een grotere eiwitsynthese door de aanwezigheid van voldoende koolhydraten + eiwitsynthese getriggerd door de KT.

Naar mijn idee geeft zo`n dag juist een grotere afbraak van eiwitten door de training en heb je die dag een netto verlies van spiermassa. In de rustfase wordt onder invloed van groeihormonen, getriggerd door de celschade en de daaropvolgende verhoogde enzymen (o.a. creatinekinase en LD), het herstel en de supercompensatie ingang gezet, processen die deels afhankelijk zijn van ATP (dus een een bepaald niveau koolhydraten is dan nodig). Op dit punt gaat de eiwitsynthese omhoog en vind er opbouw plaats (ervanuitgaande dat er voldoende eiwitten en vetten aanwezig zijn). Wanneer je dan niet al te laag in je koolhydraten gaat zitten, maar ook niet te hoog met een totale calorie inname op onderhoud (basaal metabolisme + activiteiten toeslag), vind er een opbouw plaats van spiermassa en verbranding van vetreserves (om de verhoogde metabole activiteiten op te vangen) plaats. Immers de verhoogde metabole activiteit door o.a. de toegenome eiwitsynthese is een proces dat sterk aerobe situatie plaats vind, waarbij de glycogeen vooraden nauwelijks worden aangesproken.

Dat is toch het hele principe van het carbcyclen waarbij je op traingsdagen meer koolhydraten eet als brandstof voor de trainingen en op rustdagen minder koolhydraten eet omdat je de brandstof niet nodig hebt?

Op een rustdag is er minder eiwitsynthese. deze is na de training het hoogst en neemt af met de tijd. dus ondanks een evenhoge eiwitinname, zal er toch een stuk minder eiwitsynthese plaatsvinden. laten we zeggen dat dit 6 is.

de afbraak op een rustdag zal hoger zijn, naarmate je minder kcal tot je neemt. als je op een rustdag ook bulked, dan zal de afbraak misschien 2 zijn, terwijl als je precies op behoefte eet, dan zal de afbraak op zoon dag wellicht 5 zijn. en als je een 400 kcal ofzo onder behoefte eet op een rustdag, dan is de afbraak wellicht 8. (dit is puur speculatie)
                  -----------------------------------------------
                  Is het niet zo dat vlak na de training de eiwitsynthese juist niet hoog is, het koolhydraat metabolisme sterk is vehoogt en de spiercel tracht de glycogeen vooraden aan te vullen? De Eiwitsynthese pas na enkele uren gaat toenemen en verder toeneemt naar mate de enzymen en groeihormonen toe gaan nemen om de eiwitsynthese verder te induceren en te versnellen? Dat je door deze effecten juist op de rustdagen een hogere eiwitsynthese hebt?

Comment

Ja de verhoging van eiwitsynthese wordt getriggerd door de training en zal, indien je niet door inname van proteĆÆne de spiereiwitsynhtese verhoogd langzaam aan op gang komen.
                    De eiwitsynthese is het hoogst na de training en de verhoging loopt wel 24 tot 48uur door. Dus op de trainingsdag zelf is de eiwitsynthese op normaal niveau.
                    De afbraak van spiereiwitten zal doorgaan totdat je weer voldoende anabool bent, dus vanaf het moment dat je voldoende hebt gegeten en de voedingstoffen in het bloed aanwezig zijn.

Je kan de eiwitsynthese meer en sneller verhogen door vooraf aan de training een shot amino's te nemen en na de training amino's of whey en snelle carbs te nemen. Door die inname beperk je ook sterk de spiereiwitafbraak.
                    Je houdt de eiwitsynthese ook langer hoog door bijvoorbeeld inname van whey bij het ontwaken en voldoende inname van diverse eiwitten verdeeld over de dag.
                    Last edited by marnop; 09-11-2010, 14:07.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

• Je raakt natuurlijk niet meteen spiermassa kwijt bij een training. Tuurlijk... je beschadigd je spieren, maar ze krimpen er niet door.

Verder is het inderdaad volgens mij zo dat niet meteen na je training de synthese hoog is. Duurt wel even voor dit op gang komt. Dit is ook waarom mijns inziens de eerste focus na je training is om je glycogeen aan te vullen en weer anabool te worden. Daarna pas weer veel eiwitten naar binnen prakken.

Het eerste stuk is dan denk ik ook vooral 'damage control'. Zorgen dat je hoog in de eiwitten zit voor je gaat trainen, om beschadiging te minimaliseren tijdens de workout. Dan zo snel mogelijk weer naar anabool om daarna zosnel mogelijk te gaan herstellen.

Ik weet niet precies hoe lang die synthese boost blijft hangen. 24-48 uur klinkt wel aannemelijk (wat Marnop noemt) voor het flink gaat zakken. Je zal dan dus juist laag in de synthese zitten voor je training (als je daarvoor een rustdag hebt gehad).

Het idee van carb cyclen is inderdaad om juist meer per dag je onderhoud te bepalen ipv een wekelijks gemiddelde. Extra energie voor de workout + glycogeen aanvullen erna.
                      Fear is the mind killer

Comment

• Originally posted by sf01 View Post
                        Je raakt natuurlijk niet meteen spiermassa kwijt bij een training. Tuurlijk... je beschadigd je spieren, maar ze krimpen er niet door.

Niet lullig bedoeld, in tegendeel, maar misschien is een verdieping van de werking van de spiercontractie op fibrilair niveau en het mechanisme wat ten grondslag ligt aan de myofibrilaire hypertrofie te bestudereneen idee. Dat zou best wel een eye opener kunnen zijn met betrekking tot wat spier afbraak door training nou eigenlijk is.

Comment

• @Erik1982 heb je er iets over? Sta altijd open voor nieuwe info. Ebookje oid?

Misschien dat ik het niet goed begrijp dan. Voor zover ik het nu (denk te ) snappen:

Bij inspanning ontstaan kleine scheurtjes in je spieren. Hierbij komen stoffen vrij die zorgen voor spierherstel. Daarnaast raak je tijdens trainen in een katabole staat. Waardoor spiereiwitten afgebroken gaan worden.

Het eerste wil je... want het veroorzaakt groei. Het tweede wil je minimaliseren. Daarom wil je hoog in eiwitten zitten bij je training en snel weer anabool worden na je training.

Het tweede zou ook kunnen leiden tot afname van spiermassa, maar het eerste lijkt me dat niet te doen.
                          Fear is the mind killer

Comment

@Erik1982 heb je er iets over? Sta altijd open voor nieuwe info. Ebookje oid?.
                            Ik heb helaas geen e-books, voor mijn studie heb ik veel info uit sportfysiologie, celbiologie en biochemie. Google maar eens naar myosine en actine, dan kun je met behoorlijke diepgang ingaan op de cellulaire mechanismen van de spiercontractie en de daarbij horende hypertrofie

Misschien dat ik het niet goed begrijp dan. Voor zover ik het nu (denk te ) snappen:

Bij inspanning ontstaan kleine scheurtjes in je spieren. Hierbij komen stoffen vrij die zorgen voor spierherstel. Daarnaast raak je tijdens trainen in een katabole staat. Waardoor spiereiwitten afgebroken gaan worden.
                            ja.
                            1. Training = katabool, je breek spiermassa af en put glycogeenvooraden uit.
                            2. Na de training ben je in een katabole toestand, door de vooraden glycogeen aan te vullen wordt de toestand weer anabool, het lichaam probeert de cel schade te herstellen. Spierafbraak zal dan na de voeding grotendeels stoppen.

@
                            Het eerste wil je... want het veroorzaakt groei. Het tweede wil je minimaliseren. Daarom wil je hoog in eiwitten zitten bij je training en snel weer anabool worden na je training.

Het tweede zou ook kunnen leiden tot afname van spiermassa, maar het eerste lijkt me dat niet te doen.
                            Na de training wil je eerst de katabole toestand opheffen door voeding --> koolhydraten. Op dat moment vraagt het lichaam primair om koolhydraten.
                            Wanneer dat is gebeurt gaat het lichaam onder invloed van de door de celschade vrijgekomen enzymen en andere stoffen. Hierop volgt een hormoonrespons en komen herstelprocessen opgang, hierna volgt een fase van supercompensatie, de spiergroei (myofibrillaire hypertrofie). In de spiervezels worden de myofibrillen verdikt, om bij een volgende training de krachten te kunnen weerstaan. Dit gebeurt optimaal in de aanwezigheid van voldoende eiwitten en vetten en daarnaast een hoeveelheid koolhydraten.
                            Last edited by erik1982; 09-11-2010, 16:15.

Comment

• @Erik1982 Maar dan klopt het toch aardig wat ik zei?

Ga me er wel even verder in verdiepen hoor. Vandaag niet tijd om uitgebreid hierop de gaan googlen... maar het staat op mijn actielijst

Ik vind het trouwens echt tof dat jij je in deze discussie mengt. Je hebt er duidelijk verstand van en mijns inziens een interessante bijdrage. Ik vond het al een beetje jammer dat deze discussie uitdoofde... maar zo wordt hij weer wat leven ingeblazen
                              Fear is the mind killer

Comment

@Erik1982 Maar dan klopt het toch aardig wat ik zei?

Ga me er wel even verder in verdiepen hoor. Vandaag niet tijd om uitgebreid hierop de gaan googlen... maar het staat op mijn actielijst

Ik vind het trouwens echt tof dat jij je in deze discussie mengt. Je hebt er duidelijk verstand van en mijns inziens een interessante bijdrage. Ik vond het al een beetje jammer dat deze discussie uitdoofde... maar zo wordt hij weer wat leven ingeblazen
                                Tnx!

Het is ook een goed topic wat Dynobet heeft gestart. Zeer interessant, en hij heeft er veel werk van gemaakt om goed onderbouwd te posten. De credits komen hem dus meer toe.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X