zoetstof

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zoetstof

Heb even op 'zoestof' opgezocht maar niet echt veel gevonden. Lees in de voedingsschema's veel over brinta, kwark, ...
    Doen jullie daar dan iets van zoetstof in, en wat is dan aangewezen, of gaat alles gewoon ongezoet naar binnen ?

Ongezoet.

brinta gewoon met melk eten.
    Ik warm het een klein beetje op en schuif het zo naar binnen.
    kwark eet ik gewoon zo.
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

zoetstof is voor mietjes. gewoon opeten die kwark etc.

Comment

Ik eet kwark zonder iets, maar in koffie of thee gebruik ik stevia zoetstof.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Pas alleen wel op dat je niet te veel zoetstof tot je neemt op een dag!

Comment

Originally posted by piet friet View Post
            zoetstof is voor mietjes. gewoon opeten die kwark etc.
            Waarom als het ook lekker kan?
            Bij mijn weten is er nog steeds geen duidelijke link gelegd tussen een normaal gebruik van zoetstof (dus geen halve kilo per dag) en nadelige effecten op de gezondheid. Dus het kan wel.
            @ ketIF

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
              Pas alleen wel op dat je niet te veel zoetstof tot je neemt op een dag!

Ligt eraan welke soort. Voor aspartaam e.d. klopt het, voor stevia niet.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                Waarom als het ook lekker kan?
                Bij mijn weten is er nog steeds geen duidelijke link gelegd tussen een normaal gebruik van zoetstof (dus geen halve kilo per dag) en nadelige effecten op de gezondheid. Dus het kan wel.
                klopt. maar daarom blijft het nog wel voor mietjes

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                  Ligt eraan welke soort. Voor aspartaam e.d. klopt het, voor stevia niet.

Bron?
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

"Beaudiens wijsheid" .
                    Daar moet jij niet aan twijfelen.

Comment

Maar misschien kun je hier wat mee:
                      Welles en nietes over Aspartaam

Fabrikanten moeten de zoetstof Aspartaam vervangen voor het natuurlijke Stevia - Hyves.nl

Freethinker • Toon onderwerp - Stevia; de verboden zoetstof.

Maar ja, dit alles zul jij geen bron genoeg vinden natuurlijk.

Comment

Je hoort en leest wel vaker dat je er kanker van kan krijgen, maar er zijn nergens onderzoeken met feiten. Als er wel onderzoeken zijn met feiten dan ga ik me misschien druk maken over het gebruik van aspartaam, tot die tijd blijf ik gewoon met grote hoeveelheden cola zero drinken.

Argumenten van de tegenstanders
                        Aspartaam zou mogelijk kankerverwekkend kunnen zijn. Verschillende studies proberen dit aan te tonen maar de conclusie is nog niet definitief. Daarbij wordt ook als argument aangevoerd dat Europa nauwelijks eigen studies heeft gedaan naar aspartaam en dat zij voornamelijk de Amerikaanse goedkeuring voor consumptie van aspartaam heeft overgenomen.
                        Er is een groot aantal bijwerkingen van aspartaam door consumenten gemeld bij de FDA, zoals o.a. hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere[9] (dit kan te wijten zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam).
                        In aspartaam zitten de aminozuren fenylalanine en asparaginezuur in geïsoleerde vorm. Alhoewel dit beide essentiële aminozuren zijn en in normaal voedsel gebonden zijn aan eiwitten, zijn er vragen over de risico's van inname van geïsoleerde aminozuren[10].
                        Uit aspartaam kan methanol gevormd worden.
                        Het product leidt niet tot gewenst gewichtsverlies, er zijn sterke indicaties dat het gewicht toeneemt[11].
                        Er is een toename van diverse kankersoorten in ratten bij inname van aspartaam

Niet echt overtuigend bewijs.
                        Als je zou zeggen van roken krijg je longkanker, ja daar is genoeg bewijs van.

Bron is van wikipedia.
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Nou, het ging mij er meer om dat stevia van een plant komt en een veilige zoetstof lijkt te zijn.
                          Aspartaam gebruik ik niet omdat ik het ronduit smerig vind, maar ik denk dat er wel een kern van waarheid zit in al die verhalen over bijwerkingen op zich. Niet zozeer over het kankerverwekkend zijn, maar zelf kreeg ik inderdaad hoofdpijn van die rommel en dat in combinatie met de smaak, was voor mij genoeg om het te laten staan.

Comment

dat stomme gemekker altijd van, zoetstof is voor mietjes. Waarom het jezelf nog moeilijker maken dan het al is? kies de dingen die je het lekkerst vind en zorg dat het binnen je schema past. Dan is er niets aan de hand

En aspartaam kankerverwekkend? ik denk dat je je over andere producten meer zorgen moet maken aangezien aspartaam het meest onderzochte voedselproduct ter wereld is. Als het echt zo slecht is als sommigen beweren, ligt het echt niet zomaar in de winkels.

En nu krijgen we waarschijnlijk weer de reacties dat sigaretten e.d. ook in supermarkten liggen, en die zijn ook kankerverwekkend. Ja, dat klopt... als je er veel van gebruikt en op reguliere basis kan het inderdaad kankerverwekkend zijn. Maar je hebt altijd van die volhouders die praten alsof je na 1 sigaret al meteen naar het ziekenhuis moet voor chemotherapie

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X