Hallo,
Ik heb wat vragen over mijn voedingsschema (zie hieronder):
Wanneer kan ik nu het beste koolhydraten nemen met een laag glycemische index (GI)? In de middag (3 uur voor het trainen)?
Ik begrijp dat je alleen bij het ontbijt en vlak na het trainen KH met een lage moet eten.
Ik zie vaak een banaan i.c.m. kwark staan voor na een training (o.a. in het boek sportvoeding van Anita Bean), maar banaan blijkt het minder voordelige (?) leverglycogeen te vormen. Is dit correct?
Dan nog de kwark in de ochtend is deze hoeveelheid niet aan de te grote kant?
Hoeveel eiwitten is nu aan te raden tussen de 1,4 en 1,8 g/Kg lichaams gewicht?
In veel voedingsschema's lees ik namelijk dat naar en verhouding van 30-50-20 Eiwitten-KH-vet moet worden gestreefd. Als dat nou omrekend naar je onderhoud kom je op een veel hoger getal uit dan wanneer je 1,8 g/Kg lichaams gewicht aan houdt.
Als aller laatste: Kan iemand een goed boek over krachttraining en voeding aan raden (liefst in het nederlands)?
b.v.d.
Peter
Mijn stats:
leeftijd: 25 jaar
Lengte: 180 cm
Gewicht 79 Kg
Doel: meer spiermassa kweken met minimale vet toename.
Typischse voeding op een dag trainen:
06:00 Opstaan
Ontbijt: 2 sneeen brood (bruin is inmiddels vervangen voor volkoren) met chocoldade pasta 15 g
1 bak magere kwark 500 g
09:30 Tussendoortje
2 sneeen brood met 5 g boter en 15 g appelstroop.
10:30: Tussendoortje
400 ml cup a soup
12:00 Lunch
Warme maaltijd uit de kantine varieert (meestal vis of kip met aardappelen (gebakken) en groente)
1 ei
1 banaan of kiwi
500 ml karnemelk
16:00 Tussendoortje
2 sneeen brood met 2 plakken casselerrib en 5 g boter
17:30 Trainen
1 min warm lopen
1 tot 1,5 uur trainen
19:00 Eten
banaan
2-4 snee brood met een blik tonijn (130 g)
21:00
1 bak kwark 500 g
Drank tussendoor verder alleen water ca. 600 ml per dag een koffie (ca. 600 ml per dag)
Onderhoud totaal berekend:
Ca. 2750 Kcal
Inname op een dag trainen:
2568 Kcal (wil ik vergroten in dezelfde verhouding, dus meer innemen vanhetzelfde)
202 g eiwit 31 %, 352 g koolhydraten 55%, 38 g vet 13%
Ik heb wat vragen over mijn voedingsschema (zie hieronder):
Wanneer kan ik nu het beste koolhydraten nemen met een laag glycemische index (GI)? In de middag (3 uur voor het trainen)?
Ik begrijp dat je alleen bij het ontbijt en vlak na het trainen KH met een lage moet eten.
Ik zie vaak een banaan i.c.m. kwark staan voor na een training (o.a. in het boek sportvoeding van Anita Bean), maar banaan blijkt het minder voordelige (?) leverglycogeen te vormen. Is dit correct?
Dan nog de kwark in de ochtend is deze hoeveelheid niet aan de te grote kant?
Hoeveel eiwitten is nu aan te raden tussen de 1,4 en 1,8 g/Kg lichaams gewicht?
In veel voedingsschema's lees ik namelijk dat naar en verhouding van 30-50-20 Eiwitten-KH-vet moet worden gestreefd. Als dat nou omrekend naar je onderhoud kom je op een veel hoger getal uit dan wanneer je 1,8 g/Kg lichaams gewicht aan houdt.
Als aller laatste: Kan iemand een goed boek over krachttraining en voeding aan raden (liefst in het nederlands)?
b.v.d.
Peter
Mijn stats:
leeftijd: 25 jaar
Lengte: 180 cm
Gewicht 79 Kg
Doel: meer spiermassa kweken met minimale vet toename.
Typischse voeding op een dag trainen:
06:00 Opstaan
Ontbijt: 2 sneeen brood (bruin is inmiddels vervangen voor volkoren) met chocoldade pasta 15 g
1 bak magere kwark 500 g
09:30 Tussendoortje
2 sneeen brood met 5 g boter en 15 g appelstroop.
10:30: Tussendoortje
400 ml cup a soup
12:00 Lunch
Warme maaltijd uit de kantine varieert (meestal vis of kip met aardappelen (gebakken) en groente)
1 ei
1 banaan of kiwi
500 ml karnemelk
16:00 Tussendoortje
2 sneeen brood met 2 plakken casselerrib en 5 g boter
17:30 Trainen
1 min warm lopen
1 tot 1,5 uur trainen
19:00 Eten
banaan
2-4 snee brood met een blik tonijn (130 g)
21:00
1 bak kwark 500 g
Drank tussendoor verder alleen water ca. 600 ml per dag een koffie (ca. 600 ml per dag)
Onderhoud totaal berekend:
Ca. 2750 Kcal
Inname op een dag trainen:
2568 Kcal (wil ik vergroten in dezelfde verhouding, dus meer innemen vanhetzelfde)
202 g eiwit 31 %, 352 g koolhydraten 55%, 38 g vet 13%
Comment