bulken en cutten bullshit??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ben wel benieuwd naar de nieuwe foto
    6% is inderdaad laag hoor. Zeker om jaren op te zitten.

Er zijn sowieso ook nog aardig wat verschillen in metingen. Dat kan ook al snel wat procentjes schelen.
    Fear is the mind killer

Comment

ik laat me ook regelmatig meten. metingen varieren van 7 tot 13% afhankelijk vande methode die gebruikt wordt.

de huidplooi meting meet wel subcutaan vet, maar niet visceraal en intramusculair vet. en het maakt vaak een groot verschil hoeveel en welke punten men gebruikt om de meting te doen. (er zitten grote verschillen tussen 3-4-7-9 punts metingen als het vet niet zeer gelijkmatig verdeeld is).

ik hoor vaak mensen zeggen dat een huidplooimeting superieur is aan impendantie meters, maar dat is lang niet altijd het geval. want voor een huidplooimeting:

- heb je een ervaren meter voor nodig
      - bij obesitas/zeer hoog vet%, is het subcutaan vet te stevig om vastgepakt te worden. (en iemand die van heel dik afkomt en veel is afgevallen, heeft vaak een wat soepelere huid, wat het soms ook extra moeilijk maakt).
      - er zitten zeer grote verschillen tussen 3-4-7-9 punts metingen als het vet niet zeer gelijkmatig verdeeld is.

mijn trainingspartner liet elke maand zijn vet% meten bij marjolijn schilperoort. ze deed altijd een 3 punts meting, en hij zat op dat moment op een 13%. bij een 4-7 punts meting lagen de percentages op 17-18%. hij ging onder haar begeleiding (voedingschema en regelmatig vet opmeten) cutten. na 8 weken zou hij op 9% zitten volgens de 3 punts meting. er waren bij zijn abs enkel als hij aanspande de bovenste 4 abs een beetje zichtbaar. voor mijn gevoel zat hij pas op 13-14%.
      ------------------------

anyways:

hier een foto van martin berkhan % 5.5% vet:

IFrecompb.bmp (image)

6% wordt echt enorm onderschat. 2% minder, en je zou dan zo het podium op moeten kunnen. 6% is echt extreem laag.

in een boek van bill renolds & negrita jayde, laten ze aan de hand van omschrijvingen en fotos zien hoe bepaalde stadia van vet% eruitzien:

Over or near 20% bodyfat with no visible muscle definition and only a hint of separation between major muscle groups if those groups are very large.

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=2272262

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=1874224

More muscle separation appears particularly in the chest and back, outline of the abs begins to appear slightly. Approximate bodyfat level = 12%.

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=1705878

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=1705834
      Muscle separations get deeper in the arms, chest, legs and back, and abs appear when flexed. Approx. bodyfat level = 10%

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=2117293
      Abs are clearly visible all the time, vascularity in arms is prominent, chest and back separation is obvious, and face is starting to appear more angular. Condition can be held indefinitely. Approximate bodyfat level = 7-9%

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=2075745

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=1371361
      Striations appear in large muscle groups when they are flexed. You look small in clothes, but look fantastic when you're not. Vascularity appears in lower abdomen and in the legs. Condition can be held for several days with careful dieting. Approximate bodyfat level = 5-7%

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=2168597

http://forum.bodybuilding.com/attach...&postid=470182

http://forum.bodybuilding.com/attach...postid=1878949

lager als 5% is bodybuilding wedstrijd niveau.
      ----------------------------------------------

ben wel benieuwd naar je fotos. misschien sta je wel echt zo droog.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hey Dyno.

Helder duidelijk verhaal. Met foto's erbij als verheldering helpt inderdaad wel.
        Alleen jammer dat er geen definering is tussen 20 en 12%

Striations appear in large muscle groups when they are flexed. You look small in clothes, but look fantastic when you're not. Vascularity appears in lower abdomen and in the legs. Condition can be held for several days with careful dieting. Approximate bodyfat level = 5-7%
        Daar gaat dan sowieso het verhaal van de jaren op 6% blijven zitten lijkt me.

Volgens mij pakken ze inderdaad dan gewoon niet het vetweefsel tussen spieren, in je ruggewervel etc mee. en ook niet het vet rond je ingewanden. Ik geloof best dat aardig wat mensen op 6% BF als je die eerstgenoemde 2 groepen niet meeteld.
        Fear is the mind killer

Comment

damn die martin berkhan is wel heel erg droog ja... als dat 5,5% is dan denk ik wel dat jullie gelijk hebben.
          maar gelkoof me dat ik niet zomaar een lager getal neer heb gekwakt om ff stoer over te komen ofzo.

er is een officiele meting gedaan, waarschijnlijk inderdaad dan foutief.
          als dat zo is, erg slechte zaak overigens van zon arts!!
          ik wil mijn 95 euro terug!

toen ik de uitslag hoorde van de sportmedische kering was ikzelf ook verrast (en blij) jeeees 6 %?!!

ik heb trouwens vele jaren geleden voor mijn toelating bij het korps mariniers ook een vetmeting gedaan... moet dat ook ergens hebben...
          kunt het beter gewoon zelf doen blijkbaar
          Last edited by Opstal; 11-12-2010, 13:29.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Dus je moet er meer in stoppen dan er in kan ? Je kan geen overschotten opslaan in een spiercel mafkees. Vol is vol, er kan niet meer in dan 100% gevuld.
            Klev zegt dat er een overschot moet in de cel. Dus er moet meer in dan vol, dat is meer dan 100%
            Klev wil dus 15 liter in een 10 liter emmer doen, er moet een overschot in. want de emmer moet 100% vol zijn....
            Originally posted by Kevster View Post
            Wat ik dus bedoelde was dat er "genoeg" energie opslagen moet zijn.

En om je even uit je droom te helpen is het wel degelijk mogelijk om een overschot op te slaan. Ooit gehoord van supercompensatie?

Klikkerdeklik
            hoe later op de dag hoe dommer.

supercompensatie is niet dat je dan je cellen oneindig kan vullen met overschot, ook dan geldt vol=vol.
            Dat de cellen herstellen en meer volume krijgen betekent nog steeds niet dat er meer in kan dan er in kan.
            Er kan dan meer in, maar niet meer dan VOL.
            Originally posted by Kevster View Post
            Stukje uit The Ketogenic Diet:

The unique aspect of the CKD is the carb-loading phase which has its own set of implications and guidelines. Quite simply, the key to refilling muscle glycogen stores following depletion is the consumption of large amounts of carbohydrates. In fact many individuals find that the carb-load phase works just fine without much attention to the details of percentages and amounts. Simply eating a lot of carbohydrates for 24 to 36 hours works quite well for many people.

However many individuals want the details of how to optimize the amount of glycogen stored without gaining any fat. The amount of glycogen resynthesized depends on a number of factors including the degree of depletion, the amount and type of carbohydrates and the timing of
            carbohydrate consumption.

If sufficient amounts of carbohydrates are consumed for a long enough period of time, glycogen levels can reach greater than normal levels, a process called glycogen supercompensation. The process of glycogen depletion and supercompensation has been used for years by endurance athletes to improve performance.
            Ga je eerst maar eens inlezen. Je weet volgens mij niet eens wat recarben is.

Klein voorbeeldje hoe het in theorie plaatsvind. Je deplete je glycogeen naar zeg 50%. Als je dan weer gaat carbloaden vergroot je eigenlijk de opslagcapaciteit en kan je je voorraden misschien wel tot 105/110% hervullen.

De volgende keer dat je weer gaat depleten/reloaden is dus 110% van de vorige keer het geheel en is dat dus 100%.

Ga nou niet bij de hand lopen doen want dit is gewoon een feit. Ik ga het ook verder niet onderbouwen. Als jij me wil weerleggen veel plezier. Ik ga er niet meer op in.
            Ik zou nog meer gaan zoeken wat niet relevant is om mijn gelijk te halen.
            Je zoekt een probleem bij een oplossing en dan nog 1 die niet relevant is, losertje.
            Als je nou eens een tijdje je mammie gaat pesten ipv hier te blijven zieken.
            Hoezo niet relevant? Jij beweert dat ik iets zeg wat niet waar is. Ik laat je zien dat het wel waar is.

Ik ben hier niet om te zieken. Ik ben hier om dingen te leren en om inhoudelijk over dingen te discussiëren. Als jij dan onder discussie uit probeert te komen door te zeggen dat het niet relevant is (lolwut?) dan weet ik het ook niet meer. Geef dan eens inhoudelijk antwoord op wat ik zeg of laat zien dat ik uit mijn nek klets.

En laten we onze moeders aub er buiten houden.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Opstal View Post
              er is een officiele meting gedaan, waarschijnlijk inderdaad dan foutief.
              als dat zo is, erg slechte zaak overigens van zon arts!!
              ik wil mijn 95 euro terug!

ik heb trouwens vele jaren geleden voor mijn toelating bij het korps mariniers ook een vetmeting gedaan... moet dat ook ergens hebben...
              kunt het beter gewoon zelf doen blijkbaar
              Klinkt als soort van oplichterij zeg, maar je moet voor het korps mariniers toch minimaal 10% lichaamsvet hebben of niet?
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Klinkt als soort van oplichterij zeg, maar je moet voor het korps mariniers toch minimaal 10% lichaamsvet hebben of niet?
                zou niet weten waarom een onafhankelijke arts zou oplichten, heeft ie echt geen zak aan.
                hooguit een foute meting denk ik.

inderdaad voor toelating mariniers vragen ze een minimum van 10% vet. aangezien dit mijn enige minpunt was bij de uitslag, mocht ik toch tekenen.
                ik zeg niet dat ie toen ook 6% was (weet ik niet meer, is echt te lang geleden), maar hij was wel onder de 10%.
                moet er wel bij zeggen dat ik toen 17 was... al 10 jaar geleden... DAMN wtf wat gaat de tijd snel...

Comment

zou niet weten waarom een onafhankelijke arts zou oplichten, heeft ie echt geen zak aan.
                  hooguit een foute meting denk ik.

inderdaad voor toelating mariniers vragen ze een minimum van 10% vet. aangezien dit mijn enige minpunt was bij de uitslag, mocht ik toch tekenen.
                  ik zeg niet dat ie toen ook 6% was (weet ik niet meer, is echt te lang geleden), maar hij was wel onder de 10%.
                  moet er wel bij zeggen dat ik toen 17 was... al 10 jaar geleden... DAMN wtf wat gaat de tijd snel...
                  Nee, ik doelde niet op dat hij je expres opgelicht zou hebben, maar dat het toch niet hetgeen geweest zou zijn dat je wilde, aangezien je een nauwkeurige meting wilde uiteraard. Er zal inderdaad sprake zijn geweest van een foutieve meting.

Ah okay, naja ik zit niet onder de 10% en ik zit nog aardig ver van mijn 178-100 + 5% lichaamsgewicht, dus daar zal het niet aanliggen. Heb je de officiersopleiding van de mariniers of de algemene mariniers opleiding, als ik vragen mag?

Haha de tijd gaat inderdaad erg snel!
                  "Straight outta gym"

Comment

Ik denk dat Kevster en Marnop maar is samen een biertje moeten gaan halen.
                    Face your demons...........

Comment

O, dan wil ik wel mee.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Heb je de officiersopleiding van de mariniers of de algemene mariniers opleiding, als ik vragen mag?

Haha de tijd gaat inderdaad erg snel!
                        mag je vragen

geen POTOM ben 4 jaar marinier 1 geweest... is lang zat

die gasten hebben het nog veel zwaarder, geloof mij.

Comment

mag je vragen

geen POTOM ben 4 jaar marinier 1 geweest... is lang zat

die gasten hebben het nog veel zwaarder, geloof mij.
                          Hmm, ja ik ga een erg zware lichamelijke en mentale studie tegemoet mocht ik officier der marinier gaan proberen te worden, want het is zeker "proberen" gezien het aantal dat afvalt tijdens de opleiding en zeker bij de POTOM..

Okay en bent je er nu dus uitgestapt. Ik zal je anders wel pmen mocht ik nog vragen hebben, want anders zorg ik voor teveel off-topic reacties
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                            Ik denk dat Kevster en Marnop maar is samen een biertje moeten gaan halen.
                            IK ga rustig met de meesten een biertje drinken zelfs of ook met Falstyr ookal hebben we soms een beetje mot, maar dat is puur ervaringsvisie die botst door verschil in benadering van de sport. Zelfde geldt voor Dynobet, heeft ook een net andere visie, maar dan weer omdat hij andere boeken leest.
                            Dit joch(Klefster) is gewoon een zeikstraal die niks nuttigs toevoegt naast het zieken.

Het is ook erg jammer dat ik in dit topic anders dan normaal(net als hij) moet reageren, maar andere taal verstaat ie helaas niet. Dus om daar een biertje mee te drinken, no way. Ik drink alleen met normaal discissiërende/communicerende mensen

Originally posted by Beaudien View Post
                            O, dan wil ik wel mee.
                            Sorry Beau bij deze geen biertje doen. We pakken wel een biertje met Kevin72 en met IJsblok.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ Opstal,

sorry dat je topic zo is gaan ontsporen en erg off is gegaan, ik had liever de discussie relevant gehouden voor je, dat gezeik heb je verder ook niets aan gehad.
                              excuses daarvoor.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

geen probleem marnop

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X