bulken en cutten bullshit??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

hmm ok zeer leerzaam dit allemaal...

ik moet bekennen dat ik al met 3 jaar trainen op een vetpercentage van 6% zit. ik weet ook niet hoe dit komt, ben altijd super droog geweest.

in me voedingsschema zit ik al op bijna 4000 kcal per dag, en kom nog steeds niet aan in vetmassa (om effectief te kunnen bulken).

ik sport dan ook megaveel, dus misschien eet ik alsnog te weinig en is het effect groter als ik iets boven mijn behoefte eet.

ik ben wel gegroeit in de afgelopen jaren, maar zeker de laatste tijd zijn de gains magertjes.

i'll give it a try!

Comment

gewoon meer gaan eten dan idd.

Heb je een voedingschema wat je aanhoudt?
      Anders is dat sowieso stap nr 1.
      En dan gewoon met stapjes 200 kcals toevoegen tot je gaat aankomen.
      Fear is the mind killer

Comment

Een trainingsmaat van me waar ik af en toe eens mee train heeft er ook last van dat ie stil stond, al lange tijd. Maar die staat ook het hele jaar rond op 6%.

Die laat ik dan trainen op mijn manier met ook wat andere oefeningen doen dan die gewend is, dan voelt ie weer dat de spieren werken en met voeding heb ik hem moeten overtuigen van extra eten en anders eten, maar er zit wel weer progressie in nu.
        Hij is er nu ook van overtuigd dat je niet zo lang zo droog moet blijven staan, het werkt gewoon niet. Tijdelijk kan wel, maar hij traint ook al 17jaar en het houdt hoe dan ook een keer op.

We gaan nu werken naar de 105 tot 110kilo op 8%, maar gaat me nog wel wat energie kosten om te bereiken. Het moet ook naturel....dus....keihard werken en eten, eten en nog eens eten.
        Hij is nu 96kg op 6% nog 10 kilo te gaan.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Dus je moet er meer in stoppen dan er in kan ? Je kan geen overschotten opslaan in een spiercel mafkees. Vol is vol, er kan niet meer in dan 100% gevuld.
          Waar heb jij het over.
          Kev zegt toch dat als je cel niet 100% vol is dat hij dit eerst gaan hervullen
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Een trainingsmaat van me waar ik af en toe eens mee train heeft er ook last van dat ie stil stond, al lange tijd. Maar die staat ook het hele jaar rond op 6%.

Die laat ik dan trainen op mijn manier met ook wat andere oefeningen doen dan die gewend is, dan voelt ie weer dat de spieren werken en met voeding heb ik hem moeten overtuigen van extra eten en anders eten, maar er zit wel weer progressie in nu.
            Hij is er nu ook van overtuigd dat je niet zo lang zo droog moet blijven staan, het werkt gewoon niet. Tijdelijk kan wel, maar hij traint ook al 17jaar en het houdt hoe dan ook een keer op.

We gaan nu werken naar de 105 tot 110kilo op 8%, maar gaat me nog wel wat energie kosten om te bereiken. Het moet ook naturel....dus....keihard werken en eten, eten en nog eens eten.
            Hij is nu 96kg op 6% nog 10 kilo te gaan.
            en toen werd je wakker haha

Gaat je niet lukken bro.

Comment

Hey dynobet. Ik denk erover om eens te experimenteren met een van jouw ideeen namelijk; 2 week bulk, 1 week cut. En dit een zekere periode te herhalen. 1 ding hierover is mij niet helemaal duidelijk. Jij zegt dat je met deze methode netto vet kan verliezen en spiermassa kan gainen. Maar wat je in 2 weken aanzet aan vet, dat krijg je er meestal in 1 week toch niet af?

PS. Hoe bulk jij door je vp met 1 procent te laten stijgen in 3 maanden, Hoeveel kilo kom je dan aan? Of doe jij het carb-cycle model waarin je dus in 1 week zowel cut als bulkt?

Alvast bedankt

Comment

Originally posted by punani View Post
                en toen werd je wakker haha

Gaat je niet lukken bro.

IK heb 11 maanden de tijd met hem, dus ach,...we gaan er voor.

Comment

Originally posted by laurann View Post
                  Waar heb jij het over.
                  Kev zegt toch dat als je cel niet 100% vol is dat hij dit eerst gaan hervullen

Klev zegt dat er een overschot moet in de cel. Dus er moet meer in dan vol, dat is meer dan 100%
                  Klev wil dus 15 liter in een 10 liter emmer doen, er moet een overschot in. want de emmer moet 100% vol zijn....

Originally posted by Kevster View Post
                  Celniveau:

Er is een energieoverschot nodig in de spiercel. Hieronder verstaan we voornamelijk ATP, CP en Glycogeen. Als deze niet volledig (100%) gevuld zijn dan zal de prioriteit van de cel uitgaan naar het hervullen van dit energietekort ipv eiwitsynthese.
                  Last edited by marnop; 10-12-2010, 19:33.

Comment

Wat ik dus bedoelde was dat er "genoeg" energie opslagen moet zijn.

En om je even uit je droom te helpen is het wel degelijk mogelijk om een overschot op te slaan. Ooit gehoord van supercompensatie?

Klikkerdeklik
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

hoe later op de dag hoe dommer.

supercompensatie is niet dat je dan je cellen oneindig kan vullen met overschot, ook dan geldt vol=vol.
                      Dat de cellen herstellen en meer volume krijgen betekent nog steeds niet dat er meer in kan dan er in kan.
                      Er kan dan meer in, maar niet meer dan VOL.

Comment

Geloof allemaal geen moer van die 6% op die foto is dat lang niet.

Waar staat een wedstrijd bber op?
                        Face your demons...........

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                          Geloof allemaal geen moer van die 6% op die foto is dat lang niet.

Waar staat een wedstrijd bber op?
                          geloof het ook niet. Mensen onderschatten 8/9% zelfs. Als je ziet hoe droog dynobet is, heb geloof ik foto's gezien van 8%?, zie je wel dat opstal (profielfoto) nog lang niet aan de 6% zit.
                          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                            geloof het ook niet. Mensen onderschatten 8/9% zelfs. Als je ziet hoe droog dynobet is, heb geloof ik foto's gezien van 8%?, zie je wel dat opstal (profielfoto) nog lang niet aan de 6% zit.
                            Idd. viel jou dus ook al op.

En 6% het hele jaar door????
                            En dan elke griep/virus meepakken zeker.
                            Dit gaat er bij mij niet in

Comment

hoe later op de dag hoe dommer.

supercompensatie is niet dat je dan je cellen oneindig kan vullen met overschot, ook dan geldt vol=vol.
                              Dat de cellen herstellen en meer volume krijgen betekent nog steeds niet dat er meer in kan dan er in kan.
                              Er kan dan meer in, maar niet meer dan VOL.
                              Stukje uit The Ketogenic Diet:

The unique aspect of the CKD is the carb-loading phase which has its own set of implications and guidelines. Quite simply, the key to refilling muscle glycogen stores following depletion is the consumption of large amounts of carbohydrates. In fact many individuals find that the carb-load phase works just fine without much attention to the details of percentages and amounts. Simply eating a lot of carbohydrates for 24 to 36 hours works quite well for many people.

However many individuals want the details of how to optimize the amount of glycogen stored without gaining any fat. The amount of glycogen resynthesized depends on a number of factors including the degree of depletion, the amount and type of carbohydrates and the timing of
                              carbohydrate consumption.

If sufficient amounts of carbohydrates are consumed for a long enough period of time, glycogen levels can reach greater than normal levels, a process called glycogen supercompensation. The process of glycogen depletion and supercompensation has been used for years by endurance athletes to improve performance.
                              Ga je eerst maar eens inlezen. Je weet volgens mij niet eens wat recarben is.

Klein voorbeeldje hoe het in theorie plaatsvind. Je deplete je glycogeen naar zeg 50%. Als je dan weer gaat carbloaden vergroot je eigenlijk de opslagcapaciteit en kan je je voorraden misschien wel tot 105/110% hervullen.

De volgende keer dat je weer gaat depleten/reloaden is dus 110% van de vorige keer het geheel en is dat dus 100%.

Ga nou niet bij de hand lopen doen want dit is gewoon een feit. Ik ga het ook verder niet onderbouwen. Als jij me wil weerleggen veel plezier. Ik ga er niet meer op in.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Het is als een spons die je uitknijpt en de celvolume wordt daardoor volgens mijn groter maar 100% blijft volgens mijn wel 100% alleen de cel wordt groter of niet?

Omdat deze cel denkt:dit gaat me niet nog een keer gebeuren en ik moet nu meer opslaan voordat ik weer alles kwijt raak zoiets

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X