te veel eiwit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• te veel eiwit

hallo allemaal,

hoe slecht is het voor de nieren om te veel eiwitten te eten?

als ik niet op mijn voeding let op bepaalde dagen kom ik soms zo aan 5x mijn lichaamsgewicht.
    kan dit kwaad wat betreft mijn nieren?

alvast bedankt.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...de-nieren.html
    als je een beetje zoekt kom je er wel !

Comment

Voor gezonde nieren kan het weinig of geen kwaad.

Er zijn geen onderzoeken die aantonen dat meer eiwitten schadelijk zouden zijn.
      Er zijn wel onderzoeken die zouden aantonen hoeveel je nodig zou hebben en ook die tonen geen reet aan verder behalve je basis behoefte.

Mijn mening : meer is beter.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Gewoon flink wat water drinken elke dag, is altijd goed.

Comment

Te veel eiwit is slecht voor je gezondheid.
          Maar het is goed voor het bodybuilding.

Comment

je kan per keer maar rond de 30 gram eiwitten opnemen, de rest plas je uit, en dat kan misschien een vervelend process zijn voor je nieren... daarom dus 3 (maximaal 4) keer per dag je eiwitten innemen, de rest zijn overbodige stoffen voor je lichaam, en die worden dus ook afgestoten...
            :: 1.82M :: 84 KG ::
            BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
              je kan per keer maar rond de 30 gram eiwitten opnemen, de rest plas je uit, en dat kan misschien een vervelend process zijn voor je nieren... daarom dus 3 (maximaal 4) keer per dag je eiwitten innemen, de rest zijn overbodige stoffen voor je lichaam, en die worden dus ook afgestoten...
              ik kan hier alleen maar om lachen
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

En ik lach mee, als je iets langer op het forum zou zitten. Zou je mischien mee kunnen lachen

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
                  hallo allemaal,

hoe slecht is het voor de nieren om te veel eiwitten te eten?

als ik niet op mijn voeding let op bepaalde dagen kom ik soms zo aan 5x mijn lichaamsgewicht.
                  kan dit kwaad wat betreft mijn nieren?

alvast bedankt.
                  Je weegt 50 kg?

Comment

reactie hierboven:

57 kilo ik heb best wel ondergewicht doordat ik voorheen veel hardliep. (woog eerst 55 kilo). ik liep 70 kilometer per week en geen krachttraining. ook at ik veels te weinig nu wil ik aankomen met krachttraining.
                    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                      dat dit soort gasten nog bestaan...

Comment

De meningen op dit forum zijn natuurlijk heel nuttig en leerrijk,...maar qua medisch advies vertrouw ik toch gewoon op mijn dokter.
                        Voor de spieren zijn eiwitten zeer nuttig, of het ook gezond is? Volgens mijn dokter en een bevriende diëtist niet. Ook hun advies was, veel drinken.

Comment

Originally posted by caersbart View Post
                          De meningen op dit forum zijn natuurlijk heel nuttig en leerrijk,...maar qua medisch advies vertrouw ik toch gewoon op mijn dokter.
                          Voor de spieren zijn eiwitten zeer nuttig, of het ook gezond is? Volgens mijn dokter en een bevriende diëtist niet. Ook hun advies was, veel drinken.
                          Ik zou eerder luisteren naar Pubmed met hun laatste bevindingen op medisch gebied. Dietisten en doktoren werken met info die al 50 jaar achterhaald is. Zou je meer druk maken over die overdaad aan koolhydraten die zij willen dat je eet met als gevolg alle welvaartsziektes die je maar kan bedenken. Ben je veel verder van huis met hun advies.

Zolang je onder de 500gr eiwit per dag zit is de productie van giftige stoffen nog te behappen door het lichaam. Meer dan 500gr per dag kan het lichaam qua eiwitten wel verwerken, maar niet qua giftige stoffen productie en afvoer. Enige personen bij wie die 500+ gram wel kan zijn mensen boven de 125-130kilo met relatief weinig lichaamsvet. Lichaam produceert dan meer van de nodige stoffen om om te gaan met al die stress. Veel drinken is niet de oplossing, want dit belast de nieren alleen maar meer dan het al doet om die eiwitten + giftige stoffen te kunnen verwerken. Je moet gewoon normaal drinken en dat is rond de 3,5L vocht per dag

Comment

Zo is het met alles, te veel is altijd slecht.
                            Maar wanneer is te veel? Je kunt behoorlijk grote hoeveelheden eiwitten eten voordat je lichaam problemen gaat krijgen.

Comment

Originally posted by caersbart View Post

Doktoren baseren hun mening mbt eiwitten vaak op niets. Sommige wijsneuzen baseren hun mening mbt eiwitten op informatie mbt stikstof waardes.
                              Allemaal niet relevant. Als je 3 arginine tabs neemt schiet je NO waarde flink omhoog, heb je dan teveel eiwitten gehad? Nope, BS dus.
                              Als je harder traint schieten je NO waardes omhoog, heb je dan teveel gehad? Wederom Nope.
                              Je lichaam is geheel opgebouwd uit eiwitten hoezo zou je zomaar teveel krijgen dan? Het is allemaal gebaseerd op speculatie en hier en daar op mensen met al zwakke nieren en andere ziektes. Daarnaast is het gebaseerd op wat je nodig zou hebben en nergens op wat teveel is of zou zijn.

En wie bepaalt wat je nodig hebt? Dat doe je gewoon zelf.
                              Als je in de gangbare range blijft tot 4 gram per kilo BW is er sowieso niks aan de hand.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X