kev verhouding massatoename ectomorph

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kev verhouding massatoename ectomorph

Ik ben een extreem ectomporh type,
    gewicht - 79 kg
    vetpercentage - 15.4%
    lengte 197 cm
    leeftijd - 19 jaar

Mijn huidig kev verhouding - 43/26/31, moet ik deze aanpassen als ik aan wil komen (zowel in vet- als in spiermassa)? Mijn streefgewicht: 90 kg
    Don't u know who the **** I am?

197cm bij 79 kg en zo hoog vetpercentage?
    Ik denk dat dat niet klopt..

Je moet zelf wat proberen met de verhoudingen en zien wat er voor jou het best werkt, zo deed ik het..
    Zorg gewoon voor minstens 2xlichaamsgewicht aan eiwitten

Verhouding die het bij mij goed deden was:
    E/K/V
    35/30/35
    Last edited by gleke; 09-01-2011, 22:49.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

vetpercentage is gemeten met digitale weegschaal, dus klopt zeker weten,

Zou het vetpercentage echt te hoog zijn? Ik was in de veronderstelling dat dit redelijk normaal was, zelfs te laag (ik vind mezelf erg dun),

Ik heb overigens, voor de duidelijkheid, nog geen pogingen gedaan om het vetpercentage te verlagen,

nogmaals, is 43/26/31 geschikt om aan te komen (-->90kg)? ik zat zelf aan een hoger percentage aan koolhydraten te denken,

Comment

Digitaal klopt niet echt:P

Ecto is meestal onder de 10%, zeker als je jezelf dun vind.
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by ramusters View Post

Zou het vetpercentage echt te hoog zijn? Ik was in de veronderstelling dat dit redelijk normaal was, zelfs te laag (ik vind mezelf erg dun),

Ik heb overigens, voor de duidelijkheid, nog geen pogingen gedaan om het vetpercentage te verlagen,
          Je geeft zelf aan dat je je zelf mager vindt, dus lijkt er mij ook geen reden toe om je vetpercentage te verlagen.

nogmaals, is 43/26/31 geschikt om aan te komen (-->90kg)? ik zat zelf aan een hoger percentage aan koolhydraten te denken,
          Die digitale weegschalen kloppen voor geen kilo naar mijn ervaring. (tip, let op de woordspeling )
          Ik zit op 6%bf, als je echt mager bent kan je ook gemakkelijk 6-8% hebben.

Verhouding ziet er wel ok uit, maar zoals ik reeds zei, je moet wat uitproberen. Wel speciale getallen, wellicht eerst je schema ingevuld en dan verhouding bekeken?

edit:
          Het zou makkelijker zijn moest je je volledig voedingsschema posten.
          Last edited by gleke; 09-01-2011, 23:10.

Comment

Originally posted by gleke View Post
            Die digitale weegschalen kloppen voor geen kilo naar mijn ervaring. (tip, let op de woordspeling )

Verhouding ziet er wel ok uit, maar zoals ik reeds zei, je moet wat uitproberen. Wel speciale getallen, wellicht eerst je schema ingevuld en dan verhouding bekeken?

edit:
            Het zou makkelijker zijn moest je je volledig voedingsschema posten.
            He verdorie, had ik nou net speciaal die weegschaal besteld om mijn vetpercentage te meten ...

Ik heb inderdaad mijn voedingsschema opgesteld en hieruit de waarden verkregen, zie de bijlage voor mijn voedingsschema (voor wie geinteresseerd is )
            Attached Files

Comment

als kcal hoog genoeg zijn (ongeacht de ekv verhouding), zul je aankomen(juiste aantal kcal is dan ook een vereiste om aan te komen).

wil je maximaal in spiermassa en zo min mogelijk in vetmassa aankomen, dan doen de ekv verhouding, maar ook de specifieke voedingsbronnen er toe. mede als de timing van bepaalde nutrienten op bepaalde momenten.

welke ekv voor jou het meest geschikt is, hangt af van een aantal factoren. één ding is zeker. je hebt voldoende eiwitten nodig. 2.5g per kg lichaamsgewicht. de rest van de kcal kun je verdelen over koolhydraten en vetten.

das een kwestie van voorkeur en waar jij het beste op functioneert. dit zul je moeten uittesten.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by ramusters View Post
                Volgens mij klopt er echt geen moer van die dingen, ik ga er niet meer op.

.
                Zo, dat is laag, toch? Best wel!
                Last edited by Beaudien; 10-01-2011, 08:01.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  als kcal hoog genoeg zijn (ongeacht de ekv verhouding), zul je aankomen(juiste aantal kcal is dan ook een vereiste om aan te komen).

wil je maximaal in spiermassa en zo min mogelijk in vetmassa aankomen, dan doen de ekv verhouding, maar ook de specifieke voedingsbronnen er toe. mede als de timing van bepaalde nutrienten op bepaalde momenten.

welke ekv voor jou het meest geschikt is, hangt af van een aantal factoren. één ding is zeker. je hebt voldoende eiwitten nodig. 2.5g per kg lichaamsgewicht. de rest van de kcal kun je verdelen over koolhydraten en vetten.

das een kwestie van voorkeur en waar jij het beste op functioneert. dit zul je moeten uittesten.
                  Ok, bedankt! Ga er mee aan de slag

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Zo, dat is laag, toch? Best wel!
                    Ik heb ooit 10-12% kunnen halen en toen ging ik op reis (veel wandelen, minder goed kunnen eten) en was ik na een paar dagen weer helemaal ripped.
                    Ik zit anders altijd zo tussen 6-8% afhankelijk wanneer ik getraind heb, hoe ik eet, of het al dan niet school is..

Ik heb 2 maand geleden een tijdje een periode gehad dat ik (donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag (had ik weining/geen school))
                    2kg bijkwam op deze 4 dagen en dinsdag was ik alles weer kwijt..
                    Zo heb ik een tijdje rondgecycled, soms bleef er 200-300 gram over wat spier zou moeten zijn, soms weer niet..

@TS: sorry voor off topic

Comment

Ik heb ooit 10-12% kunnen halen en toen ging ik op reis (veel wandelen, minder goed kunnen eten) en was ik na een paar dagen weer helemaal ripped.
                      Ik zit anders altijd zo tussen 6-8% afhankelijk wanneer ik getraind heb, hoe ik eet, of het al dan niet school is..

Ik heb 2 maand geleden een tijdje een periode gehad dat ik (donderdag,vrijdag,zaterdag,zondag (had ik weining/geen school))
                      2kg bijkwam op deze 4 dagen en dinsdag was ik alles weer kwijt..
                      Zo heb ik een tijdje rondgecycled, soms bleef er 200-300 gram over wat spier zou moeten zijn, soms weer niet..

grotendeels vocht fluctuaties gok ik.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mijn schuld.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X