Post hier je kookblunders.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Post hier je kookblunders.

Eergisteren bij de Chinese toko inkopen gedaan.
    Paksoy, rijst grote garnalen etc.

Grote wok op het vuur gezet wokolie erin gedaan en op hoog vuur de boel gaan wokken. Toen dacht ik om als smaakmaker er nog een scheut soja saus bij te gooien.
    Omdat die wok zo fucking heet was brandde die soja saus binnen een paar seconden mijn pan in.
    Resultaat een zwarte brandplek in mijn wok.

Dus geen sojasaus in een knetterhete wok gooien, ga je spijt van krijgen.

Iemand anders nog kookblunders gemaakt?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

eerste keer toen ik spaghetti wilde maken, tig jaar terug. Prakte de slierten in de pan ipv het zelf zacht laten worden. Er lag dus een enorme dikke brei op de bodem van de pan. alles aangebrand, pan naar de klote. Meteen me lesje geleerd

Comment

Super leuk topic...Dat word genieten hier...

Ik heb ff goed nagedacht,maar ik kan mijn niet echt iets herinneren van een blunder...

Comment

Het gebeurt ook nog wel eens dat ik uitschiet met sambal.
        Ik hou wel van spicy food alleen de dag erna ben ik er meestal niet zo blij mee

Comment

ik was een jaar geleden kip aan het grillen.
          belt een vriend van me op. ik vet lang met em lullen en vergeet de kip,
          tot ik het begon te ruiken. helemaal zwart. (je wilt niet weten)
          mijn huis stonk er zo'n 3 dagen naar. en het ergste was nog dat 8 euro kip naar de klote was terwijl mijn vriend niks nuttigs te melden had.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
            ik was een jaar geleden kip aan het grillen.
            belt een vriend van me op. ik vet lang met em lullen en vergeet de kip,
            tot ik het begon te ruiken. helemaal zwart. (je wilt niet weten)
            mijn huis stonk er zo'n 3 dagen naar. en het ergste was nog dat 8 euro kip naar de klote was terwijl mijn vriend niks nuttigs te melden had.
            Naar aanleiding van dit bericht over rook enzo. schiet mij inderdaad nu wel een blunder binnen...

Ik heb een keer knetter stoned een afbak broodje in de oven gedaan..
            Alleen stond deze niet op de oven stand maar op de magnetron stand...oeps...

Binnen 3 min mijn kamer vol met rook en ik moest kruipend over de grond naar de keuken om de stekker eruit te trekken..

Comment

Ik geef zp af en toe kookworkshops.....enige tijd geleden vatte ik het idee om de aanwezigen de kunst van het flamberen bij te brengen....
              gevolg:epic mushroom.....hehe..was wel spectaculair..dat wel..
              There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Originally posted by JingTseng View Post
                Ik geef zp af en toe kookworkshops.....enige tijd geleden vatte ik het idee om de aanwezigen de kunst van het flamberen bij te brengen....
                gevolg:epic mushroom.....hehe..was wel spectaculair..dat wel..
                Toch niet in de kantine van CHEMIEPACK????

Comment

haha..nee...bij een van de deelnemers thuis...heb toen meteen Les 1 in brandbestrijding gelanceerd...
                  There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Originally posted by JingTseng View Post
                    haha..nee...bij een van de deelnemers thuis...heb toen meteen Les 1 in brandbestrijding gelanceerd...
                    Zal bij mij niet zo snel gebeuren, ik kook inductie.

Dat stokbrood verhaal heb ik ook een keer gehad, alleen ik was er net op tijd bij. Je kon iemand zn hersens inslaan zo hard was dat stokbrood geworden.

Comment

Originally posted by Ashley View Post

Dat stokbrood verhaal heb ik ook een keer gehad, alleen ik was er net op tijd bij. Je kon iemand zn hersens inslaan zo hard was dat stokbrood geworden.
                      Na 3 minuten is het gewoon net als houtskool....

Comment

Niet echt een kookblunder, maar ik wou ooit eens aardappelen enzo opwarmen in de magnetron (Mijn moeder kookt 's middags voor de familie, omdat ik dan op school zit wordt mijn deel altijd opzij gelegd en moet ik dat 's avonds opwarmen en eten) nu was ik zo verstrooit dat ik het deksel van het doosje er vast had laten opzitten tijdens het opwarmen... Je kan het al raden na tientalle seconde hoor ik ineens een enorm plof, ik al rennend naar de magnetron, doe die open en het doosje was zeg maar "ontploft". Mijn avondmaal plakte dus aan de binnenkant van de magnetron...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                          Naar aanleiding van dit bericht over rook enzo. schiet mij inderdaad nu wel een blunder binnen...

Ik heb een keer knetter stoned een afbak broodje in de oven gedaan..
                          Alleen stond deze niet op de oven stand maar op de magnetron stand...oeps...

Binnen 3 min mijn kamer vol met rook en ik moest kruipend over de grond naar de keuken om de stekker eruit te trekken..
                          haha

Comment

Eiwit koken samen met melk.. Het was meer een experiment haha, wel mislukt

Soms voeg ik wel eens eiwit toe aan mijn havermout+melk (als het kookt), dat gaat wel goed hehe.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                              Zal bij mij niet zo snel gebeuren, ik kook inductie.

is ie toch nog ergens nuttig voor
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X