Maizena hype

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by okidoki71 View Post
    Kaneel vehoogd aantal insulinereceptoren waardoor je gevoeliger voor insuline wordt. Uiteraard resulteerd dat in een beter en stabieler glucosespiegel.....
    Glucose wordt sneller uit je bloed onttrokken, dit resulteert in een lagere bloedsuikerspiegel.
    Om een beter beeld te krijgen zou je dus eigenlijk het kaneel tijdens de test moeten laten voor wat het is.
    Hoe doe je de test eigenlijk, ben zelf ook zeer geinteresseerd?

Ah, ik zie het al, een glucose-meter.
    Die gaat ik dus zelf ook ff aanschaffen.
    Last edited by Snuff-Sann; 19-03-2011, 18:03.

Comment

• Originally posted by sf01 View Post
      Valt het je op marnop... dat bij zijn whey + maizena... zijn bloedsuiker ongeveer gelijk blijft aan wat het meteen na zijn training is.
      Dit lijkt me niet iets wat je wilt. Na een maaltijd gaat zijn bloedsuiker meteen naar boven de 6.

Maar het is inderdaad maar net wat je wilt. Ik kan me voorstellen dat je om vetverbrandingsdoeleinden voor maizena zou kunnen kiezen. Meer HGH en betere naverbranding

Ja maar waarom zou ik zo'n erge bloedsuikerdip willen hebben die je na een enorme insuline piek krijgt? Die heb ik meestal in de training al een paar keer. Laat mij maar lekker stabiel alles aanvullen zonder extremen.
      Ik groei er nog steeds erg goed op.
      Je weet dat je je GH afgifte met honderden % kan verhogen en veel beter kan herstellen en groeien, waarom zou ik dat dan weer teniet doen voor een zinloze insuline piek? Omdat je een paar minuten katabool bent en dat minimale beetje spiereiwitten afbreekt?
      Ik vul dat ruimschoots weer aan met voldoende whey, waarmee ik ook weer mijn GH afgifte verbeter door de grote hoeveelheid EAA en BCAA en de whey werkt ruim voldoende antikatabool.

Ik vind dit ideaal werken, train ook stukken beter sinds ik de maizena gebruik en ben veel voller en veel droger, maar daarnaast is mijn herstel ook nog steeds perfect, volgens mij zelfs nog beter dan voorheen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Ben je niet ON, Marnop? Heb je geen ondersteuning atm?
        Last edited by Kevster; 19-03-2011, 19:10.
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by okidoki71 View Post
          Ik dacht precies hetzelfde, nu eet ik 1,5 á 2 uur voor de training eiwit/koolhydraatrijke maal en een half uur voor de training een shake met 60 gram zetmeel/scoop whey/kaneel/guarana/creatine/L-Citrulline en tijdens training aminozuren, direct na training een shake (op aanwijzing van 3XL) met scoop hydro-whey en creatine......ga het een tijdje op deze manier proberen.

Dit betekent wel dat je een uur lang na de training een superhoge afgifte van GH hevt en verbeterd herstel, tegen de tijd dat je een verhoging van je insuline krijgt heeft de GH al zijn werk gedaan en kan je dus gewoon eten.
          Een GH kuurtje wordt tegenwoordig ook veel op die manier gedaan trouwens. Gelijk na de training een flinke shot en eerste 1 tot 2 uur niets eten, hooguit wat amino's of een eiwitshake nemen. Het schijnt super te werken op die manier.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Glucose wordt sneller uit je bloed onttrokken, dit resulteert in een lagere bloedsuikerspiegel.
            Om een beter beeld te krijgen zou je dus eigenlijk het kaneel tijdens de test moeten laten voor wat het is.
            Hoe doe je de test eigenlijk, ben zelf ook zeer geinteresseerd?

Ah, ik zie het al, een glucose-meter.
            Die gaat ik dus zelf ook ff aanschaffen.
            Er is maar 1 stof wat glucose uit je bloed ontrekt en dat is insuline, hoe meer insulinereceptoren hoe beter en effectiever dat dat gebeurd...we zeggen in feite precies hetzelfde, alleen jij hebt het over de gevolgen en ik de oorzaak

Trouwens ik had tijdens het testen geen kaneel genomen, ik neem het pas sinds deze week.
            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
            There is no failure except in no longer trying

Comment

• Geen idee of ik gelijk heb maar ik neem zelf geen maizena meer bij mijn whey na de training omdat de KH rijke maaltijd daarna me dan nogal nutteloos lijkt.

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                Ben je niet ON, Marnop? Heb je geen ondersteuning atm?

Ben niet continu on hoor Kevster. Dat denk je misschien, maar er zijn erg weinig BB'ers die vol continu ON zijn.

Comment

• Nee hoor. Maar ben gewoon nieuwsgierig of je momenteel ON bent, aangezien je zo goed groeit en alles.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• je zou zeggen van wel...
                    There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

• Hoeveel gram maizena moet je samen met je whey na de training nemen?

Comment

• Sorry voor het uppen maar hoeveel maizena nemen jullie na een training?

De verpakking zegt dat 1 afgestreken eetlepel 55 kcal is waarvan 13 gram KH

maar volgens mij is het veel minder en ik wil niet te weinig kcal binnenkrijgen lol.

Comment

• nam zo'n 40 gram geloof ik.

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                            Ik vroeg me ook al af wat dat nou was met die maizena.....dus thanks voor het posten.
                            Wat zou dat nou bij mij doen eigenlijk? Ik gebruik het alleen als bindmiddel voor sausjes enzo.

Haha ja ik ook

Comment

• Originally posted by 3XL View Post
                              Alleen jammer dat de spiercellen na een KT sessie te beschadigd zijn om veel te kunnen doen met die hoge bloedsuikerspiegel en gepaard gaande insuline afgifte. Betekend dus dat de meeste glucose via via naar je vetcellen gaan

En wat die glycogeenaanvulling aangaat, gemiddelde KT sessie leegt de glycogeen vooraad maar voor een klein deel. uur KT verminderd de hoeveelheid glycogeen met ca 100mmol/kg spier. Aanvulling gebeurd onder optimale omstandigheden met een maximale snelheid van 5 mmol/kg spier/uur (-Bergstrom et al-) wat betekend dat je lichaam 20uur een constante stroom van glucose nodig heeft om de verbruikte glycogeen weer aan te vullen. Die 5mmol/kg spier/uur komt trouwens neer op 0,9gr/kg spier/uur

The rate limiting step in glycogen resynthesis appears to be activity of the enzymes involved in glycogen synthesis (1). Regardless of carbohydrate intake, there is a maximal amount of glycogen which can be synthesized in a given amount of time. Only when the proper amount of carbohydrates is consumed over a sufficient period of time, can glycogen compensation and/or supercompensation occur.

The first 6 hours after weight training appear to be the most critical as enzyme activity and resynthesis rates are the highest, around 12 mmol/kg/hour (4).

Following weight training, with a carbohydrate intake of 1.5 grams carbohydrate/kg lean body mass taken immediately after training and again 2 hours later, a total of 44 mmol/kg can be resynthesized (4).

Over the first 24 hours, the average rate of glycogen resynthesis ranges from 5-12 mmol/kg/hour depending on the type of exercise performed (5). In general, aerobic exercise shows the lowest rate of glycogen resynthesis, weight training the second highest, and sprint training the highest. (5,6). The reason that glycogen resynthesis is lower after weight training than after sprint training may be related to the amount of lactic acid generated as well as the muscle damage that typically occurs during weight training (5)
                              -----------------------------------------

gezien de gemeten snelheid waarmee glycogeen wordt aangevuld na krachttraining, zijn de spieren wel degelijk in staat na de training om de glucose op te nemen.

De gemiddelde snelheid van het aanvullen van het glycogeen na een training gebeurt doorgaans met 5-12 mmol/kg/uur. Hierbij zijn de eerste paar uren na een training van cruciaal belang, omdat juist in de eerste 6 uur een verhoogde snelheid van het aanvullen van het glycogeen plaatsvindt (ongeveer 12 mmol/kg/uur).
                              ---------------------------------

The type of carbohydrate consumed during a carb-up can affect the rate at which glycogen is resynthesized. During the first hours, when enzyme activity is at it’s highest, it appears that the consumption of high glycemic index (GI) foods such as simple sugars promote higher levels of glycogen resynthesis compared to lower GI foods like starches (5,7,8).

It appears that the consumption of lower GI carbs (starches, vegetables) promotes higher overall levels of glycogen resynthesis while avoiding fat gain by keeping insulin levels more stable (9)

hieruit kun je afleiden dat je de maximale snelheid voor het aanvullen van het glycogeen in de eerste paar uur na de training bereikt door koolhydraten met een zeer hoge GI te gebruiken.

Maar dat je na enkele uren over moet stappen op koolhydraten met een lagere GI. Deze houden de bloedsuiker en de insuline waarden stabieler.

An important issue regarding the carb-up is the type of exercise that precedes the carb-up. It has been long known that only the muscles worked immediately prior to the carb-up are supercompensated. Recall from above that a delay of even several hours slows glycogen resynthesis greatly.

Additionally the type of training preceding the carb-up affects the rate and amount of glycogen resynthesized following training. Muscles that have been damaged with eccentric training show lower rates of glycogen resynthesis following training (13,14). However this decrease in resynthesis does not show up immediately. In muscles which have undergone eccentric trauma, glycogen levels are typically 25% lower following a carb-up but this difference does not become apparent until three days after training (or when soreness sets in) (13,14).

For bodybuilders performing a 3 day carb-up prior to a contest, eccentric muscle trauma should be avoided as much as possible.
                              -----------------------------------------

Dit bevestigd het verhaal van 3XL in de artikelen die hij hier op het forum al eens gepost heeft. (carb nightmare I/II/III). Hierop is waarschijnlijk ook de volgende zin gebaseerd:

Alleen jammer dat de spiercellen na een KT sessie te beschadigd zijn om veel te kunnen doen met die hoge bloedsuikerspiegel en gepaard gaande insuline afgifte. Betekend dus dat de meeste glucose via via naar je vetcellen gaan
                              Maar dit blijkt enkel het geval te zijn wanneer er sprake is geweest van zware eccentrische training. De hoeveelheid glycogeen in deze spieren is 25% minder. Onder normale omstandigheden bij normale krachttraining, is dit dus niet het geval.

wat verder nog valt op te maken, is dat enkel in de spieren die getraind zijn, een verhoogde glycogeen aanvulling plaats vindt.
                              ---------------------------------------------

bronnen:

1. John Ivy “Muscle glycogen synthesis before and after exercise” Sports Medicine (1991) 11: 6-19.
                              2. William M. Sherman “Metabolism of sugars and physical performance” Am J Clin Nutr (1995) 62(suppl): 228S-41S.
                              3. “Physiology of Sport and Exercise” Jack H. Wilmore and David L. Costill. Human Kinetics Publishers 1994.
                              4. Pascoe D.D. et. al. “Glycogen resynthesis in skeletal muscle following resistive exercise” Med Sci Sports Exerc (1993) 25: 349-354.
                              5. Edward F. Coyle “Substrate Utilization during exercise in active people” Am J Clin Nutr (1995) 61 (suppl): 968S-979S.
                              6. D.D. Pascoe and L.B. Gladden “Muscle glycogen resynthesis after short term, high intensity exercise and resistance exercise” Sports Med (1996) 21: 98-118.
                              7. 19. Burke, LM et. al. “Muscle glycogen storage after prolonged exercise: effects of the glycemic index of carbohydrate feedings” J Appl Physiol (1993) 75: 1019-1023.
                              8. 20. Janet Rankin “Glycemic Index and Exercise Metabolism” in Gatorade Sports Science Exchange Volume 10(1).
                              9. 21. Costill, DL et. al. “Muscle glycogen utilization during prolonged exercise on successive days” J Appl Physiol (1971) 31: 834-838.
                              10. 22. Reed, MJ et. al. “Muscle glycogen storage postexercise: effect of mode of carbohdyrate administration” Med Sci Sports Exerc (1989) 66: 720-726.
                              11. 23. Costill, DL et. al. “The role of dietary carbohydrate in muscle glycogen resynthesis after running” Am J Clin Nutr (1981) 34: 1831-1836.
                              12. 24. Ivy, JL et. al. “Muscle glycogen synthesis after exercise: effect of time of carbohydrate ingestion” J Appl Physiol (1988) 64: 1480-1485.
                              13. 25. Doyle, J.A. et. al. “Effects of eccentric and concentric exercsie on muscle glycogen replenishment” J Appl Physiol (1993) 74: 1848-1855.
                              14. 26. Widrick, J.J. et. al. “Time course of glycogen accumulation after eccentric exercsie” J Appl Physiol
                              ----------------------------------------------

Dus als jij niet specifiek aan eccentrisch trainen doet. (na je normale reps en eventuele forced reps met hulp van partner. brengt je partner het gewicht vooral omhoog. Jij laat dan vervolgens zelfstandig het gewicht heel langzaam zakken in de negatieve fase). Is het gebruik van koolhydraten na de training zowieso aan te raden. Direct na de training koolhydraten met een hoge GI, een tijdje later voornamelijk koolhydraten met lage GI.

Deze post ging voornamelijk over de factoren die van invloed zijn op de snelheid waarmee glycogeen wordt aangevuld, en hoe maximale glycogeen waarden bereikt kunnen worden. (tevens ontkracht het 3XL zijn verhaal).

In de volgende post ga ik dieper in op het belang van glycogeen aanvulling. Waarom is dit zo snel mogelijk aanvullen van het glycogeen nou belangrijk, en wat is het voordeel van grotere glycogeen voorraden. deze volgende post zal ik afsluiten met een vergelijking tussen dextrose en maizena. (weet nog niet of dat vandaag of ergens volgende week wordt).
                              Last edited by dynobet; 25-09-2011, 09:21. Reason: dubbele quote
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Mooie aanvulling Dynobet,
                                maar hou je wel rekening met de intenisteit verschillen in trainingen en niet alleen excentrich trainen?

Er zijn al eens discussies geweest over het aantal keren per week trainen van een spier/groep.
                                Dat staat bij mij nog steeds op normaal maximaal 1 x en dat is bij 3XL ook zo.
                                Met de trainingssystemen(intensiteit) van 3XL zou je zelfs 1 x per 2 weken nog goed aan het trainen zijn.
                                Reken maar dat de spieren flinke schade hebben opgelopen door echte training.

Wij gaan er dus vanuit dat je als je serieus aan bodybuilding doet de spieren dusdanig aanpakt dat er ook behoorlijke schade is en je de spier maximaal 1x per week KAN trainen. Herstel en aanvoer van de juiste bouwstoffen is dan veel meer van belang dan insuline pieken door snelle suikers die je uiteindelijk grotendeels niet kan verwerken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X