Samenstelling Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Samenstelling Voedingsschema

Hallo,

Ik zit nu sinds 2 weken op fitness en heb al een tijd opgelet over het een en ander van voeding. Ik heb de voedingstabel gedownload van de sticky topic en producten eruit gehaald waarbij de eiwit verhouding goed ligt. Nu zou ik graag hulp hebben aangezien ik mijn voedingsschema eindelijk ga samenstellen. Ik heb het een en ander eruit gefiltered en vraag me af of ik de goede producten eruit hebt gepakt. Ik zie hier en daar wat mensen die bijvoorbeeld zeggen dat bepaalde producten de minder goede eiwitten hebben etc. Ik heb dit eruit gepakt:

Ochtend:

Havermout

Vlees:

Tartaar
    Biefstuk
    Kipfilet (kip)
    Koolvis
    Zalm (Gerookt)
    Tonijn (Water)
    Schelvis
    Bieflap
    Bizonsteak
    Haas
    Hamlappen
    Kalkoen
    PaardenBiefstuk
    Schar (gebakken)
    Schol
    Struisvogelsteak
    tong (gekookt)
    tongfilets
    Varkensfilet
    Varkenshaas
    varkenslap (mager)

Avondeten:

Zilvervliesrijst + Groente
    Bruine Rijst + Groente

Beleg:

Kipfilet
    KalkoenFilet
    Rosbief
    Pindakaas
    Zalm
    Tonijn
    Fricandeau (varkens)
    kalfsfricandeau
    Marmite (Gistextract)
    Paardenrookvlees
    casselerrib

Snoep (eventueel):

Ongezouten Pinda's

Zuivel:

Magere Kwark (Voor het slapen)

Ik gebruik iedere avond ook whey, Ik train 4 keer per week waaronder 3 keer fitness en 1x vechtsport. MA/WO/VR = Fitness DI = vechtsport.
    Ik heb Vlees en avondmaal apart gezet zodat ik wat meer afwisseling in vlees heb. Elke tip voor meer soorten avondeten inplaats van rijst ontvang ik graag. Dus nu de vraag of ik de goede producten eruit heb gepakt om te beginnen met het samenstellen van het voedingsschema en wat ik er beter uit kan laten Het beleg eet ik trouwens op bruin brood!

Alvast bedankt!

Mvg,

David

Ik zou gewoon je doel voor ogen stellen en daar een voedingsschema op maken. Het maakt nogal uit of je nou bijv. wilt cutten, bulken enz. Met de producten die je heb uitgekozen moet dat zeker wel lukken. Veel succes met je schema.

Comment

je voedingskeuze is erg goed.
      doe wat tommetje zegt en het gaat je wel lukken.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Ok thanks! Ga er meteen mee aan de slag!

Comment

Nog even een kort vraagje, mijn calorie behoefte heb ik berekend door mijn gewicht = 73 KG naar pounds = 160.6 x 10 = 1660 Calorie behoefte per dag. Kan dat kloppen? En als ik mijn vetpercentage een beetje wil wegwerken voor zichtbaar resultaat moet ik daar iets onderzitten?

Comment

Hier een overzicht van wat ik tot nu toe heb. Hoop dat jullie mij verder kunnen begeleiden met dit schema

Geslacht: Man
            Leeftijd: 20
            Lengte: 185CM
            Gewicht: 73KG
            Caloriebehoefte: 1660

7:00

100g Havermout (13,1g , 62g , 7g)
            Glas Melk

10:15

2 Sneetjes Volkoren Bruin met (Kipfilet, Pindakaas, Rosbief etc)
            Water

12:00

Water

14:00

Water

18:00

Zilvervliesrijst met diverse groentes en Vlees (Kip, Tartaar, Koolvis ETC)

21:00 (Na trainen)

2 Scheppen whey met 150ml Melk

22:30 (Voor Slapen)

Half bakje magere kwark met wat honing om het weg te krijgen

Over de hele dag drink ik water. Voor de rest weet ik de waarde niet van de producten die ik eet kwa hoeveelheid.
            Het avondeten vlees verwisseld met een lijst soorten vlees die ik heb samengesteld. Ik heb als snoepgoed tussendoor ongezouten pinda's.

Vlees:

Tartaar
            Biefstuk
            Kipfilet (kip)
            Koolvis
            Zalm (Gerookt)
            Tonijn (Waterbasis)
            Schelvis
            Bieflap
            Bizonsteak
            Haas
            Hamlappen
            Kalkoen
            PaardenBiefstuk
            Schar (gebakken)
            Schol
            Struisvogelsteak
            tong (gekookt)
            tongfilets
            Varkensfilet
            Varkenshaas
            varkenslap (mager)

En beleg voor de middag:

Kipfilet
            KalkoenFilet
            Rosbief
            Pindakaas
            Zalm
            Tonijn (Waterbasis)
            Fricandeau (varkens)
            kalfsfricandeau
            Marmite (Gistextract)
            Paardenrookvlees
            casselerrib

Comment

Iemand die me erbij kan helpen? Sorry voor mijn ongeduld Ben alleen erg gemotiveerd hierin!

Comment

Rustig blijven en gewoon ff de stickys doorlezen. die 1660 wat jij denkt dat je behoefte is is je BMR. (Body Metabolism Rate) dit is het aantal calorien dat je lichaam verbruikt zonder ook maar iets te doen.

bij die 1660 moet je sporttoeslag tellen. laten we zeggen 1,55 (afhankelijk van je hoeveelheid van je sport). = dus 1660 maal 1,55 = 2573Kcal. hier zou je nog werktoeslag bij kunnen tellen, ook weer afhankelijk van je werk) laten we zeggen dat je een kantoorbaan hebt. Je verbrand hier stukken minder dan wanneer je een drukke in beweging hebbende baan.

Laten we zeggen dat je magazijn werk doet. je zou bij die 2573 (schatting) 0,2 werktoeslag bij kunnen tellen.
                Dus 2573 x x0,2 = 514.6 + 2573 = 3088 Kcal.

3088Kcal is wat je nodig hebt om te kunnen sporten en je werk te doen zonder aan te komen of af te vallen. oftewel "onderhoud".

Nu, afhankelijk van je doel, moet je gaan spelen met deze inname. je kunt bulken of cutten.

doorsnee word -500 gepakt om te cutten (afvallen) en +500 om te bulken (aankomen). hier kun je mee spelen. meer of minder kan. luister vooral naar je lichaam.

Dus nu ff je doel stellen en een schema maken.

Beetje duidelijk?

Comment

Hij traint net, veel eten en zwaar trainen = goede beginner gains. Lees starting strength om meer te weten over de uitvoering van oefeningen.

Op 3000-4000 calorien zitten en als je te vet wordt een dagje inlassen met sled pulls/ hill sprints.

Succes.
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

Bedankt allebei! Ik ga er even goed in verdiepen en mijn trainingsschema aanpassen aan de waarde die The Phoenix voor mij heeft uitgerekend met die toeslagen erop. Bedankt voor de tips!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X