Spierverlies (door voeding?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoe zit het dan met de 'suikers' in groenten?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
      Hoe zit het dan met de 'suikers' in groenten?
      Ik zeg ook iedere keer, minimaliseren.
      Het is absoluut onmogelijk om alle suiker en zouten uit je voeding te halen en toch de broodnodige macronutrienten binnen te krijgen, maar fruit kun je in principe schrappen.
      Als je je BF naar beneden wil hebben, hoe snel wil je dat realiseren?
      Ik neem aan zo snel mogelijk met behoud van zo goed als alle spiermassa.
      Dan kun je het gewoon weg niet veroorloven om suiker, die je eigenlijk uit je voeding kunt halen, te nuttigen.
      Natuurlijk kun je fruit en/of suikers eten, maar de snelheid van BF-afname zal dan ook wat minder zijn.

Comment

Maar over groenten wordt er vaak gezegd dat je er heel veel van kunt eten toch?

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
          ben het met sf1 eens.

fruit blijft gezond en als je het niet te veel eet en op de juiste momenten,
          (rond training en ontbijt) is het erg gezond.

ook zijn er mensen die erg actief zijn, die hebben ook al meer behoefte aan koolydraten.

ik zit door een active leefstijl al gauw aan de 650gram carbs per dag.
          daar mag dan best wat fruit tussen zitten.
          eens.. niks mis met 2 stukken fruit per dag

overigens beetje belachelijk om fruit totaal te willen schrappen omwille van de suikers maar dan wel 80gram dextrose tijdens en dan nog na je training ook te nemen? owja die suikers zorgen er niet voor dat je bf wat blijft steken zeker?
          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post

overigens beetje belachelijk om fruit totaal te willen schrappen omwille van de suikers maar dan wel 80gram dextrose tijdens en dan nog na je training ook te nemen? owja die suikers zorgen er niet voor dat je bf wat blijft steken zeker?
            Wie heeft het hier over het nemen van dextrose?
            Dat maak jij er nu van.

Comment

suiker is slecht omdat het een hoge GI heeft en dus sneller wordt opgeslagen als vet, alleen de suikers uit fruit hebben over het algemeen een vrij lage GI door de vezels, en daardoor zal het niet zo snel als vet worden opgeslagen als andere suikers,

daarbij kunnen suikers en al helemaal fruit geen kwaad rond je training, mits met mate natuurlijk. maar dat geldt voor alles.
              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                Forums zijn er om te discuscieren kerel.

Jij adviseert anderen in weze om suiker te nemen, ik zeg dat dat niet verstandig is en dat er betere alternatieven zijn.
                TS probeert zijn BF te verlagen met zo weinig mogelijk verlies van spiermassa. Hij eet op onderhoud. Hij dient daarom zo schoon mogelijk te eten, minimalisatie van suiker en zout lijkt mij daarom zeer voornaam.
                En dan kom jij aan met het nuttigen van suiker???

Kijk, ik weet dat ik niet de makkelijkste ben, kijk maar naar wat er onder mijn naam staat.
                Maar ik zal altijd voor mijn meningen en beweringen opkomen, hoe naar het voor een ander ook is.
                En als jij daar moeite mee hebt, tsja dan heb jij een probleem, ik niet.
                Inderdaad. forums zijn er om te discussieren. Maar zoals ik al aangaf. Vind ik dat met jou niet te discussieren valt. Dus ga ik niet meer met jou discussieren.
                Ik zeg ook niet dat fruit essentieel is/moet. Tuurlijk er zijn prima wegen omheen te vinden. Jij past die toe. Prima. Voor de meeste mensen is dat veels te omslachtig. Dus kunnen die dan toch maar beter wel fruit eten.

en tuurlijk komen er allerlei ondere zaken bij kijken. Moet je over het algemeen suikers en ook fructose minimaliseren. Ik blijf erbij dat die paar grammen fructose uit fruit niet opweegt tegen de voordelen.
                Daarbij kom jij niet aan met... als je zus en zus en zo doet... kun je fruit uit je dieet schrappen en je resultaat optimaliseren. Jij roept ongenuanceerd dat fruit altijd slecht is en er hoe dan ook uit moet. Als jij iemand een plan van aanpak geeft om alle voordelen uit fruit via een andere weg binnen te krijgen en dan fruit uit zijn dieet te laten... krijg je van mij geen bezwaar hoor.

Originally posted by Triple Aces View Post

Fructose en dextrose zijn niet echt te vergelijken. Heel je lijf kan dextrose gebruiken, enkel je lever kan overweg met fructose. Maar het punt blijft denk ik dat de voordelen van fruit de nadelen overstijgen. (bij fruitcomsumptie met mate. dus zeg 2 stuks per dag)

Originally posted by maar7en8 View Post
                suiker is slecht omdat het een hoge GI heeft en dus sneller wordt opgeslagen als vet, alleen de suikers uit fruit hebben over het algemeen een vrij lage GI door de vezels, en daardoor zal het niet zo snel als vet worden opgeslagen als andere suikers,

daarbij kunnen suikers en al helemaal fruit geen kwaad rond je training, mits met mate natuurlijk. maar dat geldt voor alles.
                Ehm... fructose heeft juist een lage GI. Je hebt gelijk over de rest van de suikers hoor. Die zijn vaak hoog in GI. Bij fructose is het probleem meer dat enkel je lever het kan verwerken. En hier zit gewoon een max aan. Krijg je meer fructose binnen dan je lever kan verwerken -> vet.

Maar dit is denk ik ook waarom bijv 2 stuks fruit prima kan. Je lever houdt dat nog bij. Het wordt dus gewoon leverglycogeen. (ook afhankelijk van wanneer op de dag je het neemt)
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  Inderdaad. forums zijn er om te discussieren. Maar zoals ik al aangaf. Vind ik dat met jou niet te discussieren valt. Dus ga ik niet meer met jou discussieren.

Jij roept ongenuanceerd dat fruit altijd slecht is en er hoe dan ook uit moet.

Als jij iemand een plan van aanpak geeft om alle voordelen uit fruit via een andere weg binnen te krijgen en dan fruit uit zijn dieet te laten... krijg je van mij geen bezwaar hoor.

1. Je wilt met mij niet discussieren omdat je het waarschijnlijk niet kunt winnen, omdat je je gelijk wilt halen die je van mij niet krijgt.

2. Toon even aan mij en anderen die dit lezen waar ik beweer dat fruit slecht is en er hoe dan ook uit moet.

3. Is iemand geinteresseert in een schema zonder fruit ben ik niet de beroerdste hen te helpen.

Comment

Chocola???

Je dient alle suikers te mijden.
                    Dus ook fruit uit je voeding schrappen.
                    En zout-inname dien je zover mogelijk te minimaliseren.
                    Tis namelijk niet alleen vet maar ook vocht wat jou BF zo hoog maakt.
                    En afvallen in jou situatie gaat nu eenmaal met wat spierverlies gepaart, daar ontkom je niet aan.
                    letterlijk: fruit schrappen. Geen uitleg over voedingswaarden die je dan mist en hoe je die op een andere manier binnen krijgt.

Noem mij de voordelen van fruit eens?
                    Impliciet in ieder geval gecommuniceerd dat jij geen voordelen van fruit ziet. Zeker aangezien je in mijn reactie alle voordelen negeert omdat die ook via een andere weg te krijgen zijn.

1. Je wilt met mij niet discussieren omdat je het waarschijnlijk niet kunt winnen, omdat je je gelijk wilt halen die je van mij niet krijgt.

2. Toon even aan mij en anderen die dit lezen waar ik beweer dat fruit slecht is en er hoe dan ook uit moet.

3. Is iemand geinteresseert in een schema zonder fruit ben ik niet de beroerdste hen te helpen.
                    Ik heb hier vele discusssies gevoerd, met vele mensen. In mijn ogen is er geen discussie te verliezen. Je vergroot je kennis. Door of je eigen stelling overeind te laten staan, of te ontdekken dat hij niet klopt en bij te sturen.
                    Ik neem dus aan dat jij verliezen vindt als het duidelijk wordt dat je argumenten niet kloppen. Of je stelling niet klopt. En je dit moet aanpassen.

In die zin heb ik hier regelmatig discussies 'verloren' en heb ik dat op die momenten ook gewoon geaccepteerd en toegegeven. Verder zijn er ook zat discussies geweest waarin mijn standpunt wel blijft staan (de andere persoon mijn standpunt aanneemt, of er een deadlock ontstaat waarin we beiden niet van het standpunt van de ander overtuigt zijn. -> vind ik allemaal prima uitkomsten.

Maar bij jou is er geen discussie. Ik heb al aangegeven waarom. Als jij gewoon alle tegenargumenten blijft negeren of gewoon ontkent, er continue andere (niet ter zake doende) zaken bij haalt en de discussie generaliseert om je punt te maken... dan houd het voor mij op.
                    Fear is the mind killer

Comment

Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.
                      Heb wel wat nuttigers te doen.
                      TS wil lager in BF. Ik beweer dus de hele tijd dat als hij dat zo optimaal mogelijk wil doen laat hij fruit voor wat het is, schrapt hij dat dus uit z'n voedingsschema.
                      Hiermee zeg ik dus niet dat fruit slecht is!
                      Nogmaals, jij komt ineens op de proppen met dat ik heb beweerd dat fruit slecht is. Ik vraag jou dus waar ik dat heb beweerd en nog kom jij met iets anders aan.
                      Mijn advies aan TS is,,,,laat de snelle suikers even voor wat ze zijn, inclusief fruit.
                      Ik ben helemaal niet te beroerd iets aan te nemen of iets te leren maar ik weet gewoon honderd procent zeker dat het onthouden van snelle suikers een snellere daling van BF teweeg zal brengen, in TS zijn situatie (op onderhoud eten) dan met.
                      Amen.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        Vitamines, mineralen, vezels, antioxidanten, pectines, calcium,ga zo maar door.
                        En ja... groentes hebben ook vitamines en ook vezels. Maar al minder antioxidanten, pectines, etc

Oftewel. Zowel groente als fruit eet je vooral voor vezels en vitamines. Maar fruit heeft wel degelijk wat 'extra's' te bieden ten opzichte van groente.

Even een aanvulling voor je sf?

Veel soorten fruit hebben de nare eigenschap je te ondersteunen in afbreken van bodyfat........
                        Dus die verlagen je bodyfat. Ik zou dan ook geen fruit meer nemen..als je vet je lief is.

stukje ook over pectine (en er staat meer info op bron website:
                        quote:
                        Immuunsysteem

Appels zijn niet de enige bron van pectine. Je vindt het ook in peren, citrus en ander fruit ook. Een recente onderzoek bij dieren, liet zien dat deze oplosbare vezels zorgen voor een toename van interleukine-4, een stof die de productie van infectiebestrijdende “mestcellen’ stimuleert ( cellen die een onderdeel zijn van het immuunsysteem en die in staat zijn schadelijke stoffen aan zich te binden en deze zo ongevaaarlijk de maken).
                        Ook uit een onderzoek met mensen bleek dat kauwen op pectine de ernst en de duur van ziekte in proefpersonen verminderde.

bron: NatuurlijkNieuws.nl pectine
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil.
                          Heb wel wat nuttigers te doen.
                          TS wil lager in BF. Ik beweer dus de hele tijd dat als hij dat zo optimaal mogelijk wil doen laat hij fruit voor wat het is, schrapt hij dat dus uit z'n voedingsschema.
                          Hiermee zeg ik dus niet dat fruit slecht is!
                          Nogmaals, jij komt ineens op de proppen met dat ik heb beweerd dat fruit slecht is. Ik vraag jou dus waar ik dat heb beweerd en nog kom jij met iets anders aan.
                          Mijn advies aan TS is,,,,laat de snelle suikers even voor wat ze zijn, inclusief fruit.
                          Ik ben helemaal niet te beroerd iets aan te nemen of iets te leren maar ik weet gewoon honderd procent zeker dat het onthouden van snelle suikers een snellere daling van BF teweeg zal brengen, in TS zijn situatie (op onderhoud eten) dan met.
                          Amen.
                          Ik eet nooit geen fruit in de cut (alleen soms wat kiwi maar zeldzaam) zoals snuff aangaf heb je je vitamines en andere benodigdheden in je multi vitamines etc....(ananas kan mss wel omdat het wat vochtafdrijvend is )

Maar normaal gezien geen fruit in de cut .... Fruit is wel zeer gezond etc maar je wilt cutten dus geen fruit einde discussie denk ik....

Comment

Hehehe, moet jij geen sigaretje gaan roken sportman Marnopje?

Fruit is a healthy food, full of nutrients, high in fiber, vitamins, minerals, and low in fat and calories. Learn the truth about fruits and the myth that it will make you fat!

The old adage that your body is a temple is well known and still has relevance today. Without a solid foundation a temple cannot be successfully constructed and will eventually collapse. The same holds true for the human body. We at ISSA strive to educate our trainers regarding the synergism between proper exercise, nutrition and behavior modification to effectively draw their clientele into not just a good lifestyle, or even a better lifestyle, but the best way of life; a fitness lifestyle.

The importance of nutrition is imperative as the foundation of any successful fitness program. The core of this foundation should be based around food. Just as certain compounds are necessary to build a solid foundation in a building, specific foods are necessary to build a solid nutritional foundation. Since we have already discussed which foods aid in building this foundation through past articles, we will focus our attention on why certain foods that are considered healthy, actually may not aid in fat reduction.

Why Fruits Are Important!
                            With the advent of so many nutritional approaches to achieve the ideal look, numerous inquiries regarding the practice of omitting fruit, fruit juices or any of its derivatives from a diet have surfaced. Fruit is a healthy food, full of nutrients, high in fiber, vitamins, minerals, and low in fat and calories. It is a common practice for bodybuilders during pre-contest preparation to omit fruit from their diets, as it should be for anyone looking to minimize body fat. We will discuss the chemistry behind the efficacy of this practice.

Our bodies can only absorb monosaccharides (glucose, galactose, or fructose), the single units of sugars and starches. Once absorbed through the small intestines into the portal vein, and then circulated into the bloodstream through the liver as blood glucose, our bodies can put glucose to work in three ways.

The Three Ways Our Bodies Put Glucose To Work:
                            • It can burn the glucose immediately for energy if blood glucose levels are not at a stable level of 20 grams blood borne glucose circulating per hour.
                            • If it is not needed for energy immediately, then it is converted into glycogen in the liver or muscles. The liver has the capacity to store 100 grams of glycogen. The muscles have the capacity to store between 250-400 grams of glycogen, depending on muscle mass and physical condition. Liver glycogen supplies energy for the entire body. Muscle glycogen only supplies energy to muscles.
                            • If the body has an excess of glucose, and all of the glycogen stores are full, the surplus glucose is converted to fat by the liver and stored as adipose tissue (bodyfat) around the body. If needed, fatty acids can be burned as fuel (BUT the fat cannot be converted back to glucose).
                            Now that we have outlined how our bodies use glucose, we will discuss why fruit (fructose or fruit sugar) is detrimental in an attempt to maximize fat loss. Since muscles have the specific purpose of contraction, they have a limited number of enzymes for glycogen synthesis. Muscle only has the necessary enzymes to convert glucose (and nothing else) into glycogen. The liver, however, is able to make glycogen from fructose, lactate, glycerol, alanine, and other three-carbon metabolites. Muscle glycogen, which is similar in structure to starch, is an amylopectin (branched chained polymer containing hundreds of glucose units). Unlike muscles, which can only supply energy to themselves through the stored 250-400 grams of glycogen, the liver is responsible for supplying energy to the entire body.

If You Have Fruit, Fruit Juice, Or Any Of Its Derivatives, The Following Conditions Occur:

Referring to the three ways the body use glucose, assuming that blood glucose levels are adequate, the glucose will then be stored as glycogen. Muscle does not have the necessary enzymes to synthesize fructose into glycogen; therefore the liver converts this fructose into liver glycogen. It would only take three, 8-ounce glasses of orange juice to fully replenish liver glycogen stores. Since the liver is responsible for supplying energy to the entire body, once its stores are full, a rate limiting enzyme in glucose metabolism, which is responsible for signaling the body to store glucose as glycogen or convert it to fat (phosphofructokinase), signals the body that all stores are full. If the glycogen stores are signaled as full, then the third way our body uses excess glucose is to convert it to fatty acids and store as adipose tissue. In essence, fruit sugar is easily converted to fat.

Many may be asking why then is fruit low on the glycemic index? If it does not cause a sudden release of insulin, then how could it ever be a poor food choice? Once the fructose (fruit sugar) enters the liver and liver glycogen is already full, then it cannot be used by the muscles for glycogen or energy production. It is converted to fat and released back into the bloodstream to be stored as adipose tissue. The low glycemic response is based on the fact that fructose leaves the liver as fat, and fat does not raise insulin levels.

This is the biochemistry behind the recommendations to limit fruit in your diet. As mentioned, fruit is a very nutritious food full of vitamins, minerals, fiber, and low in calories and fat. If your goal is to exclusively to minimize bodyfat, then it is advisable that you consume more complex carbohydrates, which will go to replenishing muscle glycogen stores rather than fruit, which will only replenish liver glycogen stores, and is useless in muscle glycogen replenishment.

Comment

Originally posted by mobman View Post
                              Ik eet nooit geen fruit in de cut (alleen soms wat kiwi maar zeldzaam) zoals snuff aangaf heb je je vitamines en andere benodigdheden in je multi vitamines etc....(ananas kan mss wel omdat het wat vochtafdrijvend is )

Maar normaal gezien geen fruit in de cut .... Fruit is wel zeer gezond etc maar je wilt cutten dus geen fruit einde discussie denk ik....
                              Dank je kerel, jij begrijpt het tenminste.
                              Waarschijnlijk zijn Hollanders nogal hardleers en eigenwijs.
                              Jammer dat ik er zelf eentje ben.

Comment

Originally posted by mobman View Post

nooit geen = altijd. Maar dat terzijde...
                                Ik denk dat het geenszins einde discussie is (naast het feit dat er in mijn ogen geen discussie maar een meningsverschil is geweest)

Er zijn op dit forum en andere forums... vele mensen die fruit in mate aanbevelen of als geen probleem zien tijdens cutten.

Prima als jij dat niet doet. Prima als Snuff dat niet doet. Prima als jullie dat niet aanraden, of zelfs afraden. Maar daarmee is het geenszins bewezen

Tijdens een cut eet je al onder je onderhoud. En zeker als je het fruit op de juiste momenten van de dag neemt gaan die paar grammen suikers echt geen probleem vormen.

Dit is ook typisch een van die onderwerpen waar de meningen denk ik altijd over verdeeld zullen blijven.
                                Hier bijvoorbeeld een aantal eerdere discussies over fruit en cutten:

is fruit nou goed of slecht in de cut? - DutchBodybuilding.com forum

http://forum.bodynet.nl/afslanken/22642-fruit-eten.html
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X