Spierverlies (door voeding?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierverlies (door voeding?)

Hallo,

Sorry om meteen met de deur in huis te vallen (na mijn welkom topic of course)
    maar ik ben bezorgd!
    Ik ben nu 2 maandjes actief aan het sporten.

ik ben in 2 weken 1kg vetvrije massa kwijt (het vet en vocht verlies gaat priema ), nu vraag ik mij af of ik te weinig calorieen binnen krijg..
    Volgens de calculator die ik in een sticky tegen kwam moet ik 3439 Kcal naar binnen werken per dag.
    Even een toeligting op dat aantal kcal
    Ik ben 1.95-1.97 meter lang, weeg 135 kg op het moment en 33% vet (ja darom sport ik :P)
    Ik ga op dit moment 4 keer per week naar de sportschool. (meer red ik niet)

Hoe mijn eetschema er ongeveer uit ziet, waarschijnlijk niet goed, schiet maar lek:
    • sochtends brinta met een schep whey + een halve liter water (voor mn omega 3-6-9)
    • om 10 uur eet ik weer iets: een appel, banaan of als ik geen fruit thuis heb, zoals vandaag, een krentenbol met magere smeerkaas of kip
    • Om 12 uur eet ik een dubbele boterham met kip, magere smeerkaas of sandwich spread
    • om 2 uur eet ik dat weer^
    • en om 4 uur weer^ (elke keer verschillend beleg)
    • na het sporten eet(rond 6:30-7 uur) ik wat de pot schaft, hier heb ik wel het geluk dat me moeder mee leeft :P, geen kaas saus, varkensvlees enzovoort.
    • Rond half negen eet ik een komkommer
    • rond elf uur een bak franse magere kwark.

Waar ligt het spierverlies aan?
    ik denk zelf aan de calorieen maar zoals ik al zij ben ik een absolute beginner..
    Als het calorieen zijn.. wat kan ik eten om het omhoog te brengen ? (dacht aan chocola maar zit ook vet in )

ik hoop dat jullie kunnen helpen

wat is je onderhoud? hoeveel zit je er onder?

Je eet in ieder geval nog te veel 'slechte' dingen. Lees de stickies in dagelijkse voeding eens goed door en pas toe wat je daar leert
    Fear is the mind killer

Comment

Chocola???

Je dient alle suikers te mijden.
      Dus ook fruit uit je voeding schrappen.
      En zout-inname dien je zover mogelijk te minimaliseren.
      Tis namelijk niet alleen vet maar ook vocht wat jou BF zo hoog maakt.
      En afvallen in jou situatie gaat nu eenmaal met wat spierverlies gepaart, daar ontkom je niet aan.

Comment

je voedings schema is slecht.
        Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Lijkt me niet. 2 à 3 stuks fruit per dag past prima in een dieet. Eigenlijk ook noodzakelijk voor een gezond voedingspatroon.

Comment

Is dit niet achterhaald? Er zijn ook soort met minder fructose.
            Squat 5 x 147.5
            Bench 5 x 122.5
            Deadlift 5 x 180

Comment

de voordelen van fruit overstijgen de nadelen bij een aantal stuks. Meer dan 2 a 3 zou ik inderdaad niet doen. Je lijf kan ook wel wat fructose verwerken. Maar niet te veel.
              Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                de voordelen van fruit overstijgen de nadelen bij een aantal stuks. Meer dan 2 a 3 zou ik inderdaad niet doen. Je lijf kan ook wel wat fructose verwerken. Maar niet te veel.
                Noem mij de voordelen van fruit eens?

Comment

General health? Tenminste, daarom eet ik fruit.
                  Squat 5 x 147.5
                  Bench 5 x 122.5
                  Deadlift 5 x 180

Comment

Vitamines, mineralen, vezels, antioxidanten, pectines, calcium,ga zo maar door.
                    En ja... groentes hebben ook vitamines en ook vezels. Maar al minder antioxidanten, pectines, etc

Oftewel. Zowel groente als fruit eet je vooral voor vezels en vitamines. Maar fruit heeft wel degelijk wat 'extra's' te bieden ten opzichte van groente.
                    Fear is the mind killer

Comment

Vitamines, mineralen, vezels, antioxidanten, pectines, calcium,ga zo maar door.
                      En ja... groentes hebben ook vitamines en ook vezels. Maar al minder antioxidanten, pectines, etc

Oftewel. Zowel groente als fruit eet je vooral voor vezels en vitamines. Maar fruit heeft wel degelijk wat 'extra's' te bieden ten opzichte van groente.
                      Ooit weleens kruiden gegeten? Groene thee gedronken? Om het maar even over antioxidanten te hebben. Lees eens wat over oregano, en vergelijk het qua anti-oxidanten eens met fruit.
                      Neem een goede mutivit/mineraal en je hebt alles wat je nodig hebt. Animal Pak is toch wel een van de betere.
                      Vezels haal je uit groente maar ook uit bijvoorbeeld bruine rijst, volkorenpasta, havermout, etc.
                      Dus er zijn zoveel betere alternatieven dan fruit.
                      In fruit zit suiker, en niet zo'n klein beetje ook. Vooral in de cut dien je dit te mijden, wil je op een zo snel mogelijke manier afvallen.

Comment

ik zeg ook niet dat er geen andere manieren zijn om antioxidanten etc binnen te krijgen.
                        En jij haalt nu in de cut zijn erbij. Kevster heeft pas nog een interessant artikel gelinkt over de 'nadelen' van vitamine supps. En ik hou sowieso meer van (bouw)stoffen binnen krijgen in de natuurlijke vorm.

Verder heb ik eerlijk gezegd geen zin om weer een topic te vullen met een discussie met jou die nergens op uit loopt. Ik vind persoonlijk dat er met jou niet te discussieren valt. Je negeert tegenwerpingen of schuift ze terzijde. Blijft met andere dingen aandraven/ erbij betrekken. En je maakt alles in absoluten. Net als in de discussie over bakken met boter.

Jij vindt ongetwijfeld hetzelfde van mij. Ik ben ook niet de makkelijkste in een discussie. Maar we gaan elkaar hierin ook ongetwijfeld niet vinden. Blijf jij lekker jouw ding doen... en ik mijn ding.
                        Ik adviseer mensen om fruit te nemen 2 stuks per dag. En jij lekker om dat niet te doen. Kunnen mensen zelf wel bepalen wat ze gaan doen.
                        Fear is the mind killer

Comment

Zou dat van het fruit niet alleen uitmaken bij de pro's of de gevorderde amateurs? Ik vraag me af of het voor beginners wel zo relevant is om fruit te laten staan, ik kom het regelmatig tegen in voorbeelden van voedingsschema's voor beginners.

Even om de vraag van TS te beantwoorden: je kunt beter even een schema maken, dan kunnen we het beter beoordelen. Hoe dat moet staat in de stickies. Ga er wel vanuit dat je je dagelijkse behoefte in minimaal 5-6 maaltijden moet verdelen. Een stuk fruit alleen is lang niet voldoende. Neem tussendoor liever nog een keer kwark, noten, een ei of een ander eiwitproduct.
                          Last edited by Ellie; 29-04-2011, 16:13.
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

ben het met sf1 eens.

fruit blijft gezond en als je het niet te veel eet en op de juiste momenten,
                            (rond training en ontbijt) is het erg gezond.

ook zijn er mensen die erg actief zijn, die hebben ook al meer behoefte aan koolydraten.

ik zit door een active leefstijl al gauw aan de 650gram carbs per dag.
                            daar mag dan best wat fruit tussen zitten.
                            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ik zeg ook niet dat er geen andere manieren zijn om antioxidanten etc binnen te krijgen.
                              En jij haalt nu in de cut zijn erbij. Kevster heeft pas nog een interessant artikel gelinkt over de 'nadelen' van vitamine supps. En ik hou sowieso meer van (bouw)stoffen binnen krijgen in de natuurlijke vorm.

Verder heb ik eerlijk gezegd geen zin om weer een topic te vullen met een discussie met jou die nergens op uit loopt. Ik vind persoonlijk dat er met jou niet te discussieren valt. Je negeert tegenwerpingen of schuift ze terzijde. Blijft met andere dingen aandraven/ erbij betrekken. En je maakt alles in absoluten. Net als in de discussie over bakken met boter.

Jij vindt ongetwijfeld hetzelfde van mij. Ik ben ook niet de makkelijkste in een discussie. Maar we gaan elkaar hierin ook ongetwijfeld niet vinden. Blijf jij lekker jouw ding doen... en ik mijn ding.
                              Ik adviseer mensen om fruit te nemen 2 stuks per dag. En jij lekker om dat niet te doen. Kunnen mensen zelf wel bepalen wat ze gaan doen.
                              Forums zijn er om te discuscieren kerel.

Jij adviseert anderen in weze om suiker te nemen, ik zeg dat dat niet verstandig is en dat er betere alternatieven zijn.
                              TS probeert zijn BF te verlagen met zo weinig mogelijk verlies van spiermassa. Hij eet op onderhoud. Hij dient daarom zo schoon mogelijk te eten, minimalisatie van suiker en zout lijkt mij daarom zeer voornaam.
                              En dan kom jij aan met het nuttigen van suiker???

Kijk, ik weet dat ik niet de makkelijkste ben, kijk maar naar wat er onder mijn naam staat.
                              Maar ik zal altijd voor mijn meningen en beweringen opkomen, hoe naar het voor een ander ook is.
                              En als jij daar moeite mee hebt, tsja dan heb jij een probleem, ik niet.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X