Advies gevraagd .

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd .

yoo bb'rs!.
    ik meet mijn gewicht elke maandag.
    nou heb ik dat mijn gewicht 3weken terug op maandag 57.9was.
    en nu 3weken later 57.6 .
    dat betekent dat mijn gewicht iets terug is gezakt wat is hierbij een oplossing?.
    meer eten zo ja hoeveel kcal meer eten details graag
    alvast bedankt
    Lost all i got

Je maakt je zorgen om driehonderd gram? Een kopje water drinken en je hebt het weer voor elkaar.
    Als je wilt bulken: ongeveer 300 a 500 kcal per dag boven behoefte eten.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Misschien heb je vanwege het warme weer wel erg veel vocht verloren.

Comment

zou kunnen ..
        ik heet nu 500kcal boven mijn behoefte
        maar ben nu 300gram kwijtgeraakt
        Lost all i got

Comment

blijkbaar eet je niet 500kcals boven onderhoud als je op 3 weken tijd achteruit gaat. Of je hebt echt extreem te weinig gedronken.
          Fear is the mind killer

Comment

Als dat zo is dan eet je dus niet genoeg. Ligt je behoefte dus kennelijk hoger dan je denkt. Dus moet je er nog een paar honderd kcal bij doen.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

is goed ben ik van plan kunnen julie een kijkje op mijn schema nemen dan post ik hem hier effe.
              met deze schema heb ik 5kilo gegained ..
              en bedankt voor de tips.
              ps ik drink overloaded aan water 8liter ofso..
              Attached Files
              Lost all i got

Comment

Even flink schijten, en je bent meer dan 300 gram kwijt...

Je zegt dat je 500kcal boven je behoefte zit, maar weet je zit wel zeker? Is je behoefte niet hoger?
                Want waarschijnlijk is het via een formule, neem ik aan? Dat is een richtlijn, een gemiddelde van mensen met die stats. Geen feit of iets wat niet kan veranderen.

Er zijn veel dingen die gemiddeld goed werken. Zorg dat die basis goed is, en ga dan je lichaam beter leren kennen: kijk waar je goed op reageert.
                De ene wint meer massa als hij hoger in vetten zit, de andere als hij hoog in koolhydraten zit.

Het geeft vaak een hoop duidelijkheid wanneer je dingen bijhoudt (bv dmv opschrijven).
                Bv, als ik een dagje slecht train, heb ik daarvoor meestal een slechte nachtrust gehad. 9 van de 10 keer heb ik het zelf niet eens door, maar besef ik het pas als ik ga terugkijken. Zo zijn er 101 dingen die voor jou net dat kleine verschil kunnen maken.

Dusse: zorgen dat je basis goed is (je zit hier lang genoeg, je zou je basis moeten kennen), zorgen dat je bijzonderheden bijhoudt (pak bv een schriftje waarin je iedere dag van jezelf wat bijzonderheden positief/negatief moet opschrijven), en een beetje spelen met je voeding (maandje meer vet, maandje meer koolhydraten, ander soort eiwitten, ect), of probeer eens een ander soort training.

Voeding/training/rust is pas optimaal als het gericht is op jouw lichaam is afgemeten. En er gaat helaas tijd overheen voordat iemand zijn eigen lichaam een beetje kan kennen.

Ik ben iemand die met veel dingen heel erg gestructureerd is (soms tot het zieke af), ik lees al een paar jaar mee op dit forum, maar ik leer nog steeds genoeg dingen (en er valt nog genoeg te leren). En de belangrijkste dingen gaan gewoon echt om zelfkennis van je eigen lichaam (en dat leer je alleen écht kennen als je wat foutjes maakt).

Edit: Als jij met dat schema al 5kg hebt gewonnen, is je behoefte ook omhoog gegaan he.
                Niet alleen door de gewonnen spiermassa, maar ook omdat jij je stofwisseling enzo waarschijnlijk een kick omhoog hebt gegeven.
                Last edited by Patricia86; 02-05-2011, 10:02.

Comment

Bedankt voor je groten post !
                  je hebt gelijk ik ga nu met dit schema gewoon ietjes meer eiwit en vetten nemen zo een 200kcal erbij..
                  en kijken hoe het verder afloopt maar eerlijk gezegt ik durf het risico niet te nemen om bijv 200kcal meer te nemen etc maar het moet wel ..
                  enige idee wat ik kan toevoegen aan me schema om de 2800kcal aan te tikken ?
                  Lost all i got

Comment

dit heb ik er van gemaakt opmerkingen?
                    Attached Files
                    Lost all i got

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                      zou kunnen ..
                      ik heet nu 500kcal boven mijn behoefte
                      maar ben nu 300gram kwijtgeraakt
                      Ik raak soms weleens 2,7kg binnen 24 uur kwijt, en heel vaak een kilo.
                      Om maar even aan te geven wat voor een enorme gewichtsschommelingen een lichaam kan hebben.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                        Ik raak soms weleens 2,7kg binnen 24 uur kwijt, en heel vaak een kilo.
                        Om maar even aan te geven wat voor een enorme gewichtsschommelingen een lichaam kan hebben.
                        wat doe je dan kcal's opvoeren want dat heb ik zojuist gedaan
                        Lost all i got

Comment

maar eerlijk gezegt ik durf het risico niet te nemen om bijv 200kcal meer te nemen etc maar het moet wel ..

Waarom niet?? Wat kan er gebeuren? Je bent nog steeds te licht, dus het zal echt niet dat je opeens moddervet en blubberig door het leven gaat in no time door die 200 calorietjes meer.................
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

wat doe je dan kcal's opvoeren want dat heb ik zojuist gedaan
                            Nee, het gewicht verandert dagelijks, er kunnen enorme schommelingen voorkomen. Tis ook vocht wat je de ene dag vasthoud en de andere dag weer verliest. Daarom is het verstandig om over een wat langere periode te kijken in hoeverre je gewicht bent kwijtgeraakt of gewonnen hebt.
                            Zoals Niet Hier je al vertelde, 300gr. is echt helemaal niets.
                            Heb wel een vermoeden dat je een hardgainer bent met een snelle stofwisseling.

Hm, zie nu wel net dat het om een periode van 3 weken gaat.
                            Ja, in dit geval zou ik wel wat gaan opvoeren, dus je hebt een goede keus gemaakt.
                            Last edited by Snuff-Sann; 02-05-2011, 10:52.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                              Heb wel een vermoeden dat je een hardgainer bent met een snelle stofwisseling.

Nee, hij heeft een soort eetstoornis en is bang om dik te worden. En hij doet vast zijn best, maar het is vrij hardnekkig, geloof ik.
                              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X