Snel overzicht: geschikte producten in een krachtsportvoeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

fruit is snelle koolhydraat zeg je...

fruit word tog door de lever omgezet en is daarom een traag eiwit?
    If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by richard21 View Post
      Wat zeg jij hier nou weer allemaal voor geks joh...?

maar de meeste fruitsoorten worden inderdaad vrij langzaam verteerd.

Comment

fruit is snelle koolhydraat zeg je...

Een traag eiwit?

In veel fruitsoorten zitten fructose en glucose. Dat zijn snelle oftewel simpele koolhydraten.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

ahaha sorry ik bedoel natuurlijk langzame koolhydraten, maar dat begrepen jullie ook wel hoop ik.

maar klopt dus. fruit is complex, en daarom ongeschikt voor rondom trainen?

Comment

Hey mooie en nuttige post voor ons alle maal

Comment

ahaha sorry ik bedoel natuurlijk langzame koolhydraten, maar dat begrepen jullie ook wel hoop ik.

maar klopt dus. fruit is complex, en daarom ongeschikt voor rondom trainen?
              Zoals ik net al zei, in fruit zitten simpele, dus snelle, koolhydraten. Fructose en glucose.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Dat kan, maar toch geeft fruit op een langzaam tempo energie af:

Glycemic Index List for Fruits and Fruit Juices with Glycemic Index Values

Comment

Is dus helemaal afhankelijk van de fruitsoort of het snel of langzaam is
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Je geeft een goede uitleg bij elke richtlijn, behalve bij de eerste 2. Waarom 6 tot 7 maaltijden per dag? En waarom altijd ontbijten? Lijkt me wel handig om te weten.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                      Dat kan, maar toch geeft fruit op een langzaam tempo energie af:

Glycemic Index List for Fruits and Fruit Juices with Glycemic Index Values
                      Het is afhankelijk van de fruitsoort. 14 van de 24 van de vruchten in die lijst heeft een GI van boven de 50.
                      - Dave Tate

Comment

Alles onder de 55 is langzaam en alles boven de 70 is snel.

6/7 maaltijden is makkelijk op lange dagen maar nu ik vakantie heb doe ik het liefst 4 a 5 maaltijden.

Comment

Na mijn weten gaat fructose altijd lang de lever om opgenomen te worden.

Daarom word het langzaam opgenomen.

Comment

Originally posted by Tanner View Post
                            Je geeft een goede uitleg bij elke richtlijn, behalve bij de eerste 2. Waarom 6 tot 7 maaltijden per dag? En waarom altijd ontbijten? Lijkt me wel handig om te weten.
                            6 tot 7 maaltijden vinden de meeste mensen handiger: je eet minder tegelijk en je eiwitten zijn goed verdeeld over de dag.
                            Ontbijten is belangrijk omdat je niet te lang zonder voedingsstoffen wilt zitten na je nachtrust. Verder is goed ontbijten belangrijk voor mensen die willen afvallen vanwege het verzadigende effect.

Ik eet zelf inmiddels 5x per dag, dat komt net iets handiger uit. Ik eet nu: ontbijt, halverwege de ochtend, iets latere lunch, diner en avondkwark.
                            Last edited by Ellie; 23-07-2011, 13:03.
                            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                              Alles onder de 55 is langzaam en alles boven de 70 is snel.
                              Inderdaad, je hebt gelijk.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by Ellie View Post

Ik eet zelf inmiddels 5x per dag, dat komt net iets handiger uit. Ik eet nu: ontbijt, halverwege de ochtend, iets latere lunch, diner en avondkwark.
                                Yep, me too.
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X