Fine oats net zo complex als hele havermout vlokken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fine oats net zo complex als hele havermout vlokken?

Ik gebruik nu al een tijdje Fine Oats van de Body&FitShop.. Ik moet zeggen dat ik er goed bij vaar maar toch een beetje mijn twijfels heb bij de complexheid van de carbs..

Als ik 125gram fine oats neem.. heb ik na 1,5-2 uur al weer honger.. als ik gewoon hele vlokken havermout neem blijft die honger zeker wel 2-2,5 uur uit..

Ik merk ook dat ik met de fine oats me sneller energiek vol smorgens dan met hele vlokken..

Ik weet dat als je witbrood roosterd dat het ook meer complex wordt.. maar hierbij verhit je de moleculen.. das toch wat anders deze oats zijn gewoon vermalen.

Een Rob Riches bijvoorbeeld zegt ook ergens in 1 van zijn filmpjes over voeding: Get the whole oats they wil give you most energy..
    Maar onderbouwd niet waarom.

Iemand hier wat meer onderbouwende informatie over?
    "The only thing worse than failing is not trying."

de havervlokken zijn gemalen , dus ook sneller verteert. denk dat dit de enigste reden is dat het sneller opgenomen word. ideaal als ontbijt, gebruik het zelf al meer als een jaar .
    Beest in opleiding

Comment

Ik ontbijt er nu ook al een half jaar mee.. en zou niet meer anders willen.. de hele havervlokken begonnen me zo tegen te staan.. betongoedje..

Hier gewoon 125 gram + 40 gram protein perfection mix in een shakebaker en 150 gram ananas ervoor of in de blender erbij en hopata heb zo'n 700kcals binnen.. in enkele seconden.. en tegen e tijd dat ik dan op mijn werk of bij de gym aankom knal ik van de energie..

Pak het soms ook nog wel eens als pre-workout 1,5 uur voor de training met wat casein en whey of protein perfection mix..

Comment

Originally posted by Cidious View Post
        Ik ontbijt er nu ook al een half jaar mee.. en zou niet meer anders willen.. de hele havervlokken begonnen me zo tegen te staan.. betongoedje..

Hier gewoon 125 gram + 40 gram protein perfection mix in een shakebaker en 150 gram ananas ervoor of in de blender erbij en hopata heb zo'n 700kcals binnen.. in enkele seconden.. en tegen e tijd dat ik dan op mijn werk of bij de gym aankom knal ik van de energie..

Pak het soms ook nog wel eens als pre-workout 1,5 uur voor de training met wat casein en whey of protein perfection mix..
        idd kerel het is zooo easy en de voedingswaarden zijn gewoon goed. , als ik gewoon havervlokken eet zit ik een half uur aan me bakje, met tegenzin. mijn keuze is snel gemaakt IMO
        Beest in opleiding

Comment

Nooit problemen gehad met havermoutvlokken, ik eet het zo weg. paar 100g havermoutvlokken met water, 5 minuten en je hebt je ontbijt op.. Met deze fine oats, zal het helemaal snel gaan volgens mij.
          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
            Nooit problemen gehad met havermoutvlokken, ik eet het zo weg. paar 100g havermoutvlokken met water, 5 minuten en je hebt je ontbijt op.. Met deze fine oats, zal het helemaal snel gaan volgens mij.
            Trust me dude.. ik ben ook geen piepert.. Ik stouw alles weg wat erin moet.. maar na 2 jaar elke morgen hele havermoutvlokken.. BLEH! heb ut geprobeerd te varieren met rozijnen.. appel etc etc.. maar die koud kon ik die stukken echt niet meer verdragen in mijn keel en warm werd het altijd net beton en heel stroef door de keel..

Comment

rummeldum

Comment

Originally posted by Cidious View Post
                Trust me dude.. ik ben ook geen piepert.. Ik stouw alles weg wat erin moet.. maar na 2 jaar elke morgen hele havermoutvlokken.. BLEH! heb ut geprobeerd te varieren met rozijnen.. appel etc etc.. maar die koud kon ik die stukken echt niet meer verdragen in mijn keel en warm werd het altijd net beton en heel stroef door de keel..

Haha okay, naja ik eet ze ook pas een jaar elke ochtend. Nog nooit last van gehad, maar komt omdat ik me whey erdoor gooi. Maakt het toch wat lekkerder.
                "Straight outta gym"

Comment

tip voor als je 5000 gram fijn gemalen oats wil voor 4 euro ipv 17 euro
                  doe havermout droog in de blender!! en je hebt fine oats
                  sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by kojak View Post
                    tip voor als je 5000 gram fijn gemalen oats wil voor 4 euro ipv 17 euro
                    doe havermout droog in de blender!! en je hebt fine oats
                    yup doe dat ook altijd

Comment

Waarom moet het allemaal zo snel naar binnengaan?

Willen jullie niet een klein beetje genieten van je papje?

Comment

piepiepoepoe

Comment

Originally posted by RAMBOO View Post
                          piepiepoepoe
                          ban deze man alsjeblieft
                          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Ik maak er altijd romig beton van:

120 gram havermout, 500 milliliter melk, 1 banaan, 2 theelepels cacao en een schepje whey

het is nog eens lekker ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X