Voedingschema, graag hulp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

***1 *10:30 maaltijd***
    brinta + mager melk 250ml
    koolhydraten:40g eiwitten:16 vetten:4g

***2 *12:00 maaltijd***
    200 gram tonijn (nat) + 1 bruine pistolet
    koolhydraten:55g eiwitten:60g vetten:5.5g

Shake (gemixt ''Pure mass'')
    koolhydraten:130g eiwitten:25g vetten:6g ''sugers:38 g''

***3 *14:00 maaltijd***
    200 gram brocolli
    koolhydraten:4g eiwitten:7g vetten:1g
    200 gram sla
    koolhydraten:2g eiwitten:3g vetten:0g

6x bruine sneetje (met kipfilet 250g)
    koolhydraten:100g eiwitten:70g vetten:20g

mager melk 250ml
    koolhydraten:13gr eiwitten:8gr vetten:1gr

***4 *17:00 maaltijd***
    (Fitness 2 uur)
    Shake van:130gr kh – 25gr ew – 6gr vet (sugers 38gr)

***5 *19:30 maaltijd***
    Tonijn (nat)
    koolhydraten:1g eiwitten:50g vetten:0g

Kwark 500gr
    koolhydraten:15g eiwitten:50g vetten:0.5g
    ----------------------------------------------
    koolhydraten:487g eiwitten:320g vetten:40g
    Totaal kcal 1948 1280 360
    3588

Ik heb mijn voedingsschema aangepast. want jullie vonden het niet goed, en ik wil graag weten of het een groot nadeel heeft als ik teveel EIWITTEN eet op een dag, want had niet in de gaten

graag antwoord en advies!

Comment

graag hulp? wie heeft een suggestie, of hoe doorwat kan ik mijn schema VERBETEREN!?

Comment

Stickies serieus gelezen? Ontbijt en verhouding eiwit/koolhydraten/vet is nog steeds slecht namelijk.

Comment

ja, maar ik snap er niet veel van, alleen eiwitten staat dat ik (63kilo x 2=126gr ew) moet doen.
          graag wil ik weten wat ik moet hebben aan de hand daarvan wil ik voedingsschema maken

Comment

ik ben erachter gekomen dat teveel eiwitten ook als vet opgeslagen worden.
            GRAAG TIPS voor mijn Voedingsschema!
            kholydraden: 487 verlaagd naar 400g
            eiwitten: 330 verlaagd naar 190g
            vetten: 40 verlaagd naar 60g

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
              ik ben erachter gekomen dat teveel eiwitten ook als vet opgeslagen worden.
              GRAAG TIPS voor mijn Voedingsschema!
              kholydraden: 487 verlaagd naar 400g
              eiwitten: 330 verlaagd naar 190g
              vetten: 40 verlaagd naar 60g

Comment

Originally posted by cihad42 View Post
                VRAAGJE:
                1.van waar kan ik casseine eiwitten vinden
                2.voordat ik kwark of tonijn 100% inhoud tonijn eet, wordt ik dikker?(kom ik aan?) graag wil ik wel zwaarder worden waardoor mijn spieren natuurlijk groeie
                1. Casseine kan je kopen in supplementenshops & het zit ook in zuivel (zou dan gaan voor kwark).

2. Massa zet je aan doordat je je lichaam meer bouwstoffen ter beschikking geeft dan dat het op een dag verbruikt.

Verder, je weegt 62kg en wilt gaan eten op 3000kcals.
                Eiwitten: 62 * 3 = 185g
                Vetten 30% van 3000kcals, neem een 100g vetten.
                Rest Koolhydraten = 340g

En hier nog een copypaste uit een ander topic:

Iedere maaltijd eiwitten:
                Snelle eiwitten in de ochtend en rond de training, trage (casseine) in de avond voor het slapen gaan.

Whey > ei/kip/vis/vlees/ hele eieren/meeste andere eiwitbronnen > zuivel/casseine shake

Koolhydraten verspreid over de dag en in mindere maten in de avond.
                Brinta, havermout, brood, rijst, aardappelen,...

Vetten ook verspreid over de dag, maar vetten zorgen voor het vertragen van de eiwitsynthese:
                Dus kunnen grote hoeveelheden vetten beter vermeden worden bij snelle eiwitten (ochtend & training)
                & zijn aanbevolen bij de casseine eiwit omdat ze zo het proces nog eens vertragen.

Olijfolie, nootjes, vette vis, ...

Succes
                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
                  1. Casseine kan je kopen in supplementenshops & het zit ook in zuivel (zou dan gaan voor kwark).

2. Massa zet je aan doordat je je lichaam meer bouwstoffen ter beschikking geeft dan dat het op een dag verbruikt.

Verder, je weegt 62kg en wilt gaan eten op 3000kcals.
                  Eiwitten: 62 * 3 = 185g
                  Vetten 30% van 3000kcals, neem een 100g vetten.
                  Rest Koolhydraten = 340g

En hier nog een copypaste uit een ander topic:

Iedere maaltijd eiwitten:
                  Snelle eiwitten in de ochtend en rond de training, trage (casseine) in de avond voor het slapen gaan.

Whey > ei/kip/vis/vlees/ hele eieren/meeste andere eiwitbronnen > zuivel/casseine shake

Koolhydraten verspreid over de dag en in mindere maten in de avond.
                  Brinta, havermout, brood, rijst, aardappelen,...

Vetten ook verspreid over de dag, maar vetten zorgen voor het vertragen van de eiwitsynthese:
                  Dus kunnen grote hoeveelheden vetten beter vermeden worden bij snelle eiwitten (ochtend & training)
                  & zijn aanbevolen bij de casseine eiwit omdat ze zo het proces nog eens vertragen.

Olijfolie, nootjes, vette vis, ...

Succes
                  Iemand zei hier vandaag dat dit niet klopt, kan het alleen niet meer vinden. Ijsblok geloof ik? Argumentatie was iig dat vet sneller wordt opgenomen dan de casseine. Klonk wel logisch, hehe.

''vetten: 40 verlaagd naar 60g'' bedoel je dat je 40 gram vet gaat nemen of heb je gewoon een foutje gemaakt?

En niet lullig bedoeld, maar probeer je posts in ieder geval wat beter te verzorgen en je wat meer te verdiepen in de materie. Dit leest ook fijner voor andere members en maakt het ook prettiger advies te geven. Ook dat je weer zegt dat je van eiwitten dik wordt bewijst gewoon dat je de stickies niet goed hebt gelezen. ''kholydraden'', ''GRAAG TIPS'', iedereen snapt dat je advies wilt, heb een beetje geduld en zorg dus voor goede posts. Nogmaals, niet aanvallend bedoeld, gewoon wat goedbedoeld advies.
                  Last edited by Viking18; 01-09-2011, 21:50.

Comment

Heel erg bedankt, en ja het klopt dat ik niet echt veel op ging letten op mijn topic.

Zeer bedankt voor alle reacties, ik zal mijn voedingsschema aanpassen, en zo snel mogelijk op dit topic weer plaatsen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X