Krijg mijn ontbijt bijna niet op

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Krijg mijn ontbijt bijna niet op

Goedemorgen,

ik krijg mijn ontbijt bijna niet op.

6 eetlepels havermout met 250ml melk
    1 IsoWhey V2 met 250ml melk
    1 boterham met pindakaas.

* Is dit teveel? Moet 2000kcal per dag eten
    * Heb ik de Isowhey ook nodig als ik die dag niet ga sporten?
    * Heb ik de IsoWhey ook nodig als ik de dag ervoor niet gesport heb?
    * Is het een idee om de Iso door de pap te gooien en 1x 250ml melk neem?

Als ik de pap en de iso ga samenvoegen hoe kan ik dit dan het beste klaarmaken? Ik zet nu 250ml melk met havermout 3min in de magnetron en 250ml melk met iso in de blender.

Thanks!

Dan neem je toch iets minder?
    Laat die boterham weg of neem ipv 60 gram (6 eetlepels dus ongeveer) 40 gram havermout.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Of het teveel is kunnen wij niet beoordelen enkel gebaseerd op je ontbijt.

Kan je de havermout en whey niet in 1 shake gooien? Scheelt een shake dus dan gaat het wat makkelijker naar binnen denk ik (terwijl je niet al teveel voedingsstoffen verliest).

Eventueel neem je dan die andere 250ml melk later op de dag
      BOOM! You're already fifth gear, Mach speed!

Comment

Originally posted by Cookiesmonster View Post
        * Is dit teveel? Moet 2000kcal per dag eten
        * Heb ik de Isowhey ook nodig als ik die dag niet ga sporten?
        * Heb ik de IsoWhey ook nodig als ik de dag ervoor niet gesport heb?
        * Is het een idee om de Iso door de pap te gooien en 1x 250ml melk neem?
        Deze vragen kunnen we niet beantwoorden want je vertelt ons alleen je ontbijt en niet wat je de rest van de dag eet.

Waarschijnlijk lukt het je wel om dit ontbijt te eten als je het langzaam opbouwt: iedere dag een beetje meer dan de vorige dag. Snel genoeg wen je eraan.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

als je kijk naar zijn andere topic waarin staat wat hij (of zij) op een dag eet, dan zie je dat deze persoon rond de 1600 kcal per dag eet. waavan 800 bij het ontbijt.

ik persoonlijk vind die 1600 per dag erg weinig, en 800 kcal voor een ontbijt dan weer vrij veel voor deze persoon.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je hebt gelijk: ik zie nu dat ik in twee topics van dezelfde TS aan het antwoorden ben. In het andere topic heeft hij een voedingsschema van 2072 kcal per dag staan. Dan is 800 kcal als ontbijt inderdaad relatief veel. Ikzelf zou moeite hebben om een halve liter melk te drinken bij m'n ontbijt.

Comment

Ben je een vrouw? Of zit je in een deeeep cut.
              Dan snap ik iig waarom je kcal zo laag zijn.

Comment

http://forum.bodynet.nl/voedingssupp...tml#post863938

Ik ben een man van 93kg en ben 194cm lang.

Comment

2000 kcal lijkt mij ook wat weinig voor jou postuur

Comment

1: Ik weet niet hoeveel gram een eetlepel havermout is.
                    2: Je hebt iedere dag je eiwitten nodig, liefst haal je dit uit vast voedsel.
                    3: Zie vraag 2.
                    4: Je kan de whey idd door de havermout gooien, niks mis mee!

Als je dan echt in de 90 kilo weegt, dan snap ik niet dat jij zo'n onbijtje niet opkrijgt??!!

Comment

Om z'n volledige verhaal te begrijpen dien je z'n overige draadjes over z'n eetschema ook te lezen. TS heeft drie maanden een crashdieet gevolgd van minder dan 1000 kcal per dag. Hij probeert nu weer op te bouwen tot een normaal voedingspatroon.

Comment

Ik ben het aantal calorien nog aan het opbouwen omdat ik van een dieet afkom met 500kcal per dag.
                        Mijn voedsel in het kort over de hele dag.

06:00u
                        250ml melk met isowhey
                        250ml melk met havermout

09:00u
                        2 snede muesli brood met mager beleg zoals kalkoen of kipfilet, filet american, slankie kaas of stroop
                        1 Kiwi

12:00u
                        2 snede muesli brood met mager beleg zoals kalkoen of kipfilet, filet american, slankie kaas of stroop
                        250ml kwark met fruit

15:00
                        1 banaan of appel

18:00
                        Wat de pot schaft. Meestal groente, aardappels en vlees.
                        Mager vlees, veel groente, weinig aardappels

Gesport?
                        ISO Whey shake met 250ml melk of yoghurt

22:00
                        Caseine shake met 250ml yoghurt of 500ml kwark met honing

BMR licht op 1881kcal met activiteitenfactor 1.3 is plm 2500 minus cut is 2000kcal.
                        Ik heb nog niet gekeken of ik daar aan zit maar ik voel me goed en val nog steeds af.
                        Ik moet alleen mijn vetten nakijken anders ga ik Omega 3 bijslikken. Ik heb begrepen dat 3-6-9 niet nodig is omdat wij westerlingen zijn

Comment

BMR licht op 1881kcal met activiteitenfactor 1.3 is plm 2500 minus cut is 2000kcal.
                          Ik weet niet of het je opgevallen is, maar dat laatste is wat velen je hier ontraden hebben. Om je metabolisme op te bouwen moet je niet gaan cutten, maar op onderhoud eten. Dus je moet opbouwen naar 2500 kcal per dag. Pas als je dat een tijdje kunt (een paar weken of zo), dan kan je daarna weer gaan afbouwen naar 2000 kcal per dag, als je dan alsnog wilt cutten.

Comment

Ik doe mijn best om langzaam weer op te bouwen.
                            Ik wil echter niet te snel heel veel meer gaan eten omdat ik toch bang ben dat de kilo's er plotseling weer aan vliegen.

Kan iemand mij de tip geven hoe ik helderheid kan scheppen voor jullie?
                            Ik zie ook dat ik uit mijn quota loop voor opslag dus misschien is 1 plek voor mijn trainingsschema en voedingsschema het handigst

Comment

jij maakt voor elke vraag die je hebt steeds nieuwe topics. Je stelt dan een algemene vraag (zonder achtergrond info te geven over wat je in het verleden hebt gedaan, en wat het plan is in de komende tijd).

mensen zullen dan ook een advies geven dat niet op maat is. ze zullen een algemeen advies gaan geven. Per toeval zijn er dan een paar mensen die je andere topics ook gelezen hebben, die je dan wel weer relevante info kunnen geven mbt jouw specifieke situatie.

Door zoveel mogelijk relevantie informatie te verstrekken, kunnen mensen gerichter advies geven.
                              ---------------------------------------------

ik raad je aan om een planning te maken. Ga uit van je huidige eetschema wat je nu gemaakt hebt.

over 3 dagen voeg je 100 kcal toe aan dit eetschema. dit doe je elke 3 dagen. de ene keer een glas melk erbij, de andere keer een gekookt eitje, dan weer een sneetje brood erbij. etc etc.

zo geef je jezelf de tijd om op te bouwen. En heb je een plan en structuur in dit opbouwen.

opbouwen tot minimaal 2500 kcal per dag. dit enkel dagen vasthouden. dan afbouwen naar 2000. (uitgaande dat 2500 kcal jouw behoefte inclusief sporten is).
                              -----------------------------

PS. ik heb net je schema doorgekeken. Het is jammer dat er geen exacte hoeveelheden bij vermeld staan. Maar voor zover ik het kan inschatten komt je huidige schema neer op ongeveer 2400 kcal. (maar het is aan te raden dit precies uit te zoeken door voeding te wegen en kcal te rekenen).

gr
                              Last edited by dynobet; 27-09-2011, 09:27.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X