Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Oorspronkelijk geplaatst door sf01
eieren verhogen je HDL meer dan je LDL. de balans wordt dus positief beinvloedt. Ik geef toe dat het lastig is om hier wetenschappelijke onderbouwing voor te vinden is. Omdat veel van de onderzoeken toch worden uitgevoerd door organisaties met belangen in de voedingsindustrie. Maar er zijn gewoon teveel voorbeelden van mensen die regelmatig hun waardes laten checken en een positievere balans hebben gekregen en gehouden bij een grote ei-consumptie per dag.
Kom jij anders even met een goed onderzoek waarin aangetoond wordt dat verzadigde vetten leiden tot dichtgeslibte aders, zelfs bij een hoog HDL. Onderbouwing graag! -> Ik beweer hier niks...ik vraag hier iets. Lezen is een kunst.
Zolang je HDL hoog genoeg is, zullen je aders gewoon simpelweg niet dicht kunnen slibben, want HDL voorkomt dit. Gaat het actief tegen. Onderbouwing graag! -> serieus? Hier twijfel je over? Ik ga dan echt serieus twijfelen over de mate waarin je je in de materie hebt verdiept. Google gewoon even op hdl ldl cholestrol en je krijgt ladingen pagina's hierover.
Veel bb'ers KT'ers PL'ers hebben een HDL wat even hoog is, of zelfs hoger dan hun LDL (hun totale LDL, niet alleen hun sdLDL). Dit terwijl 4 delen LDL op 1 deel HDL al een algemeen geaccepteerde positieve balans is. Onderbouwing graag! -> hiervoor geldt hetzelfde. Heb je je uberhaupt verdiept in de verhouding tussen ldl en hdl? zie de info onderaan in het blauw
het is ons allemaal al lang en breed duidelijk Snuff, dat jij een fobie hebt voor alles wat met verzadigde vetten te maken heeft. Maar je moet het wel onderbouwen. Plus, wat je nu ook weer even negeert, wat in de vorige discussie ook al ter sprake kwam... niet elke verzadigd vetbron is gelijk. De effecten op je lijf kunnen hierbij enorm verschillen. Onderbouwing graag! -> hierover zijn in het vorige topic verschillende bronnen aangedragen. Daar heb je dat toen ook netjes genegeerd.
als laatste... blijf jij om de een of andere reden uit gaan van 10 eieren per dag. En blijkbaar ook nog een scala van andere verzadigd vetbronnen de rest van de dag.
Terwijl hier in de discussies helemaal niet perse sprake van is
Gozer, geloof dat ik in een ander topic al genoeg aan heb getoont.
Wat dacht je nu, dat ik nog een keertje alles opratel?
Als je alles al hebt 'aangetoond' is het enkel een kwestie van eerder genoemde argumenten linken/quoten. Amper een moeite dus.
Verder is het een beetje een zwakte bod om over te stappen van...eieren zijn slecht voor je cholestrol naar... okay misschien niet voor je cholestrol, maar wel vanwege de verzadigde vetten.
De reden waarom geclaimt wordt dat verzadigde vetten slecht zijn... is door het effect op je cholestrol. Er is geen ander aspect. Als dit er volgens jou wel is... ben ik benieuwd naar je bron hiervoor.
Referentiewaardes
De verhouding HDL - LDL zegt meer dan de hoogte van het totaal cholesterol. Referentiewaardes zijn niet meer dan een indicatiegrootheid en geven niet aan wat voor een bepaald persoon echt specifiek optimaal is. De onderstaande referentiewaardes komen uit Roche Diagnostics GMBH, Mannheim (2004).
Referentie waardes ideaal:
HDL moet hoger zijn dan 1 mmol/ltr (bij volwassenen tot 60 jaar).
LDL moet lager zijn dan 4 mmol/ltr (bij volwassenen tot 60 jaar).
Het totaal cholesterol moet lager zijn dan 5,2 mmol/ltr.
Ouder dan 60 jaar jaar moet het totaal cholesterol lager zijn dan 8,3 mmol/ltr
De ideale verhouding HDL- LDL is 1:4 (LDL is niet meer dan vier keer zo hoog dan HDL)
Referentie waardes verhoogd:
Bij een totaal cholesterol hoger dan 6,3 wordt gesproken over verhoogde waardes
De LDL waardes zijn meer dan 4x zo hoog dan de HDL waardes
De triglyceride waardes zijn hoger dan 2,30 mmol/ltr
als aanvulling:
als je googled op: Dietary cholesterol from eggs increases plasma HDL cholesterol krijg je een scala aan artikelen over onderzoek waaruit blijkt dat eieren hdl verhogen. ldl wordt niet of amper verhoogt door ei cholestrol.
Dus zelfs als jeeen kleine verhoging in ldl door de verzadigde vetten zou nemen tegenover de toename van hdl door het ei... kom je nog steeds op een positief effect op de balans uit.
Verzadigd vet verhoogt overigens OOK HDL naast LDL. Dus of dit een negatief effect op de balans heeft is al discutabel
SF01, weet niet wat jij in je schedel hebt zitten maar het zijn geen hersens, daar ben ik van overtuigt.
Nou, heb het alweer gezien, veel blaat, weinig wol.
Google zelf even gozer en kijk naar wat verzadigd vet met je bloedvaten kan doen.
Dus nou niet meer aankomen met cholesterol want dat kan me nu wel gestolen worden.
Heb al tig keer lopen aangeven dat het bij eigeel daar niet om draait.
Meteen ook nog een argument in de discussie of alle verzadigde vetten gelijk zijn:
Kokosolie... bevat 86% verzadigd vet. En heeft een bekend positief effect op je HDL en dus op de HDL/LDL balans. Kokosolie - Wikipedia
De ene verzadigde vet is de andere niet. Heeft onder andere te maken met de samenstelling van de ketens.
meteen ook nog een argument in de discussie of alle verzadigde vetten gelijk zijn:
Kokosolie... Bevat 86% verzadigd vet. En heeft een bekend positief effect op je hdl en dus op de hdl/ldl balans. kokosolie - wikipedia
de ene verzadigde vet is de andere niet. Heeft onder andere te maken met de samenstelling van de ketens.
echt hardleers jij!!!!!
rot nou eens op met je cholesterol man!!!
kijk naar wat verzadigd vet only met je kan doen!!!!
wat maak je je hier slap en makkelijk vanaf Snuff. Prima als je zo afhaakt... maar ga dan niet in het volgende topic waar verzadigde vetten voorbij komen weer lopen miepen. Het onzin verklaren zonder ook maar ergens inhoudelijk op te reageren gaat nergens over.
Toon mij aan... dat verzadigd vet zorgt voor dichtslibbing (bij een hoog HDL).
Dan heb je een punt en kunnen we verder discussieren.
De enige reden waarom mensen claimen dat verzadigd vet voor slib zou zorgen is doordat het LDL zou verhogen.
En dit klopt. verzadigd vet verhoogt LDL. Maar... het verhoogt HDL ook. In veel gevallen zelfs meer dan dat het LDL verhoogt. Het argument dat ei slecht is omdat er verzadigd vet in is... is dus van tafel.
Let wel... ik zeg ook niet dat verzadigd vet BETER is dan onverzadigd. Veel onverzadigd vetbronnen hebben ook een positief effect op de balans. Misschien een groter positief effect. Dat is alleen niet de discussie.
Edit: heb je het stuk over kokosolie uberhaupt gelezen... het GAAT over verzadigde vetten. Bewijslast ligt overigens bij degene met de bewering. Jij beweert dat verzadigd vet (los van de HDL/LDL balans) dichtslibbing veroorzaakt. Jij moet dit dus bewijzen.
kijk naar wat verzadigd vet only met je kan doen!!!!
Ow, en geef me je voedingsschema even wil je?
Schreeuwen is altijd onbeleefd en een teken van zwakte.
Ik vind dit soort discussies altijd wel interessant. Ben ik net ervan overtuigd dat verzadigd vet niet zo slecht is.......en dan lees ik dit.
Gebruik overigens meestal kokosolie als verzadigd vet, let wel op de rest van de verzadigde vetten.
Ik vind dit soort discussies altijd wel interessant. Ben ik net ervan overtuigd dat verzadigd vet niet zo slecht is.......en dan lees ik dit.
Gebruik overigens meestal kokosolie als verzadigd vet, let wel op de rest van de verzadigde vetten.
verzadigd vet kun je rustig nemen in bepaalde hoeveelheden. Gewoon niet overdrijven. Dat van eieren valt best mee. Al die reacties dat het zogenaamd slecht is...zwaar overtrokken en achterhaald.
Waar haal je kokosolie en is het meteen al olie als je het dan koopt of meestal vaste vorm?
Waar haal je kokosolie en is het meteen al olie als je het dan koopt of meestal vaste vorm?
Ik haal hem bij de reformwinkel, meestal van het merk Aman Prana en het is in vaste vorm. Smelt snel in een wok en het ruikt dan heerlijk. Dat laatste is natuurlijk bijzaak maar het verhoogt gewoon wel mijn zin in het eten.
Dat van eieren valt best mee. Al die reacties dat het zogenaamd slecht is...zwaar overtrokken en achterhaald.
Ik eet er ongeveer maar 2 per dag, dus dat is sowieso al niet te vergelijken met de hoeveelheden die sommigen hier natuurlijk consumeren.
Ik ga daar ook lekker mee door natuurlijk.
Ik schreeuwde niet, ik typte heel normaal en zette de grootte op 7.
Maar goed, ik houd er over op.
Kokos-olie is een geval apart.
Geloof dat iedereen hier wel begrijpt over welk soort verzadigd vet ik het heb.
En daar valt het verzadigd vet uit eieren zeer zeker onder.
Ik zou toch nog heel erg graag het voedingsschema van SF01 willen zien.
Kwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
If you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...
Comment