5 eieren...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 eieren...

Hallo Allemaal,

Ik train 3 maal per week, behoorlijk intensief... Altijd al een strikt dieet gevolgd, maar over één voedingsmiddel ben ik nog altijd aan het twijfelen.

Een tijd terug had ik op dbb en hier op bodynet gelezen dat je wel wat eieren binnen mocht krijgen, dus heb in mijn voedingsschema een aantal eieren op genomen.

Ik eet nu ELKE doordeweekse dag 2 hele eieren en 3 ei-witten. Dit doe ik nu ondertussen al zo een 2 á 3 kwart jaar. In het weekend eet ik geen eieren.

Ik word er een beetje gek van.. iedereen heeft een mening en de ene zegt dat het geen probleem is en de andere zeg dat je cholesterol omhoog kan gaan omdat ik het al 2 á 3 kwart jaar doe.

Misschien een domme vraag, maar beter een domme vraag stellen dan een domme fout maken. Dus:

In hoeverre kunnen 2 x 5 = 10 hele eieren en 3 x 5 = 15 ei-witten een fysieke probleem opleveren?

Grt,

Kwark...Ei
    Last edited by Kwarkkipei; 15-02-2012, 16:32.
    Één tip, eet Kwark, Kip en Ei.....!

Leg je vraag voor aan je huisarts en laat je cholesterol controleren. Probleem opgelost.

Comment

Van grote hoeveelheden whey of weightgainers gaan je cholesterol ook omhoog. Als je bezorgd bent om je cholesterol inderdaad checken met je huisarts. Als die zegt dat het oke is, is het oke. Er is verder niks ongezonds aan eieren.

Comment

en van havermout gaat ie weer omlaag
        "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Probeer maar eens een onderzoek te vinden waarin bewezen wordt dat cholesterol uit voeding uberhaupt al big impact heeft op je bloedcholesterol, én dat eieren daardoor slecht voor je bloedcholesterol zouden zijn. Voor zover ik weet zit er net zo goed HDL als LDL in een eigeel waardoor de verhouding tussen die twee in je bloed prima zal blijven. Zolang dat het geval is, is er geen probleem.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
            Probeer maar eens een onderzoek te vinden waarin bewezen wordt dat cholesterol uit voeding uberhaupt al big impact heeft op je bloedcholesterol, én dat eieren daardoor slecht voor je bloedcholesterol zouden zijn. Voor zover ik weet zit er net zo goed HDL als LDL in een eigeel waardoor de verhouding tussen die twee in je bloed prima zal blijven. Zolang dat het geval is, is er geen probleem.
            Je hebt ook mensen die erfelijk belast zijn, die moeten wel degelijk oppassen met hun voeding. Maar ja, dan weet je het meestal wel omdat het in de familie zit.

Comment

cholesterol gaat niet omhoog door eieren en je kan er gerust veel van opeten.

zijn veel powerlifters en strongman die elke dag meer dan 10 hele eieren eten

Comment

juist eten die eieren! het liefst rauw!
                All you need is the heart off a Champion!

Comment

Originally posted by zespak View Post
                  hmmm salmonella is ook een bitch, gekookt is altijd gemakkelijk
                  "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

biologische eiwit beschikbaarheid van 51% rauw
                    tegen
                    biologische eiwit beschikbaarheid van 91% gekookt

bron: Ei (voeding) - Wikipedia
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Originally posted by trayn View Post
                      Originally posted by laurann View Post
                      biologische eiwit beschikbaarheid van 51% rauw
                      tegen

bron: Ei (voeding) - Wikipedia
                      was ook maar een geintje
                      ga toch geen eieren rauw eten.. die is gek!

Comment

Originally posted by trayn View Post
                        [quote=laurann;925194]biologische eiwit beschikbaarheid van 51% rauw
                        tegen

was ook maar een geintje
                        ge echt geen rauwe eieren eten... die is gek

Comment

was ook maar een geintje
                          ga toch geen eieren rauw eten.. die is gek!
                          ik heb ooit een topic voorbij zien komen dat je zout op je tomaat moest gooien, die reacties waren stuk voor stuk rofl

Comment

Wordt het niet teveel aan vetten dan?
                            installing muscles....please wait

Comment

eieren

hallo, die eiwitten zijn geen probleem, het geel zou je moeten weg gooien,
                              dit kan wel degelijk je cholesterol verhogen.
                              3 tot 5 eiwitjes per dag, en dan een bakje magere kwark ,daar zit 44 gram eiwit in, is dus gelijk aan 11 eieren zonder geel.
                              je zou 2 gram eiwit per kilo lichaams gewicht moeten eten, als je goed traint.
                              en nooit meer als 3 gram per kilo lichaams gewicht, anders gaan je nieren kapot.

groetjes en succes.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X