Kwaliteit van vlees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

haal t' rechtstreeks bij de biologische boer vandaan net zoals mijn eieren.

Comment

Ik let er zeker op. Qua rundvlees eet ik meestal vlees van runderen die vrij op de Veluwe mogen grazen, geen antibiotica krijgen en zelfs niet bijgevoerd worden. Kip van het biologische kippevrouwtje op de markt. Eieren van het vrije uitloopkippenvrouwtje op de markt. Et cetera.

Ik let er dus zeker op, maar het kan wel eens voorkomen dat we gewoon het 'normale' vlees kopen (als de vriezer leeg is en de schappen ook bijna).

Ben ik eigenlijk met name gaan doen na het lezen van The Omnivore's Dilemma. Daarin komt ook de kwaliteit van vlees en eieren ter sprake in relatie tot leefomstandigheden (verdeling omega 3 en 6 et cetera).
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik let er niet op. Ooit geprobeerd, maar kost zoveel tijd en moeite om alles te achterhalen. En wie garandeert dat de volgende week alles van dezelfde bron en omstandigheden afkomstig is. Begin er dus niet meer aan. Onbegonnen werk. Zolang het vlees goed smaakt en voor een redelijke prijs te verkrijgen is vind ik het best. 1x in de zoveel tijd ga ik eens bij de slager langs en daar vraag ik het dan wel van hoe/wat. Want die ene keer wil ik mezelf gewoon verwennen met super goed en lekker vlees. Rest van de week volstaat die dertien in een dozijn verpakking vlees bij de supermarkt wel.

Comment

Eerlijk gezecht let ik alleen op de datum, zoals Gip al heeft vermeld.
          keep the focus going!

Comment

Ik koop soms biologisch vlees, maar vaak ook niet. Geen geld om dat te vaak te doen helaas. Als ik weer een fatsoenlijk salaris heb zal ik alleen nog maar naar de scharrelslager gaan.
            Train hard or go hormone

Comment

altijd biologisch haal ik. Weet bijna niet meer hoe die euro knallers smaken
              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Originally posted by Toph View Post
                Ik koop soms biologisch vlees, maar vaak ook niet. Geen geld om dat te vaak te doen helaas. Als ik weer een fatsoenlijk salaris heb zal ik alleen nog maar naar de scharrelslager gaan.
                Je kunt ook een buks kopen en het bos in. Daar scharrelt een hoop rond.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                  Je kunt ook een buks kopen en het bos in. Daar scharrelt een hoop rond.
                  In het Amsterdamse bos kan ik enkel mensenvlees schieten. Is nogal taai.
                  Train hard or go hormone

Comment

Nou? Mooie hoge biologische waarde

Comment

Dat zijn zeker die naaktlopers. Je moet naar de Veluwe.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Let voornamelijk op de prijs, als ik een aanbieding kan pakken sla ik daar meestal van in. Nu proef ik wel verschil in kwaliteit.

Nog even een vraag aan diegeen die het bij een halal slager halen is dit echt veel cheaper dan een een supermarkt ? Wil het zoiezo wel een keer proberen voor de smaak. En waar kan ik een Hallal slager aan herkennen ?

Comment

Originally posted by Rawis View Post
                          Let voornamelijk op de prijs, als ik een aanbieding kan pakken sla ik daar meestal van in. Nu proef ik wel verschil in kwaliteit.

Nog even een vraag aan diegeen die het bij een halal slager halen is dit echt veel cheaper dan een een supermarkt ? Wil het zoiezo wel een keer proberen voor de smaak. En waar kan ik een Hallal slager aan herkennen ?
                          Aan zijn snor.
                          Train hard or go hormone

Comment

Biologische slager, voor biefstuk,kip,ossehaas. Supermarkt voor rundergehakt, poelier voor kipgehakt en kip

Comment

De losloop/sharrel kippen zitten bij een kippenboer nog steeds opgepropt in een hok, voorheen met een stuk of 9 in een hok van 50 bij 100cm.
                              Nu lopen ze met 50000 door elkaar in een grote loods.
                              Denk dat je dan beter bij de boer kunt gaan en kunt zien dat ze over het erf lopen. Bij de boer nij ons om de hoek kun je zelfs je eigen kip aanwijzen voor de slacht die kun je dan een dag later ophalen.
                              Als je het goed wilt doen zet je een paar kippen in je achtertuin

Gr. Ximon
                              http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Aan zijn snor.
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X