Kwaliteit van vlees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb bij mij in de buurt een goede poelier liggen. Ook heel goedkoop hoor, een simpele kipfilet is echt niet te vergelijken met die van de supermarkt. Ook wat vlees en dergelijke betreft kan ik vrij picky zijn als het uitkomt. Je betaald inderdaad wel iets meer, dat is het nadeel maar ik bezuinig niet op voeding. Ik ben wel een soort van hobby-kok dus ik ben wel een beetje een prinsesje, als ik genoeg betaal voor een goed stuk vlees verwacht ik ook wat.
    Gewoon zoeken naar een goede slager/poelier/vishandel in je buurt.

Groothandels hebben tegenwoordig trouwens ook echt goeie afdelingen hiervoor met prima prijskaartjes en verpakkingsmethodes voor verswaar. Als je een vriezer met wat plek hebt is dit echt aan te raden...
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      ik ben wel een beetje een prinsesje
      Pardon?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Pardon?
        Dat noemt men beeldspraak...

Comment

Dat noemt men beeldspraak...
          Keuken prinsesje :d

Weet je wat je moet proberen? gerijpte biologische ossenhaas. Liefst 4 weken gerijpt. Superrrr lekker.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik woon nog thuis en werk 4 uurtjes bij de appie heijn per week, ben al blij dat me moeder kwark koopt dus ik kan haar moeilijk verplichten om nog eens duurder vlees te gaan kopen, en zelf heb ik er geen geld voor.

Comment

Ja zeker bij vlees als ossehaas merk je direct het verschil in smaak en structuur omdat dit beide al subtiel is. Wel aan één stuk laten, ff braden in half olie / half boter en dan op lage temperatuur de oven in. Laatst Wagyu rund weten te regelen. Als je ooit de mogelijkheid hebt, meteen doen. Kost wel de jackpot, dus zorg dat je meisje jarig is ofzo Aaargh krijg er honger van. Gelukkig open ik net een blik tonijn hahahah

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Keuken prinsesje :d

Weet je wat je moet proberen? gerijpte biologische ossenhaas. Liefst 4 weken gerijpt. Superrrr lekker.
                Prima spul! Dat is wat in Argentijnse restaurants wordt geserveerd.
                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Prima spul! Dat is wat in Argentijnse restaurants wordt geserveerd.
                  Ligt aan het restaurant kan ik je melden

Comment

Ligt aan het restaurant kan ik je melden
                    Je merkt het inderdaad wel als je het eet. Als het niet bevalt kom ik daar nooit meer terug. Als het goede kwaliteit is dan valt het zowat uit elkaar en het heeft die karakteristieke smaak.
                    - Dave Tate

Comment

Je merkt het inderdaad wel als je het eet. Als het niet bevalt kom ik daar nooit meer terug. Als het goede kwaliteit is dan valt het zowat uit elkaar en het heeft die karakteristieke smaak.
                      Ja is ook zo. Bijna ieder steakhouse is "argentijns" tegenwoordig vandaar. En meestal is het gewoon een Nederlandse leverancier. Daar is niks mis mee maar dat bepaald de kwaliteit natuurlijk. En hoe de keuken met de producten omgaat ook natuurlijk, ook wat betreft bewaren, verpakken en hygiëne. Scheelt meer dan je zou denken

Comment

Ik zie het al voor me "het grote bodynet luxe diner"... Haha allemaal van die bodybuilders in een ruimte schranzen

Comment

Ja is ook zo. Bijna ieder steakhouse is "argentijns" tegenwoordig vandaar. En meestal is het gewoon een Nederlandse leverancier. Daar is niks mis mee maar dat bepaald de kwaliteit natuurlijk. En hoe de keuken met de producten omgaat ook natuurlijk, ook wat betreft bewaren, verpakken en hygiëne. Scheelt meer dan je zou denken
                          Het is wel een beetje een trend, ja. Omdat veel mensen automatisch denken dat het wel goed moet zijn als het Argentijns is. Bij de betere staat wel in het menu dat het vlees van Aberdeen koeien uit Argentinie afkomstig is.
                          - Dave Tate

Comment

Ja zeker bij vlees als ossehaas merk je direct het verschil in smaak en structuur omdat dit beide al subtiel is. Wel aan één stuk laten, ff braden in half olie / half boter en dan op lage temperatuur de oven in. Laatst Wagyu rund weten te regelen. Als je ooit de mogelijkheid hebt, meteen doen. Kost wel de jackpot, dus zorg dat je meisje jarig is ofzo Aaargh krijg er honger van. Gelukkig open ik net een blik tonijn hahahah
                            Heb laatst eerst een 300g hertenkalfs rug van de ispc gegeten. En daarna een 300g wagyu steak gehad.

Wagyu was 2.5x zo duur, maar Kon niet tippen aan de smaak van de hertenkalfsrug. Ja hij was lekker. Hij was super mals. Top stuk vlees. Maar niet zijn geld waard naar mijn mening.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Appels en peren he. Nee voor de prijs is het belachelijk, maar soms heb ik gewoon zoiets van, wil ik hebben. Hertenkalfsrug.. nooit gehad maar kan onmogelijk niet in mijn smaakje vallen dunkt mij.

Over duur gesproken, zeeduiveltje aanwijzen in de viswinkel twee weken terug. "Doet u mij die maar" - "De hele filet, meneer" - "tuurlijk, niet flauw doen" Doen we ook niet te vaak meer, mijn god...

Comment

Bambi gaat er ook wel in.

Prima vlees! In restaurants in de buurt van de Veluwe kun je zelfs hertenburgers bestellen.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X