Kwaliteit van vlees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kwaliteit van vlees

Ik vraag me af hoeveel mensen er op de kwaliteit van het vlees letten.

Niet alleen qua dierenwelzijn, maar ook qua voedingswaarden (uiteindelijk eten we allemaal wat wij denken dat het beste voor ons is, toch?).
    De hoeveelheid en kwaliteit van de eiwitten in een normaal volgroeide kip kan nooit hetzelfde zijn als dat van een plofkip. Een mens wat volop stress heeft gehad wordt er niet gezonder op, dus waarom een dier wel? En dan nog de hoeveelheid antibiotica, die eerder op verschillende fronten in je nadeel werkt.

Waar let jij op als je vlees koopt? En waarom?

Sorry maar heb het geld niet voor om op dat soort dingen te letten eerlijk gezegd. Denk dat het ook moeilijke te bepalen is. Ik haal wel altijd halal vlees van de slager, weet niet of dat kwaliteit is oid

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Ik haal wel altijd halal vlees van de slager, weet niet of dat kwaliteit is oid
      Volgens mij wel. Mijn collega neemt dat weleens voor mij mee en sowieso hou ik dan na het braden meer kip over dan van uit de supermarkt. Dus minder toegevoegd water in elk geval. Ook is het vlees zachter en malser, dus ik denk dat de kwaliteit best beter zal zijn.

OT: ik probeer er wel op te letten maar het is ook lastig te bepalen. Bij AH zetten ze bijv. de voedingswaarden wel achterop maar bij de C1000 niet. En we hebben een prima slager in het dorp, maar dat is inderdaad vaak ook best heel duur en dat kan simpelweg niet altijd.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

De kip van de lidl koop ik nooit meer, alleen al de structuur en de kleur van de kip ziet er niet uit. En het is 1 hap antibiotica wat je binnenkrijgt van die shit. Ik ga ook naar een halalslager, vet cheap en superlekker.
        "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Vlees koop ik nauwelijks, meestal ga ik voor vis. En als ik het koop is het scharrelrund. Verder heb ik me er niet zo in verdiept.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Sorry maar heb het geld niet voor om op dat soort dingen te letten eerlijk gezegd. Denk dat het ook moeilijke te bepalen is. Ik haal wel altijd halal vlees van de slager, weet niet of dat kwaliteit is oid
            Een plofkip die €2 goedkoper is per kg, en vervolgens 50% krimpt tijdens het bereiden + de voedingswaarden heeft van een kuikentje (beestje is op dat moment 6 weken, dus anders dan een kipfilet) is uiteindelijk duurder.

Ik begrijp je wel, want het lijkt goedkoper, maar goedkoop is duurkoop gaat daarbij denk ik wel op Maar ik dacht dat een kip (dat is toch hetgeen wat denk ik hier het meeste gegeten wordt) in de 'productie' maar iets van €0,20 duurder is als het 1 ster heeft. Njah en dat terwijl het dan geen voetzweten en borstpukkels heeft, en niet snel volgestopt wordt met antibiotica (wat ook weer invloed heeft op je herstel).

Ennuuuhmmmm toen de legbatterij eieren nog in de supermarkt verkocht mochten worden, werd er ook voor gevreesd dat het veel duurder zou zijn. Inmiddels mogen legbatterij eieren niet meer in de supermarkt verkocht worden (nog wel in producten zoals majo en salades verwerkt worden) en is een ei nog steeds enorm goedkoop

Over halalvlees weet ik niets. Dat eet ik niet vanuit een principekwestie (de manier van slachten), dus daar durf ik ook niets inhoudelijks over te zeggen

Comment

Ik eet vrije uitloopeieren, en tsjek dat bedrijf.
              Vlees eet ik zelden, ik eet wel vis en probeer daar nu toch ook bewuster in te worden, omdat daarin toch ook teveel met hormonen word gekloot en de voedingswaarde duidelijk verschillend is, van 12 gr ei tot aan 21 gr eiwit per 100 gram, dan koop ik liever duurder en "diervriendelijker" uiteindelijk zal goedkoop duurkoop worden tov je gezondheid.
              Ik wil er altijd als 30 uitzien dus ik eet liever bewust

@Halal....naar vleeskwaliteit kijken kost geen geld hoor haha
              "You are what you eat..."
              That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Als ik eerlijk ben kijk ik er niet naar.. is dat makkelijk te checken? of vergt dat nogal wat onderzoek?

Comment

Ik neem altijd goedkoopste van t goedkoopste. Vind dat krimpen wel meevallen. Zal vanavond eens biologisch halen kijken of er verschil in zit

Comment

Ik koop alles biologisch en let niet op de prijs.
                    Ik wil goed gezond vlees, waarbij het dier een zo goed mogelijk leven heeft gehad zoals ik zelf zou op voeden.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
                      Ik koop alles biologisch en let niet op de prijs.
                      Ik wil goed gezond vlees, waarbij het dier een zo goed mogelijk leven heeft gehad zoals ik zelf zou op voeden.
                      Dat doe ik ook, maar ik vraag me wel af of die beesten daadwerkelijk beter hebben geleefd. Volgens mij wordt er al snel de term biologisch opgeplakt, die kippen in italie hebben 20 vierkante centimeter meer per kip en dat vonden ze daar al riching 'biologisch' gaan.

In ieder geval laat je wel als consument merken dat het belangrijk is, dus uiteindelijk wordt de markt wel groter als je het blijft doen.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                        Ik vraag me af hoeveel mensen er op de kwaliteit van het vlees letten.

Niet alleen qua dierenwelzijn, maar ook qua voedingswaarden (uiteindelijk eten we allemaal wat wij denken dat het beste voor ons is, toch?).
                        De hoeveelheid en kwaliteit van de eiwitten in een normaal volgroeide kip kan nooit hetzelfde zijn als dat van een plofkip. Een mens wat volop stress heeft gehad wordt er niet gezonder op, dus waarom een dier wel? En dan nog de hoeveelheid antibiotica, die eerder op verschillende fronten in je nadeel werkt.

Originally posted by Rubeltje View Post
                        De kip van de lidl koop ik nooit meer, alleen al de structuur en de kleur van de kip ziet er niet uit. En het is 1 hap antibiotica wat je binnenkrijgt van die shit. Ik ga ook naar een halalslager, vet cheap en superlekker.
                        Denken jullie echt dat jullie zoveel antibiotica binnen krijgen?
                        De wetten over de dagelijkse hoeveelheid die erin mogen zitten zijn heus wel streng hoor. Een dier die net toedoening kreeg van antibiotica mag niet verkocht worden zo simpel is dat. Tuurlijk zal er steeds wat aanwezig is, maar niets dat de gezondheid kan schaden.

Er wordt hier weldegelijk heel wat meer op gelet dan je denkt.
                        I'm not special, but not the same as you.
                        Because I do things you will never do.
                        SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

Originally posted by Silk View Post
                          Dat doe ik ook, maar ik vraag me wel af of die beesten daadwerkelijk beter hebben geleefd. Volgens mij wordt er al snel de term biologisch opgeplakt, die kippen in italie hebben 20 vierkante centimeter meer per kip en dat vonden ze daar al riching 'biologisch' gaan.

In ieder geval laat je wel als consument merken dat het belangrijk is, dus uiteindelijk wordt de markt wel groter als je het blijft doen.
                          Klopt hier en daar gaat het nog wel mis. Maar grotendeels gaat het goed en wij kunnen als consument niet meer doen. Maar ik zie de schappen bij de jumbo ook groter worden en de prijs langzaam ook wat zaken. Gaat dus de goede kant op.
                          focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

De kwaliteit en smaak van vlees is direct verbonden met het dieren welzijn. Wat het dier bijvoorbeeld eet, beinvloed het vetzuren profiel van de vetten.

worden dieren met velen op een klein oppervlak gezet moet men antibiotica preventief geven, omdat anders wanneer er 1 ziek wordt, ze allemaal ziek worden. (normaal wordt het alleen gegeven als het dier ziek is en niet preventief).

dieren die niet vrij kunnen bewegen en weinig tot geen zonlicht krijgen, ervaren veel meer stress. deze stress beinvloed de kwaliteit van het vlees. Vrij rondlopende dieren die zonlicht krijgen.

Het transport voor de dieren geslacht worden heeft ook een grote invloed. Meestal gebeurt dit niet echt diervriendelijk, en dit zorgt voor veel stress bij de dieren.

en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
                            ----------------------------

Het is echter zeer lastig goed vlees te vinden. Een goede tip is vragen waar het vlees dat jij wil kopen vandaan komt en hoe de dieren gehouden worden. nadeel goed vlees is duur.

oplossing 1-2x per week goed vlees eten, en de rest goedkopere eiwitbronnen als kwark en eieren nemen.
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                              of het niet over de datum is.
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X