pindakaas/kaas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Tails View Post
    Ik ben het niet eens met dat er veel suiker in pindakaas zit, dat hangt vooral af van welke je haalt.

zoals ik al zeg, zolang het geen hele potten zijn die je weg lepelt is er niks aan de hand, varieren is goed maar hou de basis bij de basis producten, rechtstreeks uit de natuur.

denk hierbij aan:
    -groentes
    -onbewerkt vlees (biefstuk,vis,kip zelfs een stuk varkensvlees kan niet kwaad op zijn tijd)
    -zuivel (onbewerkt, melk/kwark,yoghurt)
    -noten (onbewerkt of gezouten)
    -bonen (zonder saus)

de basis is dan gelegd en dan kun je zelf de wat 'lekkere' producten toevoegen, zolang je maar balans vind dus meer onbewerkte noten eet en af en toe een boterham met pindakaas tussen door als dat het geval is ben je dus goed bezig.

als je meer pindakaas eet dan dat je noten eet hou je jezelf niet meer aan basis voedsel.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      zoals ik al zeg, zolang het geen hele potten zijn die je weg lepelt is er niks aan de hand, varieren is goed maar hou de basis bij de basis producten, rechtstreeks uit de natuur.

denk hierbij aan:
      -groentes
      -onbewerkt vlees (biefstuk,vis,kip zelfs een stuk varkensvlees kan niet kwaad op zijn tijd)
      -zuivel (onbewerkt, melk/kwark,yoghurt)
      -noten (onbewerkt of gezouten)
      -bonen (zonder saus)

de basis is dan gelegd en dan kun je zelf de wat 'lekkere' producten toevoegen, zolang je maar balans vind dus meer onbewerkte noten eet en af en toe een boterham met pindakaas tussen door als dat het geval is ben je dus goed bezig.

als je meer pindakaas eet dan dat je noten eet hou je jezelf niet meer aan basis voedsel.
      Behoorlijk prijskaartje ook helaas aan deze producten maar je hebt wel gelijk. Trouwens zelf pindakaas maken kan ook heerlijk zijn .

Comment

Ik kan me mezelf aardig vinden in de bevindingen van GIP, echter denk ik ook dat je als endo/meso best een voedingsschema kan hanteren. Endo's zouden namelijk snel in vet aankomen, als je dan te veel kcal binnenkrijgt zal je vet gaan aanzetten en dat komt soms relatief nauw qua kcal. Je werkt dan al op een niveau van 25ml olijfolie of een handje vol noten aan kcal oid.

Ikzelf weet namelijk bijv. niet wat ik ben qua lichaamstypen, dus ik hanteer gewoon een schema en probeer zo min mogelijk aanpassingen te doen. Qua voer moet je altijd gewoon proberen zo dicht mogelijk bij de basis te blijven dat werkt gewoon het beste..

Af en toe wat saus of andere dingen eten bij je voeding zal heus geen ramp zijn inderdaad.. Wel jammer dat de meeste sauzen bestaan uit suiker, ik vermijd liever ook bewerkte suiker.
        "Straight outta gym"

Comment

bedankt,allemaal hier kom ik weer een stuk verder mee

Comment

Jep, Zoals GIP aangeeft vooral de basisproducten eten rechtstreeks uit de natuur.
            Maar ik zie voornamelijk producten met relatief veel eiwitten.
            Basisproducten uit de natuur qua koolhydraten, kunnen we dan beter voor boterhammen gaan in de lunch, of producten als pasta en rijst?? dat weet ik zelf nog niet zo goed.

Ik zelf zoek hier een momenteel een evenwicht tussen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X