Keto / Eiwitrepen / Net carbs?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keto / Eiwitrepen / Net carbs?

Hi allen,

Ik ben al een tijdje bezig met keto-dieet; waarbij ik een max van 20 gram koolhydraten aanhoudt.

Nu is mijn vraag; de eiwitrepen bevatten vaak wel koolhydraten. Echter; ik moet letten op de 'net' carbs heb ik begrepen, omdat polyolen de bloedsuikers niet beinvloeden.
    1) Klopt dit? Wat gebeurt er met de overige koolhydraten? Worden deze niet ook als glycogeen opgeslagen?
    2) Hoe zit het dan met brood? Ik keek bijv. vanochtend op de verpakking van volkoren bruin brood, en zag daar staan 16 gram koolhydraten, waarvan 2,4 gram suikers.
    Zijn dit dezelfde soort "overige" koolhydraten (polyolen etc) als de "overige" koolhydraten in eiwitrepen?

Ben benieuwd!

Ga toch gewoon normaal eten.......

Hoeveel Kcals krijg je totaal per dag binnen?

Comment

Originally posted by emilio75 View Post
      Ga toch gewoon normaal eten.......

Hoeveel Kcals krijg je totaal per dag binnen?
      +1

99% kans dat hier verkeerd gedieet wordt

on topic:
      polyolen zijn chemisch bewerkte koolhydraten en bevatten 2,4 kcal per gram in plaats van 4 kcal per gram. ze zijn net zo zoet als suiker maar hebben nauwelijks invloed op de bloedsuikerspiegel en bevatten dus ook bijna de helft minder calorieen. daarom worden ze vaak toegepast als suiker vervanger.

de suikers in brood zitten er gewoon van nature in. vrijwel elk product met zetmeelhoudende koolhydraten bevatten ook kleine hoeveelheden suikers.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        +1

99% kans dat hier verkeerd gedieet wordt

on topic:
        polyolen zijn chemisch bewerkte koolhydraten en bevatten 2,4 kcal per gram in plaats van 4 kcal per gram. ze zijn net zo zoet als suiker maar hebben nauwelijks invloed op de bloedsuikerspiegel en bevatten dus ook bijna de helft minder calorieen. daarom worden ze vaak toegepast als suiker vervanger.

de suikers in brood zitten er gewoon van nature in. vrijwel elk product met zetmeelhoudende koolhydraten bevatten ook kleine hoeveelheden suikers.
        Ik heb hier geleerd 50% kans.
        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
          Ik heb hier geleerd 50% kans.
          Jhup, 50% dat het goed is en 50% kans slecht, alles is 50% kans.

Comment

@emilio75: Ik ben nu inderdaad bezig met opbouwen naar normaal eten;
            Keto werkt niet voor mij, samen met mijn dagelijks leven, avondeten bij familie & lunches etc met collega's.

Ik ben nu bezig met langzaam re-introduceren van de carbs; (heb nu 4 weken lo-carb gehad)
            Ben van plan tot eind december op onderhoud eten (voor mij 2000 kcal per dag)
            En zal vanaf januari weer max 400-500 onder mijn onderhoud gaan zitten om weer af te vallen.

Ik ben tot nu toe 7 kilo kwijtgeraakt, met sinds 2 weken stabiel gewicht.
            Vanaf januari wil ik de overige 7 kilo eraf, en dan 0,5 kilo per week proberen.

(Ben 24 jaar oud, BMR 1570, onderhoud 2000, sport 3x per week circuittraining hoge intensiteit)

Wat vinden jullie hiervan; tips/aanvullingen?

Comment

Originally posted by Shana01 View Post
              @emilio75: Ik ben nu inderdaad bezig met opbouwen naar normaal eten;
              Keto werkt niet voor mij, samen met mijn dagelijks leven, avondeten bij familie & lunches etc met collega's.

Ik ben nu bezig met langzaam re-introduceren van de carbs; (heb nu 4 weken lo-carb gehad)
              Ben van plan tot eind december op onderhoud eten (voor mij 2000 kcal per dag)
              En zal vanaf januari weer max 400-500 onder mijn onderhoud gaan zitten om weer af te vallen.

Ik ben tot nu toe 7 kilo kwijtgeraakt, met sinds 2 weken stabiel gewicht.
              Vanaf januari wil ik de overige 7 kilo eraf, en dan 0,5 kilo per week proberen.

(Ben 24 jaar oud, BMR 1570, onderhoud 2000, sport 3x per week circuittraining hoge intensiteit)

Wat vinden jullie hiervan; tips/aanvullingen?
              Oef! Stukken beter dan ik dacht! Klinkt helemaal niet verkeerd vwb voeding.

Qua training zou ik lekker fullbody gaan met een hoop compoundoefeningen. Daar bouw je een mooi lichaam mee. Gewicht is niet alles, je VP is belangrijk icm met wat spier.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X