Ligt er maar net aan wanneer je gaat slapen. Neem aan dat iedereen tussen de 6 en10 uur slaapt. Wat maakt het volgens jou uit of dat van 24.00h-08.00h is of van 04.00h - 12.00h?
minder calorieën als je lang slaapt
Collapse
X
-
Originally posted by Bricks View PostOpstaan op 'normale' tijden is gewoon beter.
Als iedereen zich eens net zo druk zou maken over zijn training als over allerlei onderzoekjes dan zijn we al een stuk opgeschotenTeam Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostLigt er maar net aan wanneer je gaat slapen. Neem aan dat iedereen tussen de 6 en10 uur slaapt. Wat maakt het volgens jou uit of dat van 24.00h-08.00h is of van 04.00h - 12.00h?
Originally posted by Mvos View PostNormaal is relatief.Originally posted by Mvos View Post
Als iedereen zich eens net zo druk zou maken over zijn training als over allerlei onderzoekjes dan zijn we al een stuk opgeschoten
True. Maar slaap is wel een hele belangrijke factor bij sport.
Superbia in Proelio
Comment
-
Slaap is heel erg belangrijk is ook overrated. Denk maar is na, wat nou als jij 2 uur eerder moet opstaan om zo je eten klaar te kunnen maken en een extra meal te eten. Zou jij dit niet doen, dan heb je grote kans dat je te weinig kcal binnen krijgt. Wat is dan belangrijker? 2 uur eerder opstaan of 2 uur later opstaan om meer slaap te krijgen.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostSlaap is heel erg belangrijk is ook overrated. Denk maar is na, wat nou als jij 2 uur eerder moet opstaan om zo je eten klaar te kunnen maken en een extra meal te eten. Zou jij dit niet doen, dan heb je grote kans dat je te weinig kcal binnen krijgt. Wat is dan belangrijker? 2 uur eerder opstaan of 2 uur later opstaan om meer slaap te krijgen.Superbia in Proelio
Comment
-
Originally posted by resike View PostEr zijn 100.000 theorieën, doe waar jij je prettig bij voelt en het beste werk voor jou en jou doel.
Als je progressie boekt, lekker door blijven gaan. stagneer je zul je iets moeten veranderen.
IF etc. hebben allen hun eigen manier van werken. Al die methodes werken, maar al die onderzoeken die zichzelf elkaar tegenspreken. Geen idee, om de 3-4 uur eten werkt en IF schijnt ook te werken, dusja. Wat is juist."Straight outta gym"
Comment
-
Daarom draait bodybuilding ook naar het streven naar maximale vooruitgang. Vooruitgang op zichzelf is niet erg moeilijk te bewerkstelligen.
En ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat ik, wanneer ik een vast-periode van 16 uur/dag hanteer en praktisch al mijn kcal direct post workout eet. Altijd veel effectiever vet verlies dan wanneer ik gewoon m'n kcal simpelweg 1000 omlaag gooi.
Daarom zal ik nog 1 keer stellen, geen enkel van de onderzoeken die ik geplaatst hebt zegt dat je niet efficiënter kan cutten door met je mealtiming/macro's te spelen. Natuurlijk zijn er bij een gelijk aantal kcal meerdere voedingspatronen denkbaar die ieder een andere vet:spier verlies/winst-ratio zullen bewerkstelligen.
Echter zouden mensen die stellig overtuigd zijn dat specifieke meal-timing meer verlies van massa (ongeacht vet of spier) bewerkstelligd, zich eens moeten verdiepen in de Wet van Energie-behoud. Is namelijk natuurkundig gezien onmogelijk. Maar goed er heerst hier een cultuur waarin onderzoeken verworpen worden, omdat het onderzoeken zijn. En daar zal naar mijn idee weinig aan gaan veranderen
Comment
-
Originally posted by aktito View PostEchter zouden mensen die stellig overtuigd zijn dat specifieke meal-timing meer verlies van massa (ongeacht vet of spier) bewerkstelligd, zich eens moeten verdiepen in de Wet van Energie-behoud. Is namelijk natuurkundig gezien onmogelijk.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by aktito View PostEn ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat ik, wanneer ik een vast-periode van 16 uur/dag hanteer en praktisch al mijn kcal direct post workout eet. Altijd veel effectiever vet verlies dan wanneer ik gewoon m'n kcal simpelweg 1000 omlaag gooi.
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostYou are reaching sir. Op deze manier kan ik talloze natuurkundige wetten om gaan buigen naar dit principe. Laat staan dat ik richting kwantummechanica ga. Gaat een beetje te ver. Te veel aannames die je dan subjectief bepaalt.
Comment
-
Nou ja, dat maakt tbh niet zoveel uit maar dan moet je wel kunnen afbakenen wat een gesloten systeem is en dat is niet aan de orde of in ieder geval niet als dusdanig te kwantificeren om er maar een een slim woord tegenaan te gooien. Daarnaast zie ik het verband met de variabelen in dit topic niet. Je kunt die lus namelijk ook omgedraaid uitleggen.
Aah, too much Big Bang Theory hier
Ik dénk, maar dat weet ik ook niet zeker, dat dit door iemand bedacht is met een onvoldoende inzicht in basic natuurkunde die een kortzichtige interpretatie heeft. Hoe kom je aan die stelling Aktito?Last edited by pescatore; 28-03-2013, 19:37.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Eet je structureel meer calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT toenemen.
Eet je structureel minder calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT afnemen.
Dit dus enkel iets over ons lichaamsgewicht (wat toeneemt, afneemt, of gelijk blijft).
En in bv. de hoeveelheid chemische energie die omgezet wordt in kinetische energie kan verschil gemaakt worden, maar dit doet niks af aan de oorspronkelijke stelling.
Wat ik duidelijk wil maken is dat gewichts-toename/afname enkel een kwestie van hoeveelheid kcal is en niks te maken heeft met meal-timing, omdat significante veranderingen in bv. stofwisseling nooit aangetoond zijn. Anders zou je nog kunnen zeggen dat je kcal balans verder naar links/rechts verschuift naargelang je eetpatroon.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
12 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...17 uur geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-