minder calorieën als je lang slaapt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ligt er maar net aan wanneer je gaat slapen. Neem aan dat iedereen tussen de 6 en10 uur slaapt. Wat maakt het volgens jou uit of dat van 24.00h-08.00h is of van 04.00h - 12.00h?
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Bricks View Post
      Opstaan op 'normale' tijden is gewoon beter.
      Normaal is relatief.

Als iedereen zich eens net zo druk zou maken over zijn training als over allerlei onderzoekjes dan zijn we al een stuk opgeschoten
      Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
      Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by pescatore View Post
        Ligt er maar net aan wanneer je gaat slapen. Neem aan dat iedereen tussen de 6 en10 uur slaapt. Wat maakt het volgens jou uit of dat van 24.00h-08.00h is of van 04.00h - 12.00h?
        Als jou dagelijkse routine bestaat uit bijvoorbeeld een nachtshift maakt het niet uit. Maar als jij altijd om 9:00 werkt of college oid. volgt en dan ineens nachten laat slaapt en laat opstaat verpest je je ritme en je eetschema. Tijdstippen maken opzich niet uit het gaat om je routine. Daarnaast ligt het ook aan je woonsituatie. Je blijft (tenzij je alleen woont en eet) rond dezelfde tijdstippen avondeten. Als je laat opstaat resulteert dat in een maaltijd overslaan of maaltijden er in korte tijd in proppen.

Originally posted by Mvos View Post
        Normaal is relatief.
        Originally posted by Mvos View Post

Als iedereen zich eens net zo druk zou maken over zijn training als over allerlei onderzoekjes dan zijn we al een stuk opgeschoten

True. Maar slaap is wel een hele belangrijke factor bij sport.
        Superbia in Proelio

Comment

Slaap is heel erg belangrijk is ook overrated. Denk maar is na, wat nou als jij 2 uur eerder moet opstaan om zo je eten klaar te kunnen maken en een extra meal te eten. Zou jij dit niet doen, dan heb je grote kans dat je te weinig kcal binnen krijgt. Wat is dan belangrijker? 2 uur eerder opstaan of 2 uur later opstaan om meer slaap te krijgen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Slaap is heel erg belangrijk is ook overrated. Denk maar is na, wat nou als jij 2 uur eerder moet opstaan om zo je eten klaar te kunnen maken en een extra meal te eten. Zou jij dit niet doen, dan heb je grote kans dat je te weinig kcal binnen krijgt. Wat is dan belangrijker? 2 uur eerder opstaan of 2 uur later opstaan om meer slaap te krijgen.
            Extreme stelling. Ben van mening dat je een ritme moet hebben waar je niet al teveel vanaf wijkt. Uiteraard zijn er nachten dat je gaat stappen en dan op andere tijden zal slapen maar over het algemeen moet je gewoon niet elke dag op andere tijden slapen.
            Superbia in Proelio

Comment

Maar Talal is ook een extremist als het op BB aankomt.
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by resike View Post
                Er zijn 100.000 theorieën, doe waar jij je prettig bij voelt en het beste werk voor jou en jou doel.
                Als je progressie boekt, lekker door blijven gaan. stagneer je zul je iets moeten veranderen.
                Precies. Het hangt ook van je kcal inname etc af. Ikzelf vind het niet chill om 4000kcal te verdelen over 3-4 maaltijden. Als je bijv. 2000kcal als inname hebt kan je dit natuurlijk prima verdelen over 3-4 maaltijden, want ik persoonlijk zou er niet van houden om meals van minder dan 500kcal te eten.

IF etc. hebben allen hun eigen manier van werken. Al die methodes werken, maar al die onderzoeken die zichzelf elkaar tegenspreken. Geen idee, om de 3-4 uur eten werkt en IF schijnt ook te werken, dusja. Wat is juist.
                "Straight outta gym"

Comment

Daarom draait bodybuilding ook naar het streven naar maximale vooruitgang. Vooruitgang op zichzelf is niet erg moeilijk te bewerkstelligen.
                  En ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat ik, wanneer ik een vast-periode van 16 uur/dag hanteer en praktisch al mijn kcal direct post workout eet. Altijd veel effectiever vet verlies dan wanneer ik gewoon m'n kcal simpelweg 1000 omlaag gooi.
                  Daarom zal ik nog 1 keer stellen, geen enkel van de onderzoeken die ik geplaatst hebt zegt dat je niet efficiënter kan cutten door met je mealtiming/macro's te spelen. Natuurlijk zijn er bij een gelijk aantal kcal meerdere voedingspatronen denkbaar die ieder een andere vet:spier verlies/winst-ratio zullen bewerkstelligen.

Echter zouden mensen die stellig overtuigd zijn dat specifieke meal-timing meer verlies van massa (ongeacht vet of spier) bewerkstelligd, zich eens moeten verdiepen in de Wet van Energie-behoud. Is namelijk natuurkundig gezien onmogelijk. Maar goed er heerst hier een cultuur waarin onderzoeken verworpen worden, omdat het onderzoeken zijn. En daar zal naar mijn idee weinig aan gaan veranderen

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    Echter zouden mensen die stellig overtuigd zijn dat specifieke meal-timing meer verlies van massa (ongeacht vet of spier) bewerkstelligd, zich eens moeten verdiepen in de Wet van Energie-behoud. Is namelijk natuurkundig gezien onmogelijk.
                    You are reaching sir. Op deze manier kan ik talloze natuurkundige wetten om gaan buigen naar dit principe. Laat staan dat ik richting kwantummechanica ga. Gaat een beetje te ver. Te veel aannames die je dan subjectief bepaalt.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                      En ik kan uit eigen ervaring wel stellen dat ik, wanneer ik een vast-periode van 16 uur/dag hanteer en praktisch al mijn kcal direct post workout eet. Altijd veel effectiever vet verlies dan wanneer ik gewoon m'n kcal simpelweg 1000 omlaag gooi.
                      Stel dat je op een dieet zit van 5000cals dan eet je rustig bijna 5000cals op in 1 maaltijd post workout? Damn, dan zou ik niet kunnen slapen die avond.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                        You are reaching sir. Op deze manier kan ik talloze natuurkundige wetten om gaan buigen naar dit principe. Laat staan dat ik richting kwantummechanica ga. Gaat een beetje te ver. Te veel aannames die je dan subjectief bepaalt.
                        Mee eens, er gebeuren veel teveel symultane processen in het lichaam die bepalen wat er met de energie gebeurd. Uiteraard zijn die wetten van toepassing, maar het gaat hier niet om een simpel gecontroleerd enkelvoudig proces, waarbij je 1 op 1 kunt vergelijken. Het gaat over een enorme hoeveelheid variabelen.

Comment

Nou ja, dat maakt tbh niet zoveel uit maar dan moet je wel kunnen afbakenen wat een gesloten systeem is en dat is niet aan de orde of in ieder geval niet als dusdanig te kwantificeren om er maar een een slim woord tegenaan te gooien. Daarnaast zie ik het verband met de variabelen in dit topic niet. Je kunt die lus namelijk ook omgedraaid uitleggen.

Aah, too much Big Bang Theory hier

Ik dénk, maar dat weet ik ook niet zeker, dat dit door iemand bedacht is met een onvoldoende inzicht in basic natuurkunde die een kortzichtige interpretatie heeft. Hoe kom je aan die stelling Aktito?
                          Last edited by pescatore; 28-03-2013, 19:37.

Comment

Ik mag hopen dat er ook gelift word?!?!
                            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Eet je structureel meer calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT toenemen.
                              Eet je structureel minder calorieën dan je lichaam verbruikt, zal je LICHAAMSGEWICHT afnemen.
                              Dit dus enkel iets over ons lichaamsgewicht (wat toeneemt, afneemt, of gelijk blijft).
                              En in bv. de hoeveelheid chemische energie die omgezet wordt in kinetische energie kan verschil gemaakt worden, maar dit doet niks af aan de oorspronkelijke stelling.
                              Wat ik duidelijk wil maken is dat gewichts-toename/afname enkel een kwestie van hoeveelheid kcal is en niks te maken heeft met meal-timing, omdat significante veranderingen in bv. stofwisseling nooit aangetoond zijn. Anders zou je nog kunnen zeggen dat je kcal balans verder naar links/rechts verschuift naargelang je eetpatroon.

Comment

En dat doetie nou dus juist wel naar mijn ervaring......

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X