Zoals pesc al aandraagt, IF is niet magisch. Ik gebruik het zelf ook met veel plezier, maar denk niet dat deze feeding windows je anabool gezien de beste prestaties gaan opleveren.
cut of onderhoud
Collapse
X
-
Nog even voor de TS: "onderhoud+sporttoeslag(excl. cardio!)" = je basis. Hiermee behoud je zoveel mogelijk VVM en kun je middels cardio prima rustig aan je BF% verlagen, zodat het er ook vanaf blijft. UD2, carbcyling e.d. zijn nog niet aan de orde. Junk 1 dag p/w, ipv een heel weekend, dat werkt iig voor mij
Er werd eerder vermeld dat binnen een weekje of 16 je 10% BF kunt verbranden. Dit is per persoon verschillend denk ik. Wat ik kan stellen is dat ik er twee jaar over gedaan heb om van ongeveer 37% nu naar 14,5% te gaan, zonder "significant" verlies van kracht. Nu ga ik pas rustig aan denken aan wat carbcycling bijvoorbeeld. Eerder heb ik 'gewoon' mijn cardio als verbrander gebruikt plus een goed voedingspatroon, naast mijn trainingen. Leg je dus eerst hierop neer. Verder is het natuurlijk altijd goed om veel info te vergaren en te blijven opdoen.
Basics first, dat hielp mij in ieder geval om een solide basis te leggen.- MKLP
Comment
-
IF zal dan niet magisch zijn, ik doe het nu fftjes en het bevalt me erg goed. Zit echter in de cut, voornamelijk gericht op VP verlagen en heb derhalve nog geen anabole ervaring met IF.
De ervaringen zijn, zo ver ik lees, dat men prima kan gainen op IF. Hoe zit dat bij jou, Aktito?2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5
Comment
-
-
Originally posted by Pascal Jongejan View PostIF zal dan niet magisch zijn, ik doe het nu fftjes en het bevalt me erg goed. Zit echter in de cut, voornamelijk gericht op VP verlagen en heb derhalve nog geen anabole ervaring met IF.
De ervaringen zijn, zo ver ik lees, dat men prima kan gainen op IF. Hoe zit dat bij jou, Aktito?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostIk hou van onderzoeken, zeker door de juiste instanties maar het wordt een probleem als mensen die dingen verkeerd gaan uitleggen en causale verbanden gaan leggen die er niet zijn.
Wat jij bedoeld is lipolyse en lipogenese, het vullen een leegmaken van vetcellen. Het vasten op zich doet weinig voor je wat dat betreft. Op zich is dit de afwezigheid van carbs > trygliceride > FA als gevolg van een insulinepijl dat laag blijft.
Punt is echter dat deze processen tegelijkertijd plaatsvinden (geen on/off switch) en de hele dag door, dat je er een accent oplegt door je carbs anders in te delen kan werken ten opzichte van een matige indeling maar heeft niks met het aantal maaltijden te maken op zich. Dus hoe vaker je eet, hoe minder effectief je vetverbranding is, klopt niet.
Daarnaast komt die 'betere zone' alleen significant voor als je jezelf langere tijd van carbs deplete en dan refeed, het principe waar UD2 min of meer op gebouwd is. Dus je zit in de goeie richting, echter je statements kloppen niet, zoals ik al eerder aangaf.
Zeker voor spieropbouw is IF niet nuttig aangezien het redelijk wat katabole periodes oplevert en een negatieve invloed heeft op eiwit-synthese als gevolg van vasten. Dit maak je niet meer goed door je verhoogde opnames in je window. Om vet kwijt te raken is het een kwestie van carbs goed innemen omdat je training als het goed is binnen je window valt, dus geen direct gevolg van de periodes dat je niet eet. Als je je carbs optimaal indeelt heb je hetzelfde.
Als IF voor mensen een manier is hun voeding te optimaliseren, doe het en pluk er de vruchten van maar ga geen verbanden leggen die er niet zijn en ga deze aan mensen als feiten verkopen, that's all I'm saying.
Dus je remt je vetverbranding een aantal keren per dag. Waardoor je minder ruimte hebt voor vetverbranding.
Ik zeg niet dat je vetverbranding minder effectief word. Alleen je hebt minder momenten dat je vet kan verbranden. Sinds jij zegt dat er geen on/off switch is..hoewel ik het zo ook weer niet wil omschrijven, wil ik daar wel graag meer over weten.
Sinds vasten zorgt voor insuline gevoeligheid, zorgt vasten toch voor een betere opname van voedingsstoffen?
Dus waarom is dit slecht voor eiwitsynthese? Na een krachttraining heb je verschillende pieken in 48 uur tijd.
Het katabole ( verbranden van energie ) heeft naar mijn geloven niks te maken met spieropbouw/afbraak.
Ik weet dat ik nu iets zeg wat voor veel mensen iets nieuws ongeloofwaardig en baanbrekend zal zijn.
Maar je lichaam gaat niet (gelijk) naar spierweefsel voor energie, dit komt wellicht voor bij een annorexia patient. Verhoogd GH in vasten berschermt dit daarnaast. Daarbovenop komt nog dat men ongeveer 2000kcal aan spierglycogeen in het lichaam heeft. Maar bij een gezond mens zal het lichaam energie halen uit vetverbranding.
Dit zijn de dingen die ik letterlijk heb gelezen uit onderzoeken. Als er andere onderzoeken zijn die dus tegendelen bewijzen waarvan ik niet op de hoogte ben is het niet vreemd dat ik overkom alsof ik dingen verkeerd interperteer. Dat is dan meer een kwestie van niet goed genoeg op de hoogte zijn, ook ik leer nog elke dag bij dus als ik er naast zit hoor ik dat ook graag. Dan wel op een normale manier snap jeBroomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Als je meerdere keren op een dag eet, is je bloedsuiker vele malen stabieler. Je maakt dan amper insuline aan, die hoeveelheid is verwaarloosbaar tegenover wat je zou aanmaken als je het laat pieken. En hoe lager je suiker komt, hoe harder hij weer kan pieken, en hoe steviger die crasht.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Oeh, ben het met Patries eens. Dat zijn altijd van die mooie momenten Zeker met (of beter door toedoen van) de goeie producten klopt dit als een bus.
Insuline slaat vet voor een deel op, dit is geen systeem dat in the grand scheme of things perse slecht is wat betreft vetverbranding aangezien het dat weer zal gebruiken indien je een tekort hebt.
Vond dit een realistisch stuk: Meal spread, meal frequency and Intermittent fasting for efficient fat loss | M.A.S.S. Muscle and Sports ScienceBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
-
Ik heb je stuk doorgenomen pesc, ben ook een beetje bezig geweest met het zoeken van wat patries zei dus ik ben nu nogal over alles heengestruikeld. Zal er later nog eens naar kijken, kijken of ik alles dan wat beter begrijp.
Moet wel zeggen dat het allemaal NOG ingewikkelder in elkaar zit dan ik dacht -_-Broomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...10 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment