Dat eeuwige IIFYM gelul...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by talalelh15 View Post
    Ok....ik begrijp je punt. Niemand zegt dat je dik wordt van een bepaald product, dat zou retarded zijn. Imo, verzadigt vet juist wel en suiker niet. Dat wat jij zegt is algemeen bekend.

Nou ben ik benieuwd naar de mensen die spiermassa bouwen en weinig tot geen vet aankomen, zij eten boven hun behoefte right? Anders zouden ze een tekort aan voedingsstoffen hebben. Leg uit....waarom komen bepaalde mensen vrijwel geen vet aan. En hoezo komen andere mensen weer juist wel sneller vet aan.
    Als je spieren wilt opbouwen, dien je inderdaad boven je behoefte te eten. Sommigen komen vet aan omdat ze teveel boven hun behoefte eten. Er is namelijk een grens aan calorieen die je lichaam kan gebruiken voor spieropbouw. De rest wordt gewoon weggezet als vet. Zie dit artikel voor meer info over spier opbouwen met zo min mogelijk vetopslag als bijkomstigheid.

Comment

Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
      Na een tijd weet je wat het beste werkt voor je.

Als je op top-wedstrijdniveau wilt komen kan het lastiger worden.
      Purist
      Verzuren zonder kuren
      ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by R2D2 View Post
        Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
        Na een tijd weet je wat het beste werkt voor je.

Als je op top-wedstrijdniveau wilt komen kan het lastiger worden.
        Duidelijke taal..

Comment

Talal, waarom dat zo is ligt heel wat gecompliceerder. Hier heb je een link Calorie Partitioning: Part 1 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Het gaat hier namelijk om een zogenoemde p-ratio
          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
            Aware me on melk. Lees laatste tijd vaker dat mensen er wat op tegen hebben. Heb sinds ik melk drink fucked up veel puistjes en shit.
            ?????
            "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
              Talal, waarom dat zo is ligt heel wat gecompliceerder. Hier heb je een link Calorie Partitioning: Part 1 | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Het gaat hier namelijk om een zogenoemde p-ratio
              Heeft niet alleen met partitioning te maken maar dit is een vrij complex verhaal alltogether. Er zijn zoveel fysiologische en hormonale factoren die hier een rol bij spelen dat ik het een domme vraag vindt (no offense Tal) die in een post niet zo snel te beantwoorden is als je het goed wilt doen.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                ?????
                Het kan zijn goed zijn dat je gevoelig bent voor bepaalde hormonen die aanwezig zijn in melk. Kan ontstekend werken en dus tot puistjes leiden

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                  Het kan zijn goed zijn dat je gevoelig bent voor bepaalde hormonen die aanwezig zijn in melk. Kan ontstekend werken en dus tot puistjes leiden
                  dat geldt in mindere mate voor yoghurt of niet?

Comment

Iifym is gewoon waar. Gezond is een tweede, en raad het ook niet meteen aan, maar je samenstelling is geneuk in de marge.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by HDready View Post
                      dat geldt in mindere mate voor yoghurt of niet?
                      Not sure, maar weet toevallig dat een vriend van me hier last van had jaren geleden.

Comment

Weet je wat mijn blik erop is, het is maar hoever je de iifym trekt. Als je wat liever magere ham op je brood eet dan kipfilet, een keer witte pasta ipv volkorenpasta, zal het geen probleem zijn, dit zijn nogsteeds redelijk goede producten die je dan wel kan nemen.
                        Ga je jezelf vol lopen proppen met snickers als broodvervanger bijv, dan ben je wel fout bezig.

zo eet ik zelf op rustdagen bijv ook vaak nietvolkoren-wraps met eieren, en ik moet zeggen dat mn spieren er nog niet afgevallen zijn sinds ik dit doe
                        maar ik zal geen reep witte chocolade gaan eten ipv die wraps, dat gaat me dan weer wat te ver.

oftewel; alles met mate

Comment

Soms als ik junk (dat is dan friet) dan bouw de dag qua voeding ook om de junkmaaltijd heen zodat ik voor het grote deel aan mijn macros kom en er niet overheen zit. Om dat nou iedere dag te doen vind ik onzin. Dat is gewoon een excuus om te junken en gezond zal het niet zijn om iedere dag friet etc te kanen.

De reden dat ik rijst, kip, kwark brinta etc eet en anderen aanraad is omdat het goedkoop is en je als bodybuilder toch wel flink kosten kan drukken als je goedkopere producten neemt
                          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Gerrit Knuppelmans
                            Geen woorden, maar daden.

Comment

FF bumpje voor mensen die een gezonde versie van IIFYM willen doen:

MyFitnessPal Mobile Apps

Superhandig. Enkel jammer dat je je macros niet kan aanpassen. Is ff een kwartiertje zitten om het te begrijpen maar daarna is het heel handig. Voor mensen die geen mobieltje hebben kan je het ook op de site doen. Daar kan je je macros wel aanpassen.

Meeste producten staan er al in. Ook is er een barscan methode.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Originally posted by aktito View Post
                                brood als 'junk-food' zien
                                Hmmm, zo zie ik het ook wel een beetje, hoor. Ik eet geen brood meer sinds een jaar of anderhalf, 2 en als ik het nu eet, is het als ik ga lunchen ofzo....bij een omelet bijvoorbeeld. Dus voor mij een vorm van junk. Rijst eten heeft voor mij voordelen boven brood. In brood zit een hoop zooi toegevoegd nowadays en ik hou bijvoorbeeld aanzienlijk minder vocht vast sinds ik het (te) zoute brood niet meer eet.
                                Misschien zien meer mensen dit als reden om rijst boven brood te perfereren?
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X