Originally posted by pescatore
View Post
6x per dag eten mythe?
Collapse
X
-
Is voor veel onderzoek ook totaal niet relevant dat het op bodybuilders gericht is, ook niet als je data nodig hebt voor specifiek deze doelgroep. Het is wel makkelijker die doelgroep te overtuigen van relevantie hiervan.
Het is niet helemaal hetzelfde maar het deel van de econometrie waar ik voor opgeleid ben richt zich vooral op algoritmen en datastructuren ten aanzien van marktontwikkelingen die aan de hand van, op het oog iirelevante, zaken die overdraagbaar zijn. Dus een optelsom van data en benaderingen die op het oog niet van toepassing zijn maar prima gebruikt kunnen worden om conclusies/voorspelingen op te baseren.
My point being dat losstaande zaken als eiwitsynthese, ververlies, effect op hormoonhuishouding om de meest voorkomende maar te noemen prima overdraagbaar zijn, of denk je dat dit alles (of ook maar een beetje) overboord gaat omdat je toevallig aan wat ijzer trekt een paar keer per week? Denk je dat de directe verschillen die een bb'er heeft tov een willekeurig persoon door iemand die weet waar hij mee bezig is niet in te schatten zijn?
Ik wil niet zeggen dat ieder onderzoek even relevant is of kwalitatief hoogwaardig maar het feit dat het niet op bodybuilders gedaan wordt is voor heel veel van die zaken totaal, maar dan ook totaal irrelevant.Last edited by pescatore; 01-07-2013, 09:59.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Grappig, ik doe dat laatste tijd ook, later eten, meer per maaltijd en minder maaltijden en ik zie en voel zeker verschil met 6/7 keer eten. Mn buik blijft dan bovendien gedurende de dag veel platter, minder uitbuik momenten en lever meer kracht tijdens de trainin. Waarschijnlijk ook omdat je de hele dag door hydrateerd. En ik oog wat vetter dan wanneer ik om 08:00 begin met eten.
Dus gelijk zeggen dat iedereen in een fabeltje geloofde is totaal ongegrond naar mijn mening.Ssssmoking
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostIs voor veel onderzoek ook totaal niet relevant dat het op bodybuilders gericht is, ook niet als je data nodig hebt voor specifiek deze doelgroep. Het is wel makkelijker die doelgroep te overtuigen van relevantie hiervan.
Het is niet helemaal hetzelfde maar het deel van de econometrie waar ik voor opgeleid ben richt zich vooral op algoritmen en datastructuren ten aanzien van marktontwikkelingen die aan de hand van, op het oog iirelevante, zaken die overdraagbaar zijn. Dus een optelsom van data en benaderingen die op het oog niet van toepassing zijn maar prima gebruikt kunnen worden om conclusies/voorspelingen op te baseren.
My point being dat losstaande zaken als eiwitsynthese, ververlies, effect op hormoonhuishouding om de meest voorkomende maar te noemen prima overdraagbaar zijn, of denk je dat dit alles (of ook maar een beetje) overboord gaat omdat je toevallig aan wat ijzer trekt een paar keer per week? Denk je dat de directe verschillen die een bb'er heeft tov een willekeurig persoon door iemand die weet waar hij mee bezig is niet in te schatten zijn?
Ik wil niet zeggen dat ieder onderzoek even relevant is of kwalitatief hoogwaardig maar het feit dat het niet op bodybuilders gedaan wordt is voor heel veel van die zaken totaal, maar dan ook totaal irrelevant.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Misschien werkt voor de éen het een beter en voor de ander het ander........maar ik doe het het beste op 6/7 keer per dag eten. Voel me dan ook veel minder opgeblazen en vol gevreten en heb meer energie gedurende de gehele dag."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by ijzer View PostLoos argument, er zijn onderzoeken zat die aantonen dat maaltijdfrequentie er helemaal niet toe doet. Ik eet al lang geen 6-7 maaltijden meer. Ik begin om 12.00 en eet nog ongeveer 4x per dag. Dat voelt echt vele malen beter dan de hele dag maar eten naar binnen te zitten stouwen.focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.
Comment
-
-
-
Originally posted by Chingu View Postey peeps.
Ben en tijdje aan het leren over fitness en voeding om zoveel mogelijk te bereiken met zo weinig mogelijk overbodige moeite.
Nu las ik vandaag bij toeval na weken lang denken dat meerdere kleine maaltijden per dag beter is dat het een fabel is en je ook gewoon minder vaak op een dag kan eten als je maar de kcal binnenkrijgt die je nodig hebt.
Aangezien ik bij mensen die een voedingsschema maken hier zie dat ze net als mij plannen om 6 of meer keer per dag te eten was ik benieuwd of vele van jullie realiseren dat het een fabel is en je best minder vaak mag eten als je maar hetzelfde aantal kcal binnenkrijgt.
Ik eet liever 4x per dag dan 7 of 8x per dag en ga snel een nieuwe schema maken.
ben benieuwd naar de reacties ^^
Let wel, ik heb het over de hoeveelheid kcals en niet over de KEV verdeling over de maaltijden en meer van dat soort zaken.
Hier meer informatie over dit onderwerp:
Meal frequency per se has essentially no impact on the magnitude of weight or fat loss except for its effects on food intake. If a high meal frequency makes people eat more, they will gain weight. Because they are eating more. And if a high meal frequency makes people eat less, they will lose weight. Because they are eating less. But it’s got nothing to do with stoking the metabolic fire or affecting metabolic rate on a day to day basis.
bron: http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...y-balance.htmlI know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostAls het aantal kcals hetzelfde is maakt het niet uit of je 2 maaltijden minder eet. Voor sommigen is het handiger en voelt het beter aan, terwijl anderen prima dezelfde hoeveelheid kcals kunnen verdelen over 4 maaltijden.
Let wel, ik heb het over de hoeveelheid kcals en niet over de KEV verdeling over de maaltijden en meer van dat soort zaken.
Hier meer informatie over dit onderwerp:Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostStuk is onzin, onderzoek is gebaseerd op linkshandige lepra-patienten.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostHoewel ik het een prima stukje vond en ik het er ook wel mee eens ben zie ik alleen het verband niet met dit topic tbh, Ouwe Drent
Better lay off the brewskies manfocus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.
Comment
-
Broscience is weer alom aanwezig, je kan voor alles onderzoeken vinden.
Ik vind net als patricia vrij relevant dat die onderzoeken niet op bb gedaan zijn.
Normale man eet 2500kcal zodat hij kan bewegen, werken etc. Ik eet nu 4500 kcal en ik meen dat ik beter wat vaker kan eten.
Al denk ik ook dat het allemaal beetje te wordt, liever 6x een gezonde maaltijd voor mij dan IF of iifym etc doe maar normaal das gek genoeg.
Verbaas me ook altijd over alle onderzoekjes, ik bb nu tien jaar en heb het meeste geprobeerd maar weet nog niet hoe alles bij mij werkt. Maat hier weet men het dmv onderzoeken na 4 maanden trainen.
Dus stop is met napraten en probeer het 6 maanden, dan keto, dan ud2, dan ud2bulking, dan hoog kh, dan hoog vet, dan laag eiwit etc en ga dan een zeggen wat werkt...dat kun je anders helemaal niet weten.
Netals met trainen er zijn tig programmas, de ene werkt wel bij jou en niet bij mij dus proberen proberen proberen.
Wil niet zeggen dat onderzoeken niet boeiend zijn maar zeer zeker niet leidend.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
23 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...2 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
6 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...6 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-