6x per dag eten mythe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Damn son, toen aten we gewoon 1keer per maand een mammoet.
    Haal je daar je vergelijkingsmateriaal?

Als ik er bij zo'n discussie niet uitkom check ik gewoon de stats of foto's van de leden in die discussie en dan weet ik het zo.

gonna stick to 6 meals or more
    Ssssmoking

Comment

Originally posted by quibus View Post
      5-10 jaar vol overgavr ja, ik zit hier bijna tien jaar en zie nog dezelfde gasten met nog steeds hetzelfde fysiek.
      Die hebben sl, if, iifym etc gedaan, beter hadden ze al die artikelen niet gelezen maar gewoon getraind.
      Mbt vrienden die 6 keer eten, je ziet bij hun dan dat het werkt, das imo goede info.
      Jou gaat het wellicht om optimaal mij gaat het om goed en haalbaar.

Me reet dat iedereen zich hier aan ze schema houdt dan ben je namrlijk met 5 jaar groot en sterk, hier wordt heel moeilijk gedaan met onderzoeken etc.
      Leer eerst eens echt trainen en schoon eten en dan niet een jaartje maar jaren.
      Dan ben je imo met bb bezig ipv fitness.

Pesc lijkt of ik op jou doel ofzo maar dat is het dud niet, beter gezegd niet op de man maar de stelling
      Nee ik vat het ook niet persoonlijk op hoor, no worries. Ik ken mijn plek wel in de ervaring/kennis afdeling trouwens enige dat ik zeg is dat er niet persé een verband is. Natuurlijk hebben mensen met goede resultaten vaak een goede aanpak, ik ben ook niet helemaal achterlijk en blind daarvoor. Lijkt me ook niet meer dan normaal alleen vind ik "hij doet het zo" niet per definitie een argument als je het over inhoud hebt.
      Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
        Ervaring boven onderzoekjes. Paar maatjes van mij doen echt bb als sport wedstrijden etc. Natty en steriods, alle drie eten ze ongeveer 6x per dag verschilt van doel. Dat zegt meer dan een of ander onderzoekje.

Daarom vind ik het ook leuk om te lezen op dit forum wat verschillende mensen doen. Het een hoeft niet te werken voor een ander. Maar dat if begrijp ik sowieso niet, heb het zelf ook gevolgd. Je kunt toch niet v voor het slapen gaan ff al je kcals erin gieten, het gaat toch om moment.

Of sluit de kval inname als je gaat slapen en begint weet als je wakker word? Excuus voor lang verhaal. Bn verkracht mijn enter.
        Heb je het stuk van dynobet hierboven wel gelezen?
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Heb je het stuk van dynobet hierboven wel gelezen?
          Hoeveel mensen ken jij (irl en online) die 3x per dag eten en echt buff zijn?
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Wat maakt het uit hoeveel ik er ken of niet? Dat is irrelevant.

Pak die 6 maaltijden en verdeel deze over 3 maaltijden, dus dezelfde hoeveelheid kcals, kh, eiwitten en vetten. Dan heb jij vergelijkingsmateriaal en dat heeft men gedaan in bovenstaande onderzoeken.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Mensen die echt buff zijn stouwen meestal een x-aantal kcal weg waardoor het vaak ook niet chill/praktisch is dat in 3 maaltijden te stoppen. Betere vraag is denk je dat de buffere individuen ondr ons minder buff waren als ze hetzelfde voer in 3 maaltijden hadden gestopt?
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik zit ook op de 3 maaltijden.
                Wellicht als je idd 5-6k is het handiger 6x te eten.
                Maar zit op een 4k en in 3 maaltijden vind ik dit prima gaan.
                En nee ben wellicht ook niet de bufste of mr. Zyzz onder ons.
                Des al niet te min heb ik niks te klagen en voelt het voor mij persoonlijk goed.
                Als ik echt eens 5k moet eten dan zal ik waarschijnlijk ook 5-6x eten.

Comment

Ik eet ook ongeveer 6 keer op een dag en voel me er prettig bij. Ik zou is kunnen proberen om 3 x op een dag te eten maar denk dat ik dan al snel vol zit. overigens zit ik op een 3000-3100 kcal pd

Comment

Van wijlen Serge Nubret was bekend dat hij 2x per dag at.

The late, great Serge Nubret used to eat two meals a day composed of pounds of horsemeat with rice and beans. I know what some of you are thinking – steroids – but that's not just what worked for him. Many of his non-bodybuilding clients reported great body composition transformation results as well.

bron: T NATION | Deep Meal-Frequency Thoughts

- Dave Tate

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                      Mensen die echt buff zijn stouwen meestal een x-aantal kcal weg waardoor het vaak ook niet chill/praktisch is dat in 3 maaltijden te stoppen. Betere vraag is denk je dat de buffere individuen ondr ons minder buff waren als ze hetzelfde voer in 3 maaltijden hadden gestopt?
                      Niet eens aan gedacht. Antwoord heb ik niet.
                      "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Wat een gedoe. Als iemand zich fijner voelt bij het ene, dan zal datgene al snel beter werken. Simpelweg omdat vaker (of minder vaak) eten dan je lief is, onnodig stress oplevert. Niet veel, maar waarom zou je het jezelf moeilijk maken?

Ja, het heeft voordelen. En nee die voordelen wegen niet ertegenop als je ze zelf niet waard vindt.
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Voor alle dames van 60kg, kies wat je fijn vind.
                          Voor alle ectos die mannen willen worden eet jezelf 6x perdag vol goeie macros.
                          Ssssmoking

Comment

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik weinig verschil merk tussen 3-4 maaltijden per dag en 5-7 maaltijden per dag (zolang kcal en ekv gelijk blijven en voeding rondom training goed is).

Voor mij maak ik het afhankelijk van de context. Moet ik 2500 kcal eten in een cut, zal ik eerder geneigd zijn om 4 meals te eten per dag. Moet ik er 4000-5000 eten per dag (bulk, carb loads), zal ik eerder 6-7 meals nemen.

Mijn tips:
                            - Hanteer vooral een eet frequentie die past bij jouw leef, sport en werk ritme (dit zorgt ervoor dat je je beter en langer aan het schema kunt houden. Dat heeft veel invloed).
                            -Verdeel je voeding over het aantal maaltijden waar jij je fijn bij voelt. Maaltijd frequentie (zowel hoog als laag), heeft op het uiteindelijke totaalplaatje met alle variabelen die jouw resultaat bepalen weinig invloed. (concentreer je op de belangrijkste variabelen: juist aantal kcal, EKV, effectieve training, etc).
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Mmmm, net lekker een vruchtenschelp gegeten terwijl ik deze discussie las. Het was als ontbijt, dus dan maakt het niet uit toch? Meal timing for the win.

Comment

Originally posted by Marv View Post
                                Als ik er bij zo'n discussie niet uitkom check ik gewoon de stats of foto's van de leden in die discussie en dan weet ik het zo.
                                Niet iedereen heeft stats of foto's in het forum.

Originally posted by Patriciaaa View Post
                                Wat een gedoe. Als iemand zich fijner voelt bij het ene, dan zal datgene al snel beter werken. Simpelweg omdat vaker (of minder vaak) eten dan je lief is, onnodig stress oplevert. Niet veel, maar waarom zou je het jezelf moeilijk maken?

Ja, het heeft voordelen. En nee die voordelen wegen niet ertegenop als je ze zelf niet waard vindt.
                                Daar komt het uiteindelijk wel op neer, kort samengevat.

Originally posted by Silk View Post
                                Mmmm, net lekker een vruchtenschelp gegeten terwijl ik deze discussie las. Het was als ontbijt, dus dan maakt het niet uit toch? Meal timing for the win.
                                Zoiets?

- Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X