6x per dag eten mythe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6x per dag eten mythe?

ey peeps.

Ben en tijdje aan het leren over fitness en voeding om zoveel mogelijk te bereiken met zo weinig mogelijk overbodige moeite.
    Nu las ik vandaag bij toeval na weken lang denken dat meerdere kleine maaltijden per dag beter is dat het een fabel is en je ook gewoon minder vaak op een dag kan eten als je maar de kcal binnenkrijgt die je nodig hebt.
    Aangezien ik bij mensen die een voedingsschema maken hier zie dat ze net als mij plannen om 6 of meer keer per dag te eten was ik benieuwd of vele van jullie realiseren dat het een fabel is en je best minder vaak mag eten als je maar hetzelfde aantal kcal binnenkrijgt.
    Ik eet liever 4x per dag dan 7 of 8x per dag en ga snel een nieuwe schema maken.

ben benieuwd naar de reacties ^^

Als je 3600 kcal per dag weg moet werken is 4 maaltijden flink stauwen. En 3600 is zo veel nog niet...
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Ik eet 5x per dag met 3500 kcal gaat prima hoor. Gewoon eten hoe je het best uit kom (met aantal maaltijden).

Comment

Ik ervaar dat probleem niet, ik kan 3800 kcal zelfs in twee maaltijden (clean food) kwijt. Intermittend fasting heet dat. Google masr eens.
        2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
        14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
        25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Originally posted by Pascal Jongejan View Post
          Ik ervaar dat probleem niet, ik kan 3800 kcal zelfs in twee maaltijden (clean food) kwijt. Intermittend fasting heet dat. Google masr eens.
          Denk je dat coleman of cutler daar groot mee zijn geworden?

Comment

Originally posted by Teddek View Post
            Denk je dat coleman of cutler daar groot mee zijn geworden?
            Ur point being?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

nee oke idd ik ben een beginner die ook nog es moet cutten dus idd als je flink wat kcal moet binnenkrijgen kan je best vaker eten als je niet van grote porties houd maar ik had gelezen dat t gezond was om juist vaker te eten en minder porties dus t was voor mij een schok toen ik vandaag erachter kwam dat t een fabeltje is.

Ik ben echt een beginner en ik weet cker dat er op deze forum meer beginners zitten die mischien hetzelfde bullshit gelezen hebben en hiermee weten dat t niet nodig is.

en was benieuwd naar de meningen van de gevorderden

Comment

Denk zoiezo dat we ook rekening moeten houden dat niet iedereen dezelfde doelen heeft aangezien coleman en cutler vast pro bodybuilders zijn.

Ikzelf ga meer voor fitness wil goed gevormd worden en ook gezond leven erbij niet zozeer zo groot mogelijk.
                Dus genoeg geluld hier voor nu en tijd voor wat springtouw werk

Comment

Volgens mij gaat het ook om het feit dat je lichaam constant aan het branden is, of je nou in een clean bulk zit of een cut door vaker te eten kan je je vet% omlaag brengen door het juiste te eten en door middel van om de 3 uur een maaltijd te benuttigen. Ik merk het vooral aan mezelf ik eet laatste tijd om de 3 uur een maaltijd altijd boven de 500 kcal en ik begin droger te worden terwijl ik meer eet dan eerst maar dit komt ook mede mogelijk dat ik slechte vetten vermijd en heel schoon eet en alleen water of groene thee drink.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                    Ur point being?
                    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...frequency.html

Comment

ow en het gaat natuurlijk om je kcal :P als je te veel kcal gaat eten ga je nooit droger worden :P

Comment

Loos argument, er zijn onderzoeken zat die aantonen dat maaltijdfrequentie er helemaal niet toe doet. Ik eet al lang geen 6-7 maaltijden meer. Ik begin om 12.00 en eet nog ongeveer 4x per dag. Dat voelt echt vele malen beter dan de hele dag maar eten naar binnen te zitten stouwen.

Comment

Originally posted by ijzer View Post
                          Loos argument, er zijn onderzoeken zat die aantonen dat maaltijdfrequentie er helemaal niet toe doet. Ik eet al lang geen 6-7 maaltijden meer. Ik begin om 12.00 en eet nog ongeveer 4x per dag. Dat voelt echt vele malen beter dan de hele dag maar eten naar binnen te zitten stouwen.
                          Er zijn ook zat onderzoeken die gedaan zijn op 'sportende mannen' die aan het herstellen zijn van anorexia. Daar wordt vaak niet naar gekeken.

Als dat voor jou werkt, prima, heel goed. Het beste voor jou is afhankelijk van jouw wensen en doelen, maar dat wil nog niet zeggen dat het sowieso het meest optimale is he. Het kan een verschil maken, de spreekwoordelijke puntjes op de i zetten. Maar als er verder al iets niet klopt, dan compenseert dat het natuurlijk niet.
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by andreasdh View Post
                            ow en het gaat natuurlijk om je kcal :P als je te veel kcal gaat eten ga je nooit droger worden :P
                            Té lang té weinig brengt je ook weinig goeds hoor
                            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Er zijn ook zat onderzoeken die gedaan zijn op 'sportende mannen' die aan het herstellen zijn van anorexia. Daar wordt vaak niet naar gekeken.
                              Ik denk dat dat echt over een specifiek onderzoek gaat dan want omtrent dit fenomeen is echt een shitload relevante data te vinden.

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Té lang té weinig brengt je ook weinig goeds hoor
                              Amen to that
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X