droger worden met minimaal spierverlies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by talalelh15 View Post
    Low carb heeft er zeker mee te maken. Kijk bijvoorbeeld naar the stubborn fat solution, protocol 1 of 2. Hiit heeft voornamelijk als functie om de vetzuren los te trekken. Door verhoogde adrenaline/noradrenaline breekt het lichaam vetzuren af om te gebruiken als energie. Door low carb, is de vraag naar energie groter. Verhoogde bloedtoevoer groter. En zullen de vetzuren eerder gebruikt als energie. Tijdens hiit kan het lichaam geen vet verbranden, volgens mij door een te grote aanwezigheid van lactaat. Dus is een combi beter....Hit + lit.

Kijk naar ud 2.0. Waarin het voornaamste doel is om eerste glycogeen depleted te zijn(energie moet nu ergens anders vandaan gehaald worden). Tussendoor gebruiken ze lit om het vet te verbranden.

Dus eigenlijk bepaal je of je hiit op litt nodig, op basis van je energielevel.
    Je creëert nu je eigen context. Dit heeft vooral je allerlaatste zin te maken. De voorbeelden die je noemt zijn heel specifiek en hebben niet met lowcarb of niet te maken maar met het feit dat je specifiek in die situaties gewoon roofbouw gaat plegen doordat je al op een gigantisch tekort zit zodat het je herstel in de weg gaat zitten en het daarnaast weinig toevoegt.

Dit zijn echter situaties die vrijwel nooit voorkomen tenzij je een crashdieet volgt of een protocol van Lyle waarbinnen hele duidelijke afbakeningen zijn in dit topic of 95% van andere situaties niet van toepassing zijn.
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
      DAt blijft het ook bij de eerste 20 minuten.. als jij 5 x per dag cardio gaat doen ga je zeker wel verbranden

Misschien dat jij het er niet mee eens bent maar als de ts wat wil zal hij toch hard en goed moeten trainen en kan het daarna aaanvullen met cardio. Daar blijf ik bij

DAt jij in zijn topic reageerd op 1 zin uit mn post zegt meer over jou dan over mij pescatore ! Dit topic is toch bedoeld om Klaas31 te helpen ?? niet om er 1 zin uit te pikken en daarop door te zagen ??
      Kalmeer eens man... zegt meer over jou blablabla ik reageer gewoon op verkeerd advies, doe er je voordeel mee en reageer niet zo ongesteld. Altijd denken dat shit persoonlijk is man, kap er eens me.

Comment

high proteine, low carbs medium fat

4x pw krachttraiing zoals je al doet.
        kwa reps lekker rond de 8-12 zitten met weinig rust zo houd je je hartslag hoog. (lees wel voldoende dat je niet binnen 10minuten ko ligt)

cardio kan je eventueel doen. heb er zelf nog weinig puf voor na kt. zou alleen van de voren even een wu van 5-8 minuten in de vorm vna fietsen en wat core bewegingen op benen dag en op ub dagen core bewegingen en bijv ligt roeien

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-

als ik kijk naar je voeding :
        haal die 2 regels test weg.

dan kom je op 260kcal 227 eiw 270 carbs en 60 gram vet

probeer flink in j kh te snijden. ga lekker groentes eten, broccoli e.d. savonds een handje nootjes zodat je vet richting de 100 gram komt.

Comment

Ik denk dat je eerst een tweedeling moet maken:

1. Mensen die een gemiddeld/hoog vet% hebben. Voor deze mensen werkt zowel Hiit als LIT effectief. Zij hebben genoeg lichaamsvet dat aan te spreken is en zei kunnen makkelijk vetzuren mobiliseren. Met een uitgewogen dieet zullen zei al zeer goede resultaten behalen en cardio kan een aanvulling hierop zijn.

- Om conditie te verbeteren of in stand te houden. Meeste mensen die in deze groep vallen hebben geen zeer goede conditie en kunnen het beste eerst hun basis conditie opbouwen met LIT cardio. Er zijn uitzonderingen die in deze categorie vallen die wel een uitzonderlijk goede basis conditie hebben. Voor deze personen is HIIT een optie.
          - Om de verbranding te verhogen en zo een deel van het kcal deficiet creëren (het voordeel is dat je LIT qua hoeveelheid makkelijk kunt doseren zonder daarbij in de knoop te raken qua herstel. De hoeveelheid HIIT training moet goed gedoseerd worden IVM herstel).

2. Mensen die een laag vet% hebben. Voor deze mensen zijn er een aantal mogelijkheden:

- Hiit cardio.

- LIT cardio op momenten dat glycose/glycogeen levels laag zijn. Op zulke momenten is de concentratie vetzuren in het bloed hoog/hoger en deze vetzuren kun je door middel van LIT cardio eenvoudig verbranden. De LIT kun je makkelijk 45-60 minuten volhouden en zo behoorlijk wat kcal verbranden. Glucose / glycogeen levels zijn laag als: de koolhydraat inname relatief laag is die dag, Na de krachttraining (al dan niet in combinatie met gereduceerde carbs), of op (semi) nuchtere maag in de ochtend. Let wel: Dit is enkel van belang als je vet% al laag is. Is je vet% gemiddeld/hoog is cardio op alle momenten effectief.

- HI(i)T + LIT combi. Met de HIT of HIIT cardio zorg je ervoor dat vetzuren worden gemobiliseerd en in de bloedbaan terechtkomen. Het nadeel van HIIT is het van relatief korte duur is en dat de totale verbranding niet zo heel hoog is. Door de vetten eerst te mobiliseren met HIT/HIIT en vervolgens het gros van de gemobiliseerde vetten te verbranden met LIT, gebruik je de voordelen van beide vormen van cardio (ook qua conditie opbouw). Zie stubborn fat solution voor een specifiek protocol waarin beiden geïntegreerd zijn (alleen meerwaarde als je vet% al laag is!!).
          -----------------------------------

Bij deze keuze voor je vorm van cardio is het belangrijk om te kijken naar:

- Hoe is het dieet opgebouwd.
          - Wat zijn de beweegredenen om cardio in te zetten en welke vorm van cardio sluit hierbij aan.
          - Hoe is het gesteld met de huidige basisconditie? (slecht? eerst opbouwen met LIT).
          - Wat is het huidige vet%.
          - Hoeveel cardio is noodzakelijk (LIT kun je makkelijker verhogen en in duur laten toenemen. Hiit is moeilijker te doseren).
          - Hoe intensief is de belasting van het lichaam met de krachttraining en in hoeverre kan hiervan in combinatie met de cardio hersteld worden (en welke vorm van cardio sluit dus het beste aan bij de krachttraining en het herstellend vermogen)(ik zou bijvoorbeeld geen smolov squat programma willen draaien en daarbij HIIT doen, je gaat sowieso al half dood zonder de HIIT).
          - Persoonlijke voorkeur.
          ----------------------------------------------

Oftewel: Zowel LIT als HIIT kunnen effectief ingezet worden. Mijn ervaring is dat het grootste deel van de mensen HIIT inzet terwijl het in hun specifieke situatie weinig meerwaarde heeft. LIT is veel makkelijker te combineren en te doseren en op deze manier makkelijker te incorporeren in een programma. Ik heb bij alle mensen die ik in het laatste jaar begeleid heb die cutten geen enkel maal HIIT toegepast en toch met iedereen goede resultaten geboekt.

Niet dat ik iets tegen HIIT heb, maar ik gebruik het het liefst zo min mogelijk en enkel wanneer ik van mening ben dat het een aanzienlijke toegevoegde waarde heeft.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Irritant hoe jij dit zo goed kan verwoorden, ik kom er af en toe echt niet uit.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
              Kalmeer eens man... zegt meer over jou blablabla ik reageer gewoon op verkeerd advies, doe er je voordeel mee en reageer niet zo ongesteld. Altijd denken dat shit persoonlijk is man, kap er eens me.

Kerel ! Ik ben kalm.. je moet de dingen gewoon niet omdraaien..

Iedereen probeert ts te helpen dus kijk dan ook naar zijn specifieke geval
              Blijf er bij dat het zonde is om te gaan cutten als je ook kunt bouwen en daardoor een lager vp kunt krijgen.

Daarbij komt dat ik persoonlijk al die populaire praat niet echt waardeer , zoals cutten , lit , hit , hiit etc.. Geef die jongen gewoon advies + uitleg waarom ( niet gericht op jou pescatore )

Comment

populaire praat lol...Is dit serieus hooligan?

Comment

Het ligt denk ik ook tegen wie je het hebt.
                  De doorgewinterde fitnesser / BB'er zal er wat aan hebben om heel erg diep op de theorie in te gaan met termen die voor menig beginner abracadabra zijn.
                  Het zal me niet verbazen als voor de meeste beginners (?) het fijner is dat het wat makkelijker wordt verwoord.
                  Meer in de zin van: train hard, loopt het vetpercentage op dan train je intensiever en/of verander je je voedingspatroon (afhankelijk van train- en eetpatroon van persoon).
                  Purist
                  Verzuren zonder kuren
                  ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by Hooligan View Post
                    Zeg ook niet zonder toch ?? Alleen dat sommigen bijvoorbeeld 45 minuten op de crosstrainer gaan terwijl je met een interval training in 20 minuten veel meer verbrand

Maargoed dat is dus het ding wat ik hier op t forum steeds terug zie komen.. iemand besloot ooit dat je per se zoveel cardio etc moet doen en iedereen lult er maar over mee
                    Wederom kort door de bocht

'iemand besloot dat je per se zoveel cardio etc moet doen' is natuurlijk een uitspraak die je even uit je duim zuigt.

Ik kan je ook wel wat voordelen van cardio opnoemen maar aan de hand van je reacties denk ik niet dat je dit waardeert.

Ik zie dat je al aardig wat tegengas hebt gekregen en ik wil er eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
                    Last edited by generation_iron; 01-05-2014, 17:33.

Comment

Ja, misschien kort door de bocht maar denk niet dat de TS geholpen is met engelse afklortingen / aanduidingen.. beter leggen we hem gewoon dingen uit... dat degene die 10 uur per dag bezig zijn met dingen op zoeken en uitzoeken precies weten waar het over gaat heeft de ts niks aan

Sorry dat het zo kort door de bocht is.. maar het is geen geintje

Originally posted by R2D2 View Post
                      Het ligt denk ik ook tegen wie je het hebt.
                      De doorgewinterde fitnesser / BB'er zal er wat aan hebben om heel erg diep op de theorie in te gaan met termen die voor menig beginner abracadabra zijn.
                      Het zal me niet verbazen als voor de meeste beginners (?) het fijner is dat het wat makkelijker wordt verwoord.
                      Meer in de zin van: train hard, loopt het vetpercentage op dan train je intensiever en/of verander je je voedingspatroon (afhankelijk van train- en eetpatroon van persoon).
                      Jij snapt het !

Originally posted by generation_iron View Post
                      Wederom kort door de bocht

'iemand besloot dat je per se zoveel cardio etc moet doen' is natuurlijk een uitspraak die je even uit je duim zuigt.

Ik kan je ook wel wat voordelen van cardio opnoemen maar aan de hand van je reacties denk ik niet dat je dit waardeert.

Ik zie dat je al aardig wat tegengas hebt gekregen en ik wil er eigenlijk niets meer aan toe te voegen.
                      Tuurlijk weet ik ook wel dat cardio voordelen heeft maar probeer het even te zien binnen het kader van dit topic.. ts is er niet mee geholpen als je van alles uitlegd over hoe het zou kunnen betreffende cardio.. meer als je hem 1 voorbeeld stelt + uitleg

maargoed dat is mijn mening.. en die word wel vaker niet gewaardeerd
                      Feit blijft voor mezelf dat ik tevreden ben hoe ik mn trainingen doe en over mn vp, dat ik dit op een manie rbereik die afwijkt van wat de rest doet, geeft mij voldoening

Wat ik trouwens wel raar vind is dat je geen dingen wilt noemen omdat je denkt dat ik het niet waardeer... vind ik erg jammer van je want krijg nu het idee dat jij vind dat ik niet open sta voor iemand anders zn mening ! Vind het gewoon vervelend dat iedereen met zn eigen wijsheid komt terwijl dit gaat om 1 specifiek geval : namelijk de vraag van TS

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        Ik denk dat je eerst een tweedeling moet maken:

1. Mensen die een gemiddeld/hoog vet% hebben. Voor deze mensen werkt zowel Hiit als LIT effectief. Zij hebben genoeg lichaamsvet dat aan te spreken is en zei kunnen makkelijk vetzuren mobiliseren. Met een uitgewogen dieet zullen zei al zeer goede resultaten behalen en cardio kan een aanvulling hierop zijn.

- Om conditie te verbeteren of in stand te houden. Meeste mensen die in deze groep vallen hebben geen zeer goede conditie en kunnen het beste eerst hun basis conditie opbouwen met LIT cardio. Er zijn uitzonderingen die in deze categorie vallen die wel een uitzonderlijk goede basis conditie hebben. Voor deze personen is HIIT een optie.
                        - Om de verbranding te verhogen en zo een deel van het kcal deficiet creëren (het voordeel is dat je LIT qua hoeveelheid makkelijk kunt doseren zonder daarbij in de knoop te raken qua herstel. De hoeveelheid HIIT training moet goed gedoseerd worden IVM herstel).

2. Mensen die een laag vet% hebben. Voor deze mensen zijn er een aantal mogelijkheden:

- Hiit cardio.

- LIT cardio op momenten dat glycose/glycogeen levels laag zijn. Op zulke momenten is de concentratie vetzuren in het bloed hoog/hoger en deze vetzuren kun je door middel van LIT cardio eenvoudig verbranden. De LIT kun je makkelijk 45-60 minuten volhouden en zo behoorlijk wat kcal verbranden. Glucose / glycogeen levels zijn laag als: de koolhydraat inname relatief laag is die dag, Na de krachttraining (al dan niet in combinatie met gereduceerde carbs), of op (semi) nuchtere maag in de ochtend. Let wel: Dit is enkel van belang als je vet% al laag is. Is je vet% gemiddeld/hoog is cardio op alle momenten effectief.

- HI(i)T + LIT combi. Met de HIT of HIIT cardio zorg je ervoor dat vetzuren worden gemobiliseerd en in de bloedbaan terechtkomen. Het nadeel van HIIT is het van relatief korte duur is en dat de totale verbranding niet zo heel hoog is. Door de vetten eerst te mobiliseren met HIT/HIIT en vervolgens het gros van de gemobiliseerde vetten te verbranden met LIT, gebruik je de voordelen van beide vormen van cardio (ook qua conditie opbouw). Zie stubborn fat solution voor een specifiek protocol waarin beiden geïntegreerd zijn (alleen meerwaarde als je vet% al laag is!!).
                        -----------------------------------

Bij deze keuze voor je vorm van cardio is het belangrijk om te kijken naar:

- Hoe is het dieet opgebouwd.
                        - Wat zijn de beweegredenen om cardio in te zetten en welke vorm van cardio sluit hierbij aan.
                        - Hoe is het gesteld met de huidige basisconditie? (slecht? eerst opbouwen met LIT).
                        - Wat is het huidige vet%.
                        - Hoeveel cardio is noodzakelijk (LIT kun je makkelijker verhogen en in duur laten toenemen. Hiit is moeilijker te doseren).
                        - Hoe intensief is de belasting van het lichaam met de krachttraining en in hoeverre kan hiervan in combinatie met de cardio hersteld worden (en welke vorm van cardio sluit dus het beste aan bij de krachttraining en het herstellend vermogen)(ik zou bijvoorbeeld geen smolov squat programma willen draaien en daarbij HIIT doen, je gaat sowieso al half dood zonder de HIIT).
                        - Persoonlijke voorkeur.
                        ----------------------------------------------

Oftewel: Zowel LIT als HIIT kunnen effectief ingezet worden. Mijn ervaring is dat het grootste deel van de mensen HIIT inzet terwijl het in hun specifieke situatie weinig meerwaarde heeft. LIT is veel makkelijker te combineren en te doseren en op deze manier makkelijker te incorporeren in een programma. Ik heb bij alle mensen die ik in het laatste jaar begeleid heb die cutten geen enkel maal HIIT toegepast en toch met iedereen goede resultaten geboekt.

Niet dat ik iets tegen HIIT heb, maar ik gebruik het het liefst zo min mogelijk en enkel wanneer ik van mening ben dat het een aanzienlijke toegevoegde waarde heeft.
                        Je weet dat ik je input altijd waardeer Dyno maar dit is echt een hele lap tekst waar niks instaat behalve wanneer het het meest gunstig is om cardio te doen in theorie. Je schrijft een betoogje over een onderwerp op een bro-science manier namelijk "ik doe wat werkt". En daar is niks mis mee natuurlijk en ik wil ook niet zeggen dat het incorrect is maar feitelijk staat er helemaal niks in deze tekst dat de discussie, als die er al was, inhoudelijk ten goede komt wat betreft toepassen van hiit of lit.

Nogmaals no offense maar ik vind dit eerder een rookgordijn dat de indruk moet wekken dat er inhoudelijk iets instaat en er staat alleen in dat jij liever lit toepast en dat je resultaten boekt ermee. Daarnaast is het onvolledig op een aantal plekken en geeft het geen verschillen weer.

Zoals je het omschrijft is het precies hetzelfde alleen heeft lit voordelen van toepasbaarheid en is het zelfs effectiever doordat je meer kcal kan verbranden terwijl deze rekensom keer op keer niet in verhouding blijkt te staan met resultaten.
                        Last edited by pescatore; 02-05-2014, 10:43.

Comment

Nou leg jij even uit waarom hiit zo goed werkt dan? OP een niet bro science manier.

Comment

Originally posted by Protasius View Post
                            high proteine, low carbs medium fat

4x pw krachttraiing zoals je al doet.
                            kwa reps lekker rond de 8-12 zitten met weinig rust zo houd je je hartslag hoog. (lees wel voldoende dat je niet binnen 10minuten ko ligt)

cardio kan je eventueel doen. heb er zelf nog weinig puf voor na kt. zou alleen van de voren even een wu van 5-8 minuten in de vorm vna fietsen en wat core bewegingen op benen dag en op ub dagen core bewegingen en bijv ligt roeien

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-==-=-=-

als ik kijk naar je voeding :
                            haal die 2 regels test weg.

dan kom je op 260kcal 227 eiw 270 carbs en 60 gram vet

probeer flink in j kh te snijden. ga lekker groentes eten, broccoli e.d. savonds een handje nootjes zodat je vet richting de 100 gram komt.
                            thanks voor je advies hier heb ik wat aan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X