OX Nutrition kant-en-klare maaltijden.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• OX Nutrition kant-en-klare maaltijden.

De kant-en-klare maaltijden van OX Nutrition zijn te bestellen.
    Wat vinden jullie er van?Redelijk geprijsd of niet en zouden jullie het bestellen?
    Uiteraard is de smaak ook bepalend en niet alleen de prijs en ingredienten.

Linkje:Menu | OX Nutrition

OX NUTRITION
    Low Carb/High Protein Low Carb/Extra High Protein Medium Carb/High Protein High Carb/Extra High Protein
    THE ATLANTIC € 7,75 € 8,75 € 7,85 € 8,90
    LEAN FISH € 6,60 € 6,95 € 6,80 € 7,20
    MEDITERRANEAN SALMON € 7,80 € 8,85 € 7,90 € 9,00
    EASY CHICKEN € 7,25 € 7,80 € 7,30 € 7,90
    LATINO CHICKEN € 7,50 € 8,10 € 7,50 € 8,15
    ITALIAN CHICKEN € 7,40 € 8,00 € 7,50 € 8,10
    MEDITERRANEAN BEEF € 7,75 € 8,45 € 7,80 € 8,55
    THE BOLOGNESE € 6,80 € 7,25 € 6,90 € 7,40
    EASY VEGETARIAN € 7,20 € 7,20 € 7,25 € 7,35
    Onze maaltijden worden afgenomen in pakketten van 6, 12, 18 of 24
    DIVIDE ET IMPERA

Wij zullen de eerste gym zijn in NL die OX nutrition gaat voeren en ook een afhaal punt zijn.
    De maaltijden zijn erg goed en binnenkort kun je zelf de macro's bepalen.

De maaltijden die wij tot dusver op hebben zijn erg lekker.

Qua prijs kun je discussieren,maar neem vooral het gemak mee in de overweging of je het wel of niet te duur vind.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Originally posted by Mvos View Post
      Wij zullen de eerste gym zijn in NL die OX nutrition gaat voeren en ook een afhaal punt zijn.
      De maaltijden zijn erg goed en binnenkort kun je zelf de macro's bepalen.

De maaltijden die wij tot dusver op hebben zijn erg lekker.

Qua prijs kun je discussieren,maar neem vooral het gemak mee in de overweging of je het wel of niet te duur vind.
      Het gaat ook om het totaalplaatje uiteraard.
      Buiten dat het makkelijk is, is uiteraard ook de prijs een belangrijk punt.
      Voor een complete maaltijd is de prijs redelijk; 7 euro ben ik ook zo kwijt als ik koopavond heb en ik laat wat bezorgen.
      Al is het dan in vergelijk met bv musclemeat wel wat duurder ,maar dan moet je zelf 'mengen'.

Het lijkt mij zeker een toevoeging, al is het dus een stuk prijziger dan zelf bereiden.

Wel leuk btw dat jullie het ook aanbieden voor het 'totaal concept'.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Je kunt het niet vergelijken met musclemeat omdat dit totaal anders is.

Dit zijn complete maaltijden (die je straks dus kan indelen op macro's) waarbij je 3 gaatjes in de folie prikt en 2min later heb je een goede warme en verse maaltijd.

Zijn de kosten van 2/3?? euro meer per maaltijd je waard dat je geen boodschappen hoeft te doen en niks zelf hoeft klaar te maken?

ik heb voor bij ons in de gym en dan vooral de wedstrijd mensen al wekelijkse bestellingen staan.

Het is een goede service die voor sommige een uitkomst is en voor andere totaal niet nodig.

Ik merk bv nu al dat ik met de lange dagen in de gym niet altijd de "juiste" keuzes maak en me dit nu vele malen makkelijker word gemaakt. (maar ik heb in deze makkelijk praten)

Voor het totaal concept vonden wij dit inderdaad een goede toevoeging en we geloven ook echt in deze vorm van service.
        Last edited by Mvos; 14-02-2015, 21:15.
        Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
        Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Klinkt leuk. Zijn er alleen al best veel van die dit nu doen. Ik hou het gewoon bij de slager en alles zo vers mogelijk zelf bereiden. Concept is zeker leuk en handig. Ik zou het zelf gebruiken puur voor dagen dat ik geen zin heb om te koken en toch mijn voeding binnen moet krijgen zoals vakantie

Comment

Ideaal volgens mij

@bigdude: noem ze eens op dan, als het er zo veel zijn die complete maaltijden aanbieden met een keuze in macro's
            Winners are not those who never fail, but those who never quit!

Comment

Wat mij betreft ideaal.
              kapsalon is duurder
              Zie mezelf dit niet 7*pw eten maar als je effe geen zin in koken hebt lijkt het mij top.
              en idd bigdude welke merken doen dit nog merr dan?

Comment

Volgens Anne die blonde van die club moet het echt goed zijn. Spreek haar wel eens in de sportschool en hadde het erover. Het is erg handig als je echt druk bent en niet altijd snel iets kan maken en je dan zo'n maaltijd naar binnen kan doen ipv hierboven al werd gezegt een duurdere kapsalon.

Comment

Het gemak zal een belangrijke factor zijn. Bij easy chicken zie ik bv 150 gram kipreepjes en 150 gram groente voor 7,25. Dat is vrij prijzig en thuis ook erg eenvoudig te maken. Echter, ga je naar de high carb en extra high proteïn easy chicken is het maar 0,65 duurder en wordt het veel aantrekkelijker om te kopen.
                  ik denk wel dat het, zoals Maarten schrijft, goed past bij het totaalpakket van een gym en daar zeker zal worden afgenomen.

Comment

Gemiddeld gezien bevat een maaltijd van OX nutrition 357 kcal.
                    De Gemiddelde prijs van een maaltijd van OX nutrition is 7 euro en 69 cent.
                    (Dit is dus een gemiddelde van alle representatieve maaltijden).

Ik persoonlijk vind de meeste maaltijden vrij klein en qua aantal kcal erg laag. Je betaalt dan erg veel geld voor een maaltijd die wellicht maar 1/8 tot 1/10 van je dag behoefte dekt.

De maaltijd die qua kcal / prijs verhouding het best uit de bus komen zijn de HC/EHP:
                    Gemiddelde aantal kcal per High carb / Extra high proteine maaltijd: 492 kcal
                    Gemiddelde prijs per High carb / Extra high proteine maaltijd: 8 Euro en 6 cent
                    (Dit zal bij de meeste mannen vaak 1/5 tot 1/8 ste van de totale dag behoefte dekken. Maar ondanks dat is het nog steeds erg prijzig).

Als ik kijk naar deze prijzen, zal het voor de meesten niet haalbaar zijn om op regelmatige basis deze maaltijden te nuttigen. Ondanks dat ik niet slecht verdien en ik het erg druk heb (en goede kant en klare maaltijden mij wel aanspreken), ben ik niet bereid om dergelijke prijzen te betalen. Pijngrens ligt bij de meesten toch rond de 5,- per maaltijd (voor mensen die met regelmaat af willen nemen).
                    -------------------------------------

Zoals ik al eens heb aangegeven, help ik de vrouw van een collega met het opzetten van een vergelijkbaar concept. Deze vrouw heeft een groot aantal koks vast in dienst en levert vers gekookte kant en klare gezonde maaltijden aan kinderdagverblijven door heel Nederland en wil zich nu (naast haar bestaande klanten) ook gaan richten op de sportmarkt.

Ik kan nu alvast verklappen dat dit zelfs met biologische producten (wat OX nutrition niet heeft), nog steeds een heel stuk goedkoper kan. Niet Biologisch kan de prijs uiteraard nog verder verlaagd worden, omdat uitgaven qua inkoop lager zullen zijn.

Dat zij voor een lagere prijs kan leveren, heeft wellicht ook te maken met het feit dat zij al een relatief grote afzetmarkt heeft en de hele inkoop, productie en logistiek sowieso al ingericht heeft. Zij hoeft in principe alleen wat extra te produceren en verpakken.
                    ------------------------------------

Ondanks de hoge prijs, is het natuurlijk wel erg handig en een goed concept. Ik persoonlijk vindt maaltijden van 300-400-500-600 kcal handiger dan maaltijden met 628 of 177 kcal (makkelijker rekenen en omdat ik zelf ook altijd maaltijden van 300-400-500-600 kcal samenstel, kan ik ze makkelijk gebruiken ter vervanging van een bestaande maaltijd).
                    Last edited by dynobet; 15-02-2015, 10:09.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Mvos View Post
                      Zijn de kosten van 2/3?? euro meer per maaltijd je waard dat je geen boodschappen hoeft te doen en niks zelf hoeft klaar te maken?
                      Tenzij je uitsluitend deze maaltijden gaat eten, moet je sowieso toch nog boodschappen doen. En als je toch moet gaan is het weinig moeite om een paar pakken rijst, kip, vis en groenten mee te nemen.

Daarbij gaat het niet om 2/3 euro meer per maaltijd, maar eerder om een 5/6 euro die je meer betaalt per maaltijd ten opzichte van zelf klaarmaken (wat rond de 2 a 3 euro per maaltijd zal zijn).

Stel je gaat twee maaltijden per dag niet meer meer zelf klaarmaken maar kant en klaar bestellen, betaal je per maand al gauw 300-360 euro meer dan zelf klaarmaken. Dan zullen velen liever zelf 1x in de week een avondje meal preppen.

Als het daadwerkelijk maar 2 euro per meal duurder zou zijn dan zelf klaarmaken, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan is het voor een veel groter publiek interessant.
                      Last edited by dynobet; 15-02-2015, 10:26.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Het concept vind ik goed maar voor mij aan de dure kant. Kant en klaar is natuurlijk duurder maar wat dynobet al zei voor zulke kleine porties is dit gewoonweg niet betaalbaar (voor mij tenminste niet). Ik hoop dat er in de toekomst ook meet concurrentie op dit gebied zal zijn zodat er een breder aanbod is. Het lijkt mij best handig om af en toe zo'n maaltijd uit de koelkast te kunnen halen als je het bijv. heel druk hebt.

@dynobet
                        Ik ben wel benieuwd hoe dat uitpakt dan en wanneer je met een update komt hierover.

Comment

Ik denk ook meer dat je dit moet zoen als een maaltijd die je in de gym nuttigd.
                          je hebt getraind en pakt een maaltijd en dan lekker naar huis.
                          lijkt me ook niet een dagelijks ding maar meer als het zo uitkomt.
                          bij maarten komt er volgens mij edn aparte koelkast en magnetron wat het voor mij ideaal zou maken.
                          ikzelf let echter niet op de prijs maar voor een student zal het idd te duur zijn.

Comment

Ben het compleet met quibus eens. Zou handig zijn om bijvoorbeeld na je training te eten. Als je gewoon thuis bent lijkt mealpreppen me toch idealer.

Wel een leuk concept, en ben zeker benieuwd naar de ontwikkelingen op dit gebied. Wanneer er meer komen die dit doen en ze groter worden zal alles vanzelf goedkoper kunnen en worden.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              Tenzij je uitsluitend deze maaltijden gaat eten, moet je sowieso toch nog boodschappen doen. En als je toch moet gaan is het weinig moeite om een paar pakken rijst, kip, vis en groenten mee te nemen.

Daarbij gaat het niet om 2/3 euro meer per maaltijd, maar eerder om een 5/6 euro die je meer betaalt per maaltijd ten opzichte van zelf klaarmaken (wat rond de 2 a 3 euro per maaltijd zal zijn).

Stel je gaat twee maaltijden per dag niet meer meer zelf klaarmaken maar kant en klaar bestellen, betaal je per maand al gauw 300-360 euro meer dan zelf klaarmaken. Dan zullen velen liever zelf 1x in de week een avondje meal preppen.

Als het daadwerkelijk maar 2 euro per meal duurder zou zijn dan zelf klaarmaken, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan is het voor een veel groter publiek interessant.
                              Nu ik in de cut ben,is 550 gram per maaltijd voldoende.
                              Maar normaal gesproken heb ik daar niet genoeg aan en zeker niet aan 300/400 gram.
                              Dan zou ik 2 maaltijden moeten nemen en wordt het erg prijzig.
                              Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat het aangeboden wordt,maar het zou goed zijn als er meerdere aanbieders komen.
                              Als geld geen probleem is,kan je het inderdaad na je training nemen.
                              Maar 4 x 7,50 euro per week loopt aardig op.
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X