Cutten, zwaar.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Indiana View Post
    Thanks voor de reacties guys.

@pescatore. Inderdaad gekozen om het traag te doen zoveel mogelijk spier conserveren.

@Bigdude. Helemaal mee eens. Was altijd skinny vroeger en altijd psychologisch bang om te cutten want stel je word weer skinny. Snel beseft dat dit onzin is. Ben pas 2% gezakt en vind het nu al mooier eruitzien dus we gaan gwn lekker door.

Ik hoor in ieder geval dat niemand er fan van is qua gevoel
    Spiermassa verlies je niet zo snel als dat je denkt.
    Langzaam cutten is prima, maar als je er nu al problemen mee hebt wordt maanden lang cutten echt niet vol te houden.
    Ik zit +/- 750 kcal onder onderhoud, dan gaat het in een lekker tempo.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
      Spiermassa verlies je niet zo snel als dat je denkt.
      Langzaam cutten is prima, maar als je er nu al problemen mee hebt wordt maanden lang cutten echt niet vol te houden.
      Ik zit +/- 750 kcal onder onderhoud, dan gaat het in een lekker tempo.
      Hmm Maybe datk hem opvoer naar 500... Kan het altijd even testen. Lager ga ik zeker nog niet

Comment

Originally posted by kedamn View Post
        ben jij 1350 onder onderhoud aant eten dyna?
        Niet meer.

Comment

Sta je nou al eens onder de 10 dynamix?

Comment

Originally posted by quibus View Post
            Sta je nou al eens onder de 10 dynamix?
            11% atm. Gewicht ging niet meer omlaag op 2200 cal gemiddeld met 3x FB + 2 uur cardio. Nu zit ik op 3200 en mn gewicht blijft gelijk.. Waarschijnlijk ga ik in mei weer 4 weken cutten als de mn metabolisme en hormonen weer op volle toeren lopen.

Comment

Originally posted by Dynamix View Post
              11% atm. Gewicht ging niet meer omlaag op 2200 cal gemiddeld met 3x FB + 2 uur cardio.
              Dit is het probleem als je teveel de hamer gebruikt, wat kleiner verschil met kleine aanpassingen werkt op termijn beter. Het is gewoon geen rekensom. Ik ben niet tegen meer dan 500 kcal hoor maar als je teveel duwt gaat je lichaam terugduwen.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
                Dit is het probleem als je teveel de hamer gebruikt, wat kleiner verschil met kleine aanpassingen werkt op termijn beter. Het is gewoon geen rekensom. Ik ben niet tegen meer dan 500 kcal hoor maar als je teveel duwt gaat je lichaam terugduwen.
                Ik denk dat je gelijk hebt. Echter, als ik de adviezen/theorie lees over de energiebalans e.d. van mensen als Lyle Mcdonald dan zou dit gewoon niet moeten kunnen. Er blijft gezegd worden dat je metabolisme met max 15% van je RMR kan vertragen wat bij mij neerkomt op zo'n 300 cal max per dag. Van 1000 cal extra gaat 100 cal 'verloren' door het thermisch effect, dus 400 cal kan ik verklaren, maar wat gebeurt er dan in vredesnaam met de overige 600 cal . Ik wed dat ik het nog veel meer op kan schroeven zonder aan te komen, zoals ik vorig jaar ook deed.

Net als ik denk dat ik het doorheb, bewijst de praktijk weer het tegendeel..

Comment

Praktijk VS theorie leuk hè

Comment

Praktijk VS theorie leuk hè
                    Good times.

Comment

Wat ik me afvraag hè.
                      Nu blijkt dit niet te werken maar eerst zweerde je erbij, wat doe je nu met je klanten?
                      Zeg je dan srry we gaan het ff anders doen?Of zet je die niet met zo'n groot tekort?

Comment

Je hebt dan gewoon de verkeerde theorie voor je Probeer de onderliggende metabolische processen te doorgronden dan valt e.e.a. veel makkelijker te verklaren Punt is als je weet wat extreme deficits met je hormoonsbalans doen/ welke kettingreactie aan processen dat in gang zet kun je daarop inspelen door bv met gerichte macro's te refeeden met een frequentie passend bij je deficit/huidige vet% etc.

Comment

Wat ik me afvraag hè.
                          Nu blijkt dit niet te werken maar eerst zweerde je erbij, wat doe je nu met je klanten?
                          Zeg je dan srry we gaan het ff anders doen?Of zet je die niet met zo'n groot tekort?
                          Die klanten zijn voornamelijk mensen die niet of minimaal bezig zijn met fitness en niet de discipline hebben voor een groot tekort. Ik moet ook veel meer sturen op de psychologische kant van het diëten om het hen zo gemakkelijk mogelijk te maken en toch redelijk resultaat te behalen. Het tekort is dus niet al te groot, wat ook haast niet gaat omdat hun onderhoud lager is vanwege hun levensstijl. So far, so good, maar ik ga weleens aan mezelf twijfelen als ik er zelf achter kom dat sommige dingen in de praktijk toch niet zo werken als waar anderen bij zweren. Hoe meer je weet, des te meer je er achterkomt hoeveel je niet weet.

Comment

Originally posted by akito View Post
                            Je hebt dan gewoon de verkeerde theorie voor je Probeer de onderliggende metabolische processen te doorgronden dan valt e.e.a. veel makkelijker te verklaren
                            Zoals?

Comment

Hoe meer je weet, des te meer je er achterkomt hoeveel je niet weet.
                              Exact! Dunning-krugereffect - Wikipedia

Comment

Ik denk dat je gelijk hebt. Echter, als ik de adviezen/theorie lees over de energiebalans e.d. van mensen als Lyle Mcdonald dan zou dit gewoon niet moeten kunnen. Er blijft gezegd worden dat je metabolisme met max 15% van je RMR kan vertragen wat bij mij neerkomt op zo'n 300 cal max per dag. Van 1000 cal extra gaat 100 cal 'verloren' door het thermisch effect, dus 400 cal kan ik verklaren, maar wat gebeurt er dan in vredesnaam met de overige 600 cal . Ik wed dat ik het nog veel meer op kan schroeven zonder aan te komen, zoals ik vorig jaar ook deed.

Net als ik denk dat ik het doorheb, bewijst de praktijk weer het tegendeel..
                                Is ook geen ramp maar ik heb dit al vaker aangegeven, het is niet de theorie die fout is het zijn de losse onderdelen in een groter plaatje plakken. Zal je voorbeeld van het forum geven van Weslleyy:

80.0 - 89,0 cm 9 februari
                                77.4 - 88,2 cm 16 februari
                                76.4 - 87,3 cm 20 februari
                                75.8 - 86.6 cm 02 maart
                                76.3 - 86.8 cm 9 maart
                                75.5 - 85.1 cm 16 maart

74.8 - 83.5 cm 23 maart

De aanpassing is 20 gr koolhydraten. Makes no sense right?
                                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X