Vreten !!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vreten !!!

Ola,

Ook ik ga eens beginnen met een serieus voedingschema. Ben al enige tijd meer gaan eten en dat bevalt me prima ! Ik ben benieuwd of dat ik goed bezig ben en welke aanpassingen ik zal moeten maken.

Het schema dat ik vanaf volgende week ga hanteren ( mits goed uiteraard )

08:00 2 boterhammen met pindakaas + 0,5 liter water

10:00 2 boterhammen met pindakaas + 0,5 liter water

12:00 2 boterhammen met ( in totaal ) 150gr kipfilet + 0,5 liter water

14:00 2 boterhammen met pindakaas + 0,5 liter water

16:00 : 2 boterhammen met ( in totaal ) 150gr kipfilet + 0,5 liter water

17:30 trainen ( met tussendoor 0,5 liter ranja )

18:30 avondeten ( wat de pot schaft, maar is meestal rijst met groente, pasta met kip, aardappels met groenten en op een enkele dag friet gebakken in zonnebloemolie ) + 5 gram creatine met 40 gram dextrose + 0,5 liter water.

20:00 250 gram magere kwark + 2 stuks fruit

Laat maar even weten of dit schema volstaat !
    Last edited by r.vanbeek; 29-03-2006, 20:29.
    It is not strength but desire which moves us

Wat is het doel van je schema?
    Hoe dan ook ziet het er best weinig uit en eentonig.

Als je een goed schema wilt maken moet je eerst je behoefte in kcal uitrekenen daarna is het verstandig om hier op het board te kijken naar andere schema en dan weer wat te posten.

Check deze link maar : http://www.lijfsportenmiddelen.nl/ba...schemaingevuld

Succes bro!

Comment

veel lezen bro heel veel lezen

Comment

Zou toch wat meer eiwitten nemen, een eitje en misschien wat meer kwark e.d.
        En het ziet er idd eentonig uit, dat ben je snel moe gegeten vrees ik. Variatie van spijs doet eten he.

Comment

Een goed voedingsschema moet in de eerste plaats iets afwisselender zijn dan dit, is immers wel de bedoeling dat je het langer dan een paar dagen vol kunt houden zonder dat het je neus uitkomt.

Verder is het belangrijk dat het schema voldoet aan je behoefte (dus moet je zowel je behoefte als de totalen van je schema weten), dat de verhouding koolhydraten/eiwit/vet klopt, dat de verdeling over de dag goed is en dat het zo gezond mogelijk is. Dus je schema moet ook voldoende groenten, fruit en bv vezels bevatten.

Dit schema voldoet aan heel weinig van de voorwaarden dus zou idd even flink veel gaan lezen (en rekenen ) en daarna je nieuwe schema plaatsen.
          Succes.

Comment

Heb net even mijn behoefte uitgerekend !

Kom op 2950 kcal per dag ( vreten kan ik als de beste dus zal geen enkele moeite zijn dit erin te krijgen )

Eiwitten: 99.6 gr
            Vetten: 66 gr
            Koolhydraten: 490,4 gr

Ik ga eens rondkijken op www.watziterin.nl en de voeding selecteren !

Hebben jullie nog suggesties kwa voeding die ik hiervoor kan nemen ? Het liefst op brood, want moet het op mijn werk eten dus heb geen tijd om meusli of wat dan ook te pakken en op m'n gemak te eten.
            Last edited by r.vanbeek; 30-03-2006, 09:26.

Comment

Op brood komop zeg... ik eet mijn vlees ook koud op het werk geen brood nodig hoor.

Meer mager vlees, vis erin, meer groentjes want die zijn nu eenmaal gezond, minder brood en minder pindakaas.

Comment

Succes!

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Curiosio
                  Succes!

Greets...
                  Komt goed !

Comment

Ben aan het zoeken geweest en kwam op het volgende schema uit:

08:00 kom qruesli.
                    10:00 3 boterhammen 100gr kalkoenfilet
                    12:00 3 boterhammen 100gr kalkoenfilet
                    14:00 2 boterhammen 100gr kalkoenfilet
                    17:30 trainen
                    19:00 5 gram creatine
                    19:30 pasta met kip/rijst met groenten/aardappelen met groeten en vlees ( varieert per dag )
                    20:30 250 gram magere kwark met fruit.

Tevens neem ik 2-3 liter water tot me per dag ivm de creatine kuur.

Dit leek me een goed schema om mee te beginnen !
                    Last edited by r.vanbeek; 31-03-2006, 16:28.

Comment

waar kwam je dit tegen? ik vind helemaal niets...
                      aantal kcal is laag

Comment

Zou je niet op je eigen krachten gaan tot je ziet dat deze blijven steken op een bepaald niveau en dan pas op creatine gaan?

Comment

Originally posted by Rabbit
                          Zou je niet op je eigen krachten gaan tot je ziet dat deze blijven steken op een bepaald niveau en dan pas op creatine gaan?
                          Als ik ook nog wil wakeboarden naast het fitnessen moet ik wel aan de creatine ! Ga geen van beide sporten laten vallen in ieder geval !

Comment

In dit schema zit bijna net zo veel variatie als in je vorige schema.
                            In je vorige schema at je 6 boterhammen met pindakaas en 4 met kipfilé

En in dit schema eet je 8 boterhammen met niks anders dan kalkoenfilé.

Hou je dit vol dan?
                            Ik vind 't knap als het je lukt want dit lukt niemand anders een jaar lang.
                            Zou je niet wat meer varrieren?

Wat voor werk doe je trouwens omdat je niet veel kan eten op je werk.?

greetz!

Comment

Originally posted by body-vince
                              Hou je dit vol dan?
                              Ik vind 't knap als het je lukt want dit lukt niemand anders een jaar lang.
                              Zou je niet wat meer varrieren?
                              Ow, dat is geen enkel probleem voor me hoor. Vind brood met Pindakaas en kalkoen gewoon lekker dus iedere dag op brood zal me niet snel gaan vervelen. Eet al meer als 10 jaar brood met pindakaas en vlees dus nogeens 10-20 jaar zal geen enkel probleem zijn !

Originally posted by body-vince
                              Wat voor werk doe je trouwens omdat je niet veel kan eten op je werk.?
                              Ben voedsel/mode/reclamefotograaf dus heb niet de tijd om rustig te eten gezien tijd geld is in mijn vak. En vooral bij voedsel is het van belang dit op een snel tempo te fotografeert nadat de stylist het opgedient heeft om zo de kleuren en versheid niet verloren te laten gaan onder al dat kunstlicht.

Voedselfotograaf !?? hoor ik jullie nu denken Ja, ik fotografeer voedsel, en dan is het erg verleidelijk om de Dom Perignon, Kaviaar, Beenham met mosterd saus etc zelf ook te nuttigen.. Maar ik weet waar ik het voor doe, dus pak tussendoor gewoon mijn boterhammen en laat de rest de vette hap naar binnen werken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X