Ik heb al eens wat rondgevraagd, maar ben toch wel benieuwd wat jullie zoal invriezen en wat makkelijk te maken is. ik moet het koken etc ngo beetje leren. dus als jullie zin hebben zouden jullie mij willen helpen en je recept te plaatsen, en hoe je het dan invriest. ik wil het bulken nu echt pro gaan aanpakken.
invriezen.
Collapse
X
-
Ehh kip, rundergehakt, zalm, wit vis, erwten, sperzibonen, spenazi, biefstuk, kipfilet (geen plakjes), etc. Eigenlijk van alles dus.
Edit: Hehe verkeerd gelezen. Ik ben ook geen echte keukenprins zoals ophaler die mensen noemt, maar ik kook wel vaak.
Eieren, paprika, tomaten en olijfolie in de pan, heb je een lekkere gezonde omelet.
Pasta 20 min in water, rundergehakt en tomatensaus in de pan met een klein beetje water, daarna de pasta en gehakt en al in een pan gooien en even voor 5 minuten onder vuur zetten.
Kip, eerst laten ontdooien, dan in de pan met wat olie en maar wachten tot die klaar is.
Zo zijn er nog veel meer, ik doe het even heel simpel.Last edited by Nex-; 22-07-2008, 23:01.
-
Verder eet ik ook wel eens gewoon wat rijst met rundergehakt en tomatensaus er doorheen, heerlijk.
Pasta is makkelijk te maken, kip is makkelijk voor te bereiden, rijst met wat erop heb je zo klaar, tonijn doe je even in de magnatron, groente hoef je alleen maar te ontdooien uit de vriezen en op te warmen, zalm, zelfde verhaal als kip etc.
Je hebt eigenlijk niet meer nodig voor een goede bulk seizoen.
Ik voeg er wel altijd wat kruiden en eventueel peper etc bij. Enige wat je wel moet hebben met koken is geduld! Kip en zalm heb je niet binnen 5 minuten klaar of je maakt alles klaar voor een hele week en je gebruikt elke dag de magnatron... doe ik ook wel eens.
Comment
-
Ik koop altijd alles in het groot in en als ik dan kook kook ik niet voor een of twee personen maar gelijk voor 4 ot 8 personen. Ik verdeel alles in porties in diepvriesbakken en dan hup zo de vriezer in. Het enige wat ik dan nodig heb is een magnetron. Zo vermijd ik het dat ik moet koken als ik geen tijd of middelen heb. Op elk moment van de dag heb ik dan de beschikking over een warme maaltijd. Zorg ook dat je altijd verse groenten en fruit in de vriezer hebt liggen. Niet alleen eiwitbronnen.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Ik weet nog de dag dat ik op mij zelf ging wonen, toen kreeg ik van mijn ma een kookboekje voor studenten was het volgens mij.
Als ik jou was zou ik is kijken of je deze kan aanschaffen hier staan de basis regels in voor het kokenWho's the Chef
Comment
-
Dit recept maakte ik vroeger altijd op een zondag, en dan maakte ik genoeg klaar voor 5 maaltijden. ( ma,di,wo,do,vr. )
1 maaltijd bestaat uit : 150g zilvervlies rijst / 100g kip / 50g roerbakgroente.
En dan dat X je aantal maaltijden dus bijv. 7x150g rijst als je voor heel de week wilt koken.
De zilvervlies rijst is heel makkelijk te bereiden, grote pan water op het vuur, als het water kookt gooi je zn 70g zilvervliesrijst erin en wacht tot het weer kookt, dan vuur lager, deksel op de pan en 10minuten wachten. Waarom pak ik 70g rijst? Omdat het heel veel water opneemt en anders zit je met veelste veel rijst.
Als je bijv. 500g kip nodig hebt, koop dan 600g omdat je de kip schoon moet maken met een mes, dus alle vieze stukjes er af snijden, de kip kun je in kleine stukjes snijden en, koken in een pak met water, grillen, enz. ik deed ze altijd grillen met lekkere kruiden.
de roerbak groente gooi je bevroren in een warme pan met olie erin voor zn 4 a 5 minuten, daarna alles afwegen en in diepvries zakjes en de vriezer in.. de avond er voor in de koelkast leggen en de volgende ochtend mee na het werk of school..
Succes!I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.
Comment
-
Originally posted by zaahied View PostGroente in de vriezer?
Is dit nog te eten na ontdoeien?
Ik maak nog alles iedere avond voor de volgende dag.
Wel een boel werk, vooral omdat het gevarieerd moet zijn.
Dus een intresant topic, ik hou deze even in de gaten...
Comment
-
Bedankt balbao, ik ga het keer proberen, dus je doet gewoon dan alles apart afgewogen in ene diepvries zakje, maar 70 gram per keer, dan moet je 10x 10 minuten wchten voor 5 maaltijden ?:P nouja het s zekr het proberenwaard! bedankt
*moet alleen nog ff wachten dat ze diepvriezer ontdooid is, iemand had hem weer niet goed dicht gedaan
Comment
-
Originally posted by Posseltje View PostBedankt balbao, ik ga het keer proberen, dus je doet gewoon dan alles apart afgewogen in ene diepvries zakje, maar 70 gram per keer, dan moet je 10x 10 minuten wchten voor 5 maaltijden ?:P nouja het s zekr het proberenwaard! bedankt
*moet alleen nog ff wachten dat ze diepvriezer ontdooid is, iemand had hem weer niet goed dicht gedaan
Verder doe ik idd alles appart afwegen en dan de 3 verschillende dingen bijelkaar in een zakje, dus 150g rijst,100g kip en 50g roerbak groente in 1 diepvries zakje en zo krijg je 5 maaltijden in 5 zakjes.
En over de rijst, je doet gewoon alles tegelijk in de pan, maar stel jij wilt 5 maaltijden, dan denk je van : oke 5x150g rijst = 750g rijst in de pan met water gooien, maar de rijst neem vocht op en dan zit je met 1.5 kilo rijst, dus veelste veel snap je? dus als jij 5 maaltijden wilt, moet je ongeveer 350gram rijst in de pan met water gooien.
Succes.
edit : ik lees nu mijn post terug over de bereidings wijze en ik had het verkeerd uitgelegd, hier boven staat wat ik bedoelLast edited by balboa; 23-07-2008, 17:08.I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.
Comment
-
nee idd, je kan heinz pakken die is 100% natuurlijk geloof ik. maar ik pakte altijd uuh..ff t flesje pakken... : zoete chili saus van calvé, misschien niet de gezondste maar ach... erg lekker vind ik maar dat is persoonlijke smaak he..I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment