Broccolisoep

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Broccolisoep

Echt heer-lijk:

Roosjes van broccoli afhalen en stronk schillen en in stukken snijden. Koken in net genoeg water om de broccoli onder water te zetten (liever te weinig dan te veel, hoe meer water hoe minder smeuig). Naar smaak eventueel groentebouillionblokje toevoegen.

Broccoli vijf minuten koken en dan alles in de blender en lang blenden (hoe langer, hoe smeuiger). Terug in de pan om warm te houden.

Je kan er dan nog aan toevoegen wat je wil en wat in je voedingsschema past:

Stukjes kip (wel goed koken of stomen uiteraard)
    Zalm
    Tonijn
    Magere feta
    etc.

Ik doe er voor wat extra smaak ook nog weleens wat door de midden gesneden romatomaatjes bij (kan voor of na het bleden).
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Goed recept! Broccoli is toch al heel gezond, en het past heel goed in ieder voedingschema. Dit is weer eens wat anders!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Lijkt me lekker, ben alleen geen keuken prins
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
        Lijkt me lekker, ben alleen geen keuken prins

Nou Been, hier kan nou echt werkelijk niks mis aan gaan hoor! Zelfs al kook je broccoli tot snot is het nog lekker
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

kan wel redelijk koken maar doe het liever zo kort en simpel mogelijk.
          Dat bedoel ik eigenlijk met "keuken prins"
          Who's the Chef

Comment

Ok ok... Wat ik altijd doe met deze soep is een enorme pan maken en dan in porties invriezen... Als je een portie ontdooid heb kun je er in doen wat je lekker vindt...

Zo heb ik afgelopen weekend twee kilo broccoli gekocht en daar soep van gemaakt, als ik er zin in heb ontdooi ik een portie en dan doe ik er de ene keer kip bij, de andere keer zalm, etc.

Comment

dat is ook weer zo ja.
              Misschien dat ik het is moet proberen
              Who's the Chef

Comment

Lijkt me erg lekker. De broccolisoep die m'n moeder voorschotelt is niet te vreten; 'k zal deze toch maar ff uitproberen (ondanks mijn 'kookkunsten')
                "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Ik heb denk ik een heel nieuwe betekenis aan koken gegeven met de introductie van dit woord op het forum hahaha
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Mosterdsoep dat is pas lekker. Hehe, zal het een keer uitproberen.

Comment

Wat ga je nou proberen de mostersoep of de broccoli soep??
                      Who's the Chef

Comment

Denk dat brocolli soep, mosterdsoep heeft ie al geprobeerd anders weet ie niet dat et lekker is.
                        Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X