Zelf gemaakte eiwitbars?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kan whey prima verwarmen hoor. Doe ik elke dag!

Wat ik vaak doe is 500 gr kipfilet in de blender. Totdat je een papje hebt. Wat bloem, peper, zout erdoor, beetje olijfolie. In de vorm van een kipcorn rollen en door de ei en dan door paneermeel en hup in de oven.
    Mjammie
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      Je kan whey prima verwarmen hoor. Doe ik elke dag!

Wat ik vaak doe is 500 gr kipfilet in de blender. Totdat je een papje hebt. Wat bloem, peper, zout erdoor, beetje olijfolie. In de vorm van een kipcorn rollen en door de ei en dan door paneermeel en hup in de oven.
      Mjammie

Ja je kan alles prima verwarmen. Vraag is alleen wat voor effect die verwarming heeft op de eiwitten.

Ik bedoel, je kan mij ook in een grillpan gooien, maar erg blij word ik daar niet van hoor.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik heb van een erg ervaren BB coach gehoord dat je whey prima kan verwarmen en dat de eiwitten gewoon goed blijven.

Comment

is dat diezelfde die zei dat caffeine slecht voor je is?
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Bilo View Post
            Ik heb van een erg ervaren BB coach gehoord dat je whey prima kan verwarmen en dat de eiwitten gewoon goed blijven.
            Ow nee dan is het goed

Voor zover ik weet heb je verschillende whey's, sommige kun je wel zonder problemen verwarmen, andere niet (gaan je eiwitten van naar de mallemoeren). Kan het zo 1 2 3 niet meer terugvinden waar ik dit gelezen heb. Ik zou in ieder geval even op je pot checken of het wel of niet verwarmd kan worden.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
              is dat diezelfde die zei dat caffeine slecht voor je is?
              Nee dat was ik. En je hebt niet goed gelezen

Comment

bakken met whey eiwit..

en dan vooral de posts van 3XL ( die altijd zo goed zijn )

over ervaren gesproken......
                Go heavy or go home!

Comment

bakken met whey eiwit..

en dan vooral de posts van 3XL ( die altijd zo goed zijn )

over ervaren gesproken......

Ik was nog aan het zoeken

Gracias!

Comment

dit was de eerste hit bij google als je "whey verwarmen" intikt dus snel gevonden
                    Go heavy or go home!

Comment

dit was de eerste hit bij google als je "whey verwarmen" intikt dus snel gevonden

Ok ik was duidelijk te moeilijk bezig

Hoe dan ook:

@Bilo, laat dat stuk anders een lezen door die 'ervaren BB coach'. Ben benieuwd wat hij/zij er van zegt

Comment

Tja,....ik heb uiteraard zelf geen wetenschapelijk onderzoek gedaan. Maar als iemand die al 25 jaar nederlandse top BBers naar wedstijden begleidt dat tegen me zegt;.neem ik het maar aan.
                        MAAR ik heb het wel over minuutje in de magnetron verwarmen (ik doe altijd melk, havermout en whey verwarmen en shaken). Misschien dat dat anders is dan pannenkoek bakken.

Maar misschien zal ik om toch maar zeker te zijn vanaf nu de melk en havermout verwarmen en daarna de whey erdoor heen shaken.

Comment

Ik heb even wat meer artikels van diverse bronnen gelezen. En mijn conclusie:

Vanaf ongeveer 50 graden verhitting krijg je idd vermindering van de kwaliteit van de eiwitten. Echter is dit vooral door een maillardreactie. Hierdoor moet het minimaal 1,3 minuut verwarmd zijn. En wil je meer dan 15% kwaliteitsverlies krijgen dan moet het flink verhit zijn.

maw: minuutje in de magnetron kan helemaal geen kwaad. pannenkoek ermee bakken wel. Gewoon niks maken voor in pan of oven.

Comment

Bron? (Interessante post, vandaar).
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                              Bron? (Interessante post, vandaar).
                              Wikepedia, 3xl post (hij zegt eigenlijk precies hetzelfde als je goed leest), google en artikel op Mens Health.nl (haha ik weet maar info = info)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X