Mijn favoriet: kip siam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn favoriet: kip siam

Mijn favoriete recept van de AH. Pandanrijst vervang ik door zilvervliesrijst. Lekker met salade.

Ingrediënten

• 300 g pandanrijst (pak 1 kg)
    • 300 g kipfilet, in reepjes
    • 3 el olie
    • 1 teen knoflook, fijngesneden
    • 2 uien, in halve ringen
    • 1 zak paprikamix (3 stuks, groen en rood en geel), in reepjes
    • 3 el oestersaus (flesje 250 ml)
    • 1/2 zakje cashewnoten ongezouten (a 150 g)

Bereiden

1. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. 2. Bestrooi ondertussen de kip met peper en zout. Verhit de olie in een wok en roerbak de kip in 3 min. goudbruin. Voeg de knoflook en de ui toe en bak 3 min. mee. Voeg de paprika toe en bak nog 3 min. Roer de oestersaus los met 2 el water en schenk erbij. Schep op het laatste moment de cashewnoten erdoor. Breng op smaak met peper en zout. 3. Verdeel de rijst over 4 diepe borden en serveer met de kip siam. Lekker met in ringetjes gesneden bosui en rode peper.

Voedingswaarden?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Klinkt lekker!
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Hehe, weer een nieuwe rijst-met-kip-variant. Laat ze maar komen, klinkt als goed voer.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
          klinkt als goed voer.

WOEF!!!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

lekker zal het best zijn gezien de ingrediënten, maar de voedingswaarde per portie valt tegen (totaal/4).

per portie ongeveer: 75g koolhydraten, 22g vet, 22g eiwit.

Maargoed men kan eenvoudig de voedingswaarden veranderen, door bijvoorbeeld dubbel zoveel kip te gebruiken.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
              lekker zal het best zijn gezien de ingrediënten, maar de voedingswaarde per portie valt tegen (totaal/4).

per portie ongeveer: 75g koolhydraten, 22g vet, 22g eiwit.

Maargoed men kan eenvoudig de voedingswaarden veranderen, door bijvoorbeeld dubbel zoveel kip te gebruiken.
              Ik maak meestal voor 3 personen in een iets andere verhouding:

450 gr kip
              220 gr rijst
              100 gr noten
              2 paprika's

Comment

Ik weet het goed gemaakt denise, als jij nou eens voor me kookt. Dan kijk ik of de verhoudingen goed zijn?

Comment

Originally posted by denise230487 View Post
                  Ik maak meestal voor 3 personen in een iets andere verhouding:

450 gr kip
                  220 gr rijst
                  100 gr noten
                  2 paprika's
                  dan zit je tegen de 40g eiwitten, 75g koolhydraten 25-30g vet. dat zijn opzich best wel mooie verhoudingen.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                    Ik weet het goed gemaakt denise, als jij nou eens voor me kookt. Dan kijk ik of de verhoudingen goed zijn?
                    Dat zal natuurlijk voor iedereen anders zijn, maar haha je bent welkom hoor:P

Comment

Originally posted by Hermandad View Post

ben je weer uit op een free meal!!
                      Of op de dame in kwestie!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X