Vis in blik recepten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vis in blik recepten?

Hey, ik probeer meer vis te eten, makreel en zalm, (soms paling en sardientjes hebben we hier) tonijn lust ik echt niet, meestal alles uit blik.

maar hebben jullie misschien leuke recepten daarvoor?
    salade, op brood, met rijst etc alles is goed maakt niet uit uit blik diepvries vers maakt niet uit, ik wil graag wat simpele recepten ervoor

ik heb wel op internet gezocht, maar dan vind je vaak van die ingewikkelde chefkok recepten haha, ik wil gewoon simpele GEZONDE recepten met vis zodat ik het wegkrijg alleen niet voor tonijn helaas sorry, dat krijg ik niet weg

hoop dat jullie wat voor me hebben
    alvast hartstikke bedankt

Ik eet het altijd vrij simpel.

Verse Makreel met niks.
    Zalm met niks of mosterd dille saus heeeerrlijk.
    Tonijn met ketchup, eet ik elke dag op brood of met rijst.
    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Sardines vind ik lekker met uiringen, olijven, artisjokharten. Dressing olijfolie, citroensap, knoflook en italiaanse kruiden (kruiden gedroogd gemengd te koop of in de diepvries van ah in zakjes). Lekker met aardappel.

Van makreel maak ik graag makreelpate: fijnprakken met mayonaise, ketchup, peper en worcestire sauce. Zalm vind ik lekker met creme fraiche, sesamzaad en zuurkool maar dat is misschien too much voor je? Andere optie is net als de makreel, fijnprakken met mayonaise, ketchup en worcestire sauce. Lekker op brood. Ketchup is wel gezoet, je kunt ook tomatenpuree nemen met wat azijn er doorheen als je in de very low carb zit.

Gerookte zalm is sterker van smaak, dat eet ik graag met komkommer erbij. Gerookte zalm met mosterdmayonaise, kappertjes, komkommer en gekookt ei vind ik bijvoorbeeld lekker.

Zure haring is lekker met gekookte bietjes, augurken en mosterd-dille dressing.

Witvis -gekookt- vind ik lekker met champignons, vijfkruidenpoeder, vissaus en knoflook.

Witvis is ook lekker met kerrie, cocosmelk, kool en rijst (warm).

Garnalen mmm lekker met gewokte prei en omelet (oprollen).

Ik hoop dat het niet te ingewikkeld klinkt.

Comment

Wat ik meestal doe, het blik losmaken vervolgens uitlepelen en dan naar binnen schuiven.
        Mind is everything.

Comment

Originally posted by resike View Post
          Wat ik meestal doe, het blik losmaken en het er volgens uitlepelen en dan naar binnen schuiven.
          Heb ik net ook gedaan. 2 blikjes makreel, lekker makkelijk.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Eet zelf meestal pure tonijn, gewoon uit t blik.

Je kunt het altijd mixen met salade en een beetje olijfolie (of een dressing maar dat is naturlijk iets minder, ook al zijn er vrij gezonde verkrijgbaar).

Anders inde blenden met wat melk, ei en whey.. blenden.. opdrinken :P

Comment

Tonijn lepel ik ook vaak zat zo weg, even wennen maar goed te doen na een paar keer. Soms als ik het toelaat wil ik wel eens een blik tonijn in een schaal doen, redelijk wat mayonaise er bij en een klein beetje curry. Beetje kruiden naar smaak ik doe er peper bij. Dit op een geroosterde boterham is echt niet normaal lekker
              "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Broodje met wat rauwkost, vis (tonijn/makreel) en een klodder zaanse mayo, lekkaaa
                Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
                People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
                BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

gewoon tonijn puur uit blik.
                  sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Tonijn met wat augurk.

Comment

Tonijn zo uit het blik, godlike!

Comment

Ui bakken dan je zalm erbij ook beetje bakken, daar tabasco over dan wat eitjes erdoor en dat op een broodje is best te bikken.

Als ik minder tijd heb doe ik beetje ketchup onder men tonijn vind zo zonder iets nogal droog.

Comment

Originally posted by caliber View Post
                          Ui bakken dan je zalm erbij ook beetje bakken, daar tabasco over dan wat eitjes erdoor en dat op een broodje is best te bikken.

Als ik minder tijd heb doe ik beetje ketchup onder men tonijn vind zo zonder iets nogal droog.
                          Kan je die zalm uit blik gewoon heel kort bakken of niet?
                          Gebakken zalm gaat binnen 30 sec. naar binnen bij mij en uit blik duurt wel 10 min.
                          Make it count!
                          Always look on the bright side of life...

Comment

Originally posted by VanKuip View Post
                            Kan je die zalm uit blik gewoon heel kort bakken of niet?
                            Gebakken zalm gaat binnen 30 sec. naar binnen bij mij en uit blik duurt wel 10 min.

Ja ze kan je bakken, ik bak meestal uit blik, ook tonijn enz

Comment

Blikje tonijn openen, uitlepelen en mengen met klein beetje mayo, sambal en een gesnippert uitje. Lekker.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X