GIP's kitchen advanture!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gain is pain View Post
    DEVILS chicken

-kipfilet heb ik gedaan maar je kunt beter kippenbouten/kipdrumstick gebruiken
    -peper
    -sambal oelek
    -(sambal pathe)
    -maizena
    -kipbouilon
    -zoet soja/ketjap
    -sesame olie

Bereiding:
    Snij de kipfilet in grote blokken, doe dit op laag vuur in water en doe er kipbouilon bij, laat dit nu heeeel rustig koken zo'n 20min, niet geheel gaar.
    Nu haal je de kip eruit en laat het even afkoelen, verhit daarna een pan met ong, een halve eetl. Olijfolie.
    Doe de kip erin voed direct daarna de sambal oelek toe/peper/zoet soja/sesame olie/maizena toe en begin te roeren. Voeg hierbij wat water of bouillon toe (ong. 4-5 eetl.) roer het en laat het zachtjes doorkoken tot het gaar is. En voila best lekker alleen ik had bouilion toegevoegd maar dat was voor mij iets te zout. Ik at het met aardappels dus prima te doen

Pics komen binnekort (zit op me ipod)
    klinkt geweldig, benieuwd naar de foto (niet vergeten hé
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Pallas View Post
      Kipfiletspiesjes daarentegen doe ik slechts 10 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden, kunnen ze makkelijk hebben.
      Wil je de kip zo mals mogelijk houden kan je een keer 12-15 min op 180 aanhouden. Ik snij de kipfilet altijd in even grote stukken (kontje eraf).

Ook lekker is even voorgrillen (sealen van de kip) en iets korter in de oven. NOG malser is de kip bedekken met wat takjes tijm bedekt met wat rauwe ontbijtspek....

Comment

mijn receptje voor krispy aardappelen uit de oven:
        - aardappels in even grote stukken snijden, ca 4-5 cm
        - pan water met zout, laurierblaadje (of 2) en 2 teentjes knoflook (gekneusd)
        - aan de kook brengen en hierna uitzetten met deksel erop en laten afkoelen (kan je smorgens al doen)
        - in vergiet ff goed laten uitlekken
        - oven op 200, bakpapier op plaat: aardappels door olijfolie (voor bakken !) halen, verdelen over plaat en lekker bakken voor 40-50 min..halverwege ff husselen.
        Grof zeezout er op en voila, heerlijke crispy knoflook aardappelen met zachte binnenkant

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
          ^Hetzelfde, ook met m'n tonijnsalade gebruik ik yogonaise. Vind ik een stuk frisser van smaak

Heb je daar misschien het receptje van?? Ben geen vis eter maar wil wel graag aan de tonijn vanwege de goede eigenschappen

Bvd
          Gr. Ximon
          http://forum.bodynet.nl/algemeen/54512-bedankt-bodynetters.html

Comment

Originally posted by Ximon1975 View Post
            Heb je daar misschien het receptje van?? Ben geen vis eter maar wil wel graag aan de tonijn vanwege de goede eigenschappen

Bvd
            Gr. Ximon
            yoganaise of mayonaise, who cares... mayo smaakt 10x beter met tonijn... daarnaast wie zegt dat mayo slecht is?
            Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
              yoganaise of mayonaise, who cares... mayo smaakt 10x beter met tonijn... daarnaast wie zegt dat mayo slecht is?
              in de cut zou ik het toch vermijden... verder vind ik het ook veel lekkerder dan yogonaise
              was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Hulde aan Pain is gain voor deze meesterlijke maaltijd !
                Op dit moment is mijn schotel lekker aan het intrekken en na 1 a 2 dagen is hij klaar voor de oven.

Voor de mensen die niet van veel gedoe houeden of problemen hebben met een oven hier de oplossing !

Een braadzak , je gooit je kip met groen aardappelen in een zak en dan de oven in, 45 later is alles gaar mals smaakt top !

Aangezien ik meer had dan mijn ovenschoten aankon had het overige in een braadzak gedaan. Het is ook super handig is als je niet zo'n honger hebt en een kleine portie wil
                Attached Files

Comment

Originally posted by Rawis View Post
                  Hulde aan Pain is gain voor deze meesterlijke maaltijd !
                  Hihi, hij heet eigenlijk Gain is Pain, anders had dit topic: PIG's kitchen adventure! geheten, had ook leuk geweest overigens!

OT: @Rawis, bedankt voor de tip met braadzak, ga ik zeker eens proberen!

Comment

Die kipfilet steakies gaan die ook in de oven?

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                      Die kipfilet steakies gaan die ook in de oven?
                      Grillen denk?
                      Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

dit topic maar weer eens oppaken...
                        had vanmiddag dacht ik kipfilet eruit gehaald alleen later bleek dat kipvleugeltjes te zijn, vond het zonde om weg te gooien, dus heb er maar wat van gemaakt..

recept 1:
                        kipvleugels
                        pikante kipkruiden (AH)

recept 2:
                        kipvleugels
                        zout
                        sambal naar keuze
                        knoflook

de kipvleugels in de pan zonder olie en laten bakken totdat ze gaar zijn. simpel, ik hou niet van al die poespas... zelf werk ik liever met kipfilet of drumsticks aangezien er in vleugels wel aardig wat vet zit maargoed 1x ken niet zo veel kwaad, immers heb je wat (Verzadigde) vette nodig voor je test...

Comment

Nooit over nagedacht om dit ernaast te doen om wat extra bij te verdienen?
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Nooit over nagedacht om dit ernaast te doen om wat extra bij te verdienen?

ahaha, wat dat koken?

nee dat laat ik liever aan mijn pa over... die krijgt er wel voor betaald

Comment

Gip plaats hier ook eens een junkmaal recept want heb al een tijdje niet gejunkt aangezien ik geen zin meer heb in pizza's of doner dit en doner dat
                              sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

gaat weer leven in komen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X