Mijn top 3 kruiden!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn top 3 kruiden!

Beste liefhebbers van kip!

Sommige mensen eten hun kipfilet droog of met een sausje,
    Maar wat ik fijn vind is wat lekkere kruiden er op te doen.. dan smaak het net allemaal wat anders

Ik doe hem meestal niet in geheel bakken ik snij ze in mooie kleine stukjes.
    Dit vindt ik fijner omdat het dan een stuk malser en sappiger blijft!
    Mijn top 3 :
    1.Cajun kruiden ( probeer zonder zout )
    2. Italiaanse kruiden
    3. Bruchetta mix ( Deze niet meteen op de kip doen ) anders wordt hij snel zwart!

Ik bak hem in koko's olie, probeer het vuur niet op al te hoge temperatuur te zetten omdat dan de olie gaat walmen als een gek! En dat is niet good

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie, wou het even mededelen =D
    Try harder, or don't TRY!

Ikzelf ben groot voorstander van marinades op basis van kerrie of ketjap.
    Vaak gebruik ik ook paprika poeder. Allemaal heerlijk.
    Gember (poeder) combineert ook prachtig met kip!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Hhmm klinkt goed!! Ga ik vanavond eens uitproberen!! Thanks

Comment

Ik gebruik vooral: peper, kerrie, paprika poeder, oregano, nootmuskaat, basilicum. Eigenlijk alles wat we in onze kruidenkast hebben staan m.u.v. zout zelf of waarin zout zit.
        "Straight outta gym"

Comment

Ik trek idd ook altijd de kruidenkast leeg, lekker alles erop m.u.v. zout.
          Wat ook lekker is de kip een paar uur laten staan in ketjap,sambal,knoflook,ui(sjarlotjes).

Comment

Originally posted by kawafan View Post
            Wat ook lekker is de kip een paar uur laten staan in ketjap,sambal,knoflook,ui(sjarlotjes).
            Uuuuhhh je weet dat er in sambal en vooral ketjap ook aardig wat zout zit?

Comment

Zout kan toch prima gecompenseerd worden met meer water?
              Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                Ik gebruik vooral: peper, kerrie, paprika poeder, oregano, nootmuskaat, basilicum. Eigenlijk alles wat we in onze kruidenkast hebben staan m.u.v. zout zelf of waarin zout zit.
                Wel oppassen met zout als je dat er van te voren toevoegt kan het uitdrogen!

En je weet vast wel met te veel nootmuskaat =D
                Voor de rest is alles wel erg lekker ja, italiaanse kruiden is meestal oregano,basilicum... en nog meer

Maar hoop jullie beetje geholpen te hebben!

Comment

Originally posted by kawafan View Post
                  Als je toch echt de goeie sensatie wilt.. Meestal gebruik ik in een restaurant als een marinade nodig is, duurt het meestal 24 uur voordat het er goed inzit!

Maar wij houden gewoon lekker van smokkelen he Wat je ook kan doen, als je een vacuum machine hebt, of een zak doe je alles in, met al die lekkere kruiden.. En doe hem goed dicht zodat er bijna geen zuurstof in zit.

Lekker in de koelkast voor 1 uurtje..

En voila u kipmarinade is heerlijk!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                    Uuuuhhh je weet dat er in sambal en vooral ketjap ook aardig wat zout zit?
                    Niet te paniekerig worden van een beetje zout. Ook dat heeft je lichaam nodig.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Alleen krijg je tegenwoordig al een hele berg binnen uit je voeding uit de winkel, dusja.. Daar kom je sowieso wel aan..
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                        Alleen krijg je tegenwoordig al een hele berg binnen uit je voeding uit de winkel, dusja.. Daar kom je sowieso wel aan..
                        Als je schoon eet dan omzeil je al die toevoegingen van fabrikanten. Zelf en vers bereide maaltijden kun je altijd naar eigen smaak en inzicht zouten.

Comment

Originally posted by Tryharder View Post
                          Beste liefhebbers van kip!

Sommige mensen eten hun kipfilet droog of met een sausje,
                          Maar wat ik fijn vind is wat lekkere kruiden er op te doen.. dan smaak het net allemaal wat anders

Ik doe hem meestal niet in geheel bakken ik snij ze in mooie kleine stukjes.
                          Dit vindt ik fijner omdat het dan een stuk malser en sappiger blijft!
                          Mijn top 3 :
                          1.Cajun kruiden ( probeer zonder zout )
                          2. Italiaanse kruiden
                          3. Bruchetta mix ( Deze niet meteen op de kip doen ) anders wordt hij snel zwart!

Ik bak hem in koko's olie, probeer het vuur niet op al te hoge temperatuur te zetten omdat dan de olie gaat walmen als een gek! En dat is niet good

Hoop dat je wat hebt aan deze informatie, wou het even mededelen =D
                          Die cajun is zooooo lekker! Maar is dat niet te zout?
                          All time PRs: 195/135/232,5
                          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Dat zeg ik ook niet.
                            Maar geen zout toevoegen omdat je geen zout wilt eten, en vervolgens twee dingen opnoemen die bomvol met zout zitten, klopt niet helemaal

Comment

Ik neem meestal deze 3
                              kerie
                              Knoflook
                              Paprika poeder
                              keep the focus going!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...