lamlendig gevoel na inname creatine mono

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

In het boek voedingssupplementen van Frederic Delavier en Michael Gundill (bekend van het boek krachttraining) wordt de inname van creatine vlak voor een inspanning afgeraden. "In tegenstelling tot supplementen zoals cafeine wordt de positieve werking van creatine vertraagd." "Vanwege de lichte hypoglykemische werking van creatine, zou dat de daling van het bloedsuikergehalte tijdens een training kunnen versterken."

Op trainingsdagen 3 tot 5 gram na de inspanning en op rustdagen 3 tot 5 gram verspreid over de dag innemen.
    Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

en over welke soort heb je het dan, de mono of CEE
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

ik denk dat 3gr is voor gebufferde creatine (kre alkalyne)
        5-10gr voor CEE en mono
        enkel bij mono een oplaadfase van 20gr per dag
        onderweg naar 90kg bij 10% BF

Comment

Heb exact hetzelfde, kan je ook afraden het met je wheyshake met melk te nemen, lijkt het effect alleen maar te versterken.

Knal het nu gewoon met klein beetje water tijdens mijn PWO shake, ben toch dood dan en zolang je bezig blijft is er vaak niks aan de hand. Enige nadeel is als je 5gram pakt ongeveer dat je mogelijk wat bloat kunt krijgen waardoor je honger verdwijnt als sneeuw voor de zon en je PWO maaltijd vaak er niet in te rammen is.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Dank u heren! Ik zal voortaan 's morgens en na de training (voor t slapen) proberen! Thanks!
            30 jr / 185 cm / 80,6 kg / BF: 15,3% @ onderhoud

Comment

Originally posted by Nutrition4you View Post
              In het boek voedingssupplementen van Frederic Delavier en Michael Gundill (bekend van het boek krachttraining) wordt de inname van creatine vlak voor een inspanning afgeraden. "In tegenstelling tot supplementen zoals cafeine wordt de positieve werking van creatine vertraagd." "Vanwege de lichte hypoglykemische werking van creatine, zou dat de daling van het bloedsuikergehalte tijdens een training kunnen versterken."

Op trainingsdagen 3 tot 5 gram na de inspanning en op rustdagen 3 tot 5 gram verspreid over de dag innemen.
              Zou raar zijn, want ik zowat elk pre workout supplement zit wel een beetje creatine. Dat zou dan waste of money zijn
              De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

Originally posted by Sports-Nutrition View Post
                Zou raar zijn, want ik zowat elk pre workout supplement zit wel een beetje creatine. Dat zou dan waste of money zijn
                Ik weet niet of je het boek zelf gelezen hebt. Maar dit is de conclusie die zij trekken naar aanleiding van alle wetenschappelijke studies die er gedaan zijn naar creatine.

Volgens de schrijvers van dit boek is alleen creatine monohydraat wetenschappelijk bewezen.

Het blijft inderdaad raar want in diverse sportbladen wordt ook geadviseerd om creatine voor de training in te nemen.
                Nutrition4you: Voedingssupplementen voor sport, dieet en gezondheid.

Comment

mischien ben je wat gevoeliger voor directe opname, in een kg biefstuk zit ook ongeveer 5g maar die wordt geleidelijker opgenomen dan een schep van 5 gram in een keer

Comment

Die schep meng je toch ook ergens mee?
                    Of jas jij die 5 gram door je neus naar binnen?
                    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

op mijn pot crea van XXL staat 2x5 gram de eerste 5 dagen als oplaad fase. Hierboven zie ik dan staan 20 gram p/d.

Wat moet het nu zijn? ik neem aan gewoon aanhouden wat op de verpakking staat? ben nu 3 dagen bezig met de oplaad fase dus...

Comment

Originally posted by manu76 View Post
                        op mijn pot crea van XXL staat 2x5 gram de eerste 5 dagen als oplaad fase. Hierboven zie ik dan staan 20 gram p/d.

Wat moet het nu zijn? ik neem aan gewoon aanhouden wat op de verpakking staat? ben nu 3 dagen bezig met de oplaad fase dus...
                        Als je wat meer leest, zal je het ook weten over de oplaad fase.

Comment

Tis 5 gram voor en 5 gram na de training.
                          Je kunt ook 5 gram in de morgen en 5 gram in de avond nemen.
                          10 gram per dag.

Comment

Dju nog. Ik neem nu een aantal weken crea mono maar altijd 5 gram gepakt 's morgens. Maar je moet dus 2 x 5 gram per dag pakken. Ik merkte ook niet van creatine misschien ligt het wel daaraan.
                            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X