Caffeine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Caffeine

Ik geloof niet zo in caffeine als een vetverbrander. Dus heb er nooit veel aandacht aan besteedt. Echter was ik vanmiddag echt enorm moe en wilde toch trainen. Heb ik zo'n superbooster 50 ml flesje gedronken. Zit 80 mg caffeine in. Aangezien ik geen koffie of thee drink is mijn gewenning erg laag.
    En ik moet zeggen,..ik merkte het goed. Heb heerlijk getraind. Lekker energiek.
    Nu wil ik caffeine caps gaan kopen. Echter las ik wat negatieve berichten erover. Dat cafeine de aanmaak van testosteron vermindert en aanmaak oestrogeen vermeerdert. En dat cafeine de atp in je spieren afbreekt.
    Iemand die daar ooit onderzoek of zo van gelezen heeft?

bilo
    You can not become LEGenDArY without Legday

google eens een keer op creatine en caffeine het schijnt de werking te verlagen.

Comment

Let op dat cafeïnetabletten/caps doorgaans 200mg+ zijn. Dus als je al gaat als een raket op 80mg zou ik uitkijken met 200mg+. Dat gaat namelijk dan echt hard.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als ik in de praktijk kijk lijkt me dat dit te verwaarlozen is, omdat het door heel veel gebruikt wordt. Ofwel in fatburners, danwel pure caffeine en ook pre-workout boosters uiteraard.

Wetenschappelijk zou ik het niet weten.
        Groeten

Comment

Originally posted by darkstar View Post
          google eens een keer op creatine en caffeine het schijnt de werking te verlagen.
          Vogens velen is dat te verwaarlozen, heb er even een quote bijgepakt van Yawgmoth

Originally posted by Yawgmoth View Post
          Caffeine om je mood gedurende de dag op te kirkken is niet echt aan te raden, net voor het trainen is wel lekker dat doe ik zelf.

Over creatine, mensen kom op ik hoor nou al paar dagen onzin, mythes, niet onderbouwde statements en gaat me beetje te ver, als je foute of zwaar betwistbare dingen neer gaat zetten zet er dan bij dat het een mythe is zodat niemand er aandacht aan besteed. Nu wordt alles voor waarheid aangenomen en het hele forum zit daar nu mee, net als die gozer die 20 gram crea laad en zweer dat 3gram per dag geen effect zou hebben terwijl er niet alleen op dit forum al bewijs te vinden is dat dit onzin is, als je beetje verder kijkt dan je neus lang is dan zul je ook genoeg onderzoeken vinden die deze theory wegblazen.

Voor caffeine, een pilletje is over algemeen 200mg, dus zit je net over de daily common dose heen. Dus enigszins tegenwerken van creatine is in minimale hoeveelheden te verwachten. Maar om te zeggen da tje het moet vermijden zoals hierboven mij is beetje flink overdreven

Stukje, lees het leer het

Common Creatine Concerns: Cycling and CaffeineOne of the most commonly asked questions about creatine is whether it needs to be cycled or not. This question arose when researchers fed rats more creatine than humans could consume and noted a decrease in creatine transporter molecules. This may not be a realistic scenario, as human research with common dosages has shown no effect on creatine transporter.
          Some people make it standard practice to cycle supplements every 12 weeks, but I don't cycle creatine. This is because I use the 3g post-workout protocol, as outlined in the Dangerous Creatine article, and thus maintain my elevated creatine levels rather than constantly overloading my body. This means I consume a maximum of 20g of supplemental creatine per week. Some people use this each day! In other words, creatine doesn't need to be cycled unless it's overused.
          A final question involves the use of caffeine and its ability to impair the ergogenic effects of creatine (28). This study used relatively high doses of caffeine. Clear counteraction conclusion: Concurrent consumption of a couple cups of coffee or cans of Coke can't create or cause creatine complications. Of course, if you're already overusing caffeine then you have bigger problems than the impaired effects of a supplement.

Bottom Line: You don't need to cycle creatine, and common doses of caffeine (i.e. 100-150mg) will minimally affect the strength enhancing effects of this supplement.

28. Vandenberghe K, Gillis N, Van Leemputte M, Van Hecke P, Vanstapel F, Hespel P.. Caffeine counteracts the ergogenic action of muscle creatine loading. J Appl Physiol. 1996 Feb;80(2):452-7.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Let op dat cafeïnetabletten/caps doorgaans 200mg+ zijn. Dus als je al gaat als een raket op 80mg zou ik uitkijken met 200mg+. Dat gaat namelijk dan echt hard.
            In principe kan je dan ook bij een cap de helft eruit gooien.
            Groeten

Comment

Ja dat ga ik zo doen idd. Goeie tip!

Maar als ik jullie goed begrijp denken jullie dat als ik 100mg caffeine inneem voor het trainen dat het wel zal meevallen met verlagen van testosteron en atp?
              Atta?

Comment

Originally posted by Revius View Post
                Als ik in de praktijk kijk lijkt me dat dit te verwaarlozen is, omdat het door heel veel gebruikt wordt. Ofwel in fatburners, danwel pure caffeine en ook pre-workout boosters uiteraard.
                ja idd maar misschien dat er in pre-workout boosters zoals crack van revolution ook wel spul zit dat testosteron juist weer verhoogd. Dus dat het dat effect van caffeine opheft maar nog wel de energieke werking geeft. Dat weet ik dus niet.

Comment

Dat ATP lijkt me zowiezo bullshit. ATP is gewoon de energie die cellen gebruiken. Word altijd gebruikt, ook in rust. Caffeine kan hooguit je stofwisseling een beetje omhoog boosten waardoor wat meer ATP word gebruikt. Lijkt me complete onzin dat het de ATP uit je spieren haalt.

Edit: "ATP in je spieren afbreekt". Dat doet het dus wel. Maar niet in verkeerde context. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer uit te leggen.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Wat cafeïne wel doet, is je cortisol omhoog halen, en je norepinefrine verhogen. Naast nog wat zaken. Gevolg daarvan is dan ook dat mensen vaak gevoeliger worden voor angst (ze ervaren feitelijk al stress voor er een oorzaak voor is).
                    Ik heb nog niets gezien in de literatuur wat erop zou duiden dat cafeïne je testosteron verlaagt en oestrogeen verhoogt, laat staan in een mate die merkbaar is. Maar dat ik niks heb gezien in de literatuur zegt niets, kan het ook hebben gemist.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by sch00m View Post

Edit: "ATP in je spieren afbreekt". Dat doet het dus wel. Maar niet in verkeerde context. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik probeer uit te leggen.
                      Haha nee totaal niet!
                      Breekt niet af zeg je,...maar toch wel...alleen anders. Snap je het.."
                      hahah :S

Comment

Bijna alle cellen in je lichaam verbruiken ATP. Door cafeine gaat je lichaam meer verbruiken. Je cellen gaan meer verbruiken.

Nu wel?
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                          Bijna alle cellen in je lichaam verbruiken ATP. Door cafeine gaat je lichaam meer verbruiken. Je cellen gaan meer verbruiken.

Nu wel?
                          Duidelijk! dank

Comment

Wat cafeïne wel doet, is je cortisol omhoog halen, en je norepinefrine verhogen.
                            Was er niet iets met hoge cortisol & spierafbraak, waardoor men vermoedt/aanneemt dat test. laag is..............
                            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Hallo, ik heb me net voorgesteld in de afdeling "even voorstellen",
                              Ik heb een maand of wat geleden een hele pot caffeïne (400 gr) gekocht bij een Amerikaanse supplementenboer.
                              Ik neem een mespuntje als ik bijvoorbeeld nachtdienst heb (eerste nacht is altijd zwaar), of als ik s'middags uit m'n werk kom en moe ben, en toch keihard wil trainen.
                              Van caffeïne ga je extra plassen, en creatine wil juist vocht vasthouden, in die zin zou je misschien kunnen beweren dat de twee stoffen elkaar tegenwerken.
                              Ik zorg gewoon dat ik veel water drink als compensatie, en ik ga als de brandweer mèt creatine en caffeïne.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X