caffeine voor vetverlies

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• caffeine voor vetverlies

Morgen ga ik voor de tweede keer beginnen met ud2.0. De vorige keer heb ik geen supplementen/stimulerende middelen gebruikt (behalve whey+crea). De resultaten waren erg goed, maar het was soms erg zwaar vanwege weinig energie die je op sommige momenten hebt.

In het boek worden opties gegeven om op bepaalde momenten (de low calorie dagen), een EC stack te gebruiken. Aangezien E illegaal is in nederland is dit geen optie. Maaaaar, nu komt mijn vraag: Zou het ook nut hebben om alleen C (caffeine) te gebruiken (voor meer energie gedurende de dag). En heeft de C opzichzelf ook een thermogeen effect, of verlengt het alleen het effect van de E?

Als het nuttig is om C te gebruiken gedurende de dag, dan zat ik te denken aan 200mg bij ontbijt, 200mg rond de middag, en 200 mg rond 17:00.

En hoe zit het met heb gebruik van C voor een workout? heeft dit ook nog nadelen?

bedankt voor de hulp alvast,
    groeten dynobet.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Cafeine verbrandt vet op twee manieren

Ik ben een grote fan van cafeine, maar ik gebruik het niet per se om vet mee te verbranden.

Ik neem momenteel (cut) 750 mg - 1000 mg in de ochtend.

Comment

Zeshonderd mg cafeïne op dagbasis is echt heftig. Verkijk je daar niet op. Ik zou er geen problemen mee hebben, maar de gemiddelde mens is wat gevoeliger voor cafeïne. Zou dus even kijken hoe je erop reageert voordat je 600mg neemt.

Cafeïne voor een workout, tjah. Als je moe bent is het lekker om dan echt overdreven te doseren om maar iets van energie te krijgen. Aan de andere kant: als je je al energiek voelt, gaat het alleen je hartslag nog wat erger verpesten dan al gebruikelijk is, en dat is niet prettig.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je kan het in ieder geval niet combineren met creatine!
        Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

Originally posted by peso View Post
          Je kan het in ieder geval niet combineren met creatine!
          Oh? en waarom is dat? Heb het zelf altijd gedaan en nergens last van hoor!

Comment

Dat is toch idd al achterhaald?
            Groeten

Comment

Bedankt genix, Ud2.0 is een vrij zwaar dieet, (lijkt heel veel op keto. maar is stuk zwaarder dan keto).

de aanbevelingen van 600mg caffeine komen dan ook uit het boek van ud2.0.
              (3x daags 20/200 EC word aanbevolen als je die compound neemt).

ik dacht dus nou dan kan 3x 200mg Caffeine ook.
              ik heb caps van 200mg, en caps van 50mg. Ik ga beginnen met gewoon 50 te doseren 3x daags, en voer het op mocht dat nodig zijn. (ik krijgt vrijwel nooit caffeine binnen dus zal er wel heftig op reageren).

Is er verder nog een nadeel aan het supplementeren van caffeine (in de cut)?

@Peso ik dacht idd dat dit achterhaald is. Maar omdat de depletiontraining als doel heeft om zoveel mogelijk glycogeen te legen, is creatine zowieso niet handig.

(creatine vult zorgt dat je langer op atp traint, en dus minder lang op glycogeen. dat wil ik juist niet, aangezien glycogeen leeg moet.)

pas tijdens de carbup doe ik aan creatine loaden, maar juist dan is caffeine niet handig. ik zal ze dus zowieso niet samen gebruiken.

Iemand nog meer info voor me?
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Na een tijdje treedt er sowieso gewenning op! Ik draai nu op 1 gram terwijl ik x aantal tijd geleden hetzelfde effect had met 250 mg. Toch maar eens afkicken als ik terug ga bulken.

Comment

Originally posted by DerMeister View Post
                  Na een tijdje treedt er sowieso gewenning op! Ik draai nu op 1 gram terwijl ik x aantal tijd geleden hetzelfde effect had met 250 mg. Toch maar eens afkicken als ik terug ga bulken.
                  Periodiseren.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                    Oh? en waarom is dat? Heb het zelf altijd gedaan en nergens last van hoor!
                    Ik heb van meerdere personen gehoord dat als je creatine neem geen cafeïne moet nemen omdat dit de werking van de creatine zou vernietigen,als dit waar is weet ik niet !

Comment

Originally posted by basvl View Post
                      Ik heb van meerdere personen gehoord dat als je creatine neem geen cafeïne moet nemen omdat dit de werking van de creatine zou vernietigen,als dit waar is weet ik niet !
                      Dit vond ik op het internet!

Creatine en caffeïne

De wetenschappers Vandenberghe et al hebben onderzocht of er verschillen waren tussen het innemen van creatine zonder caffeine en het nemen van creatine in combinatie met caffeine. Aangetoond werd dat caffeine zowel de opname van creatine als de prestatietoename verminderde. Dit is van zeer groot belang, omdat veel sporters koffie en/of energiedranken gebruiken die grote hoeveelheden caffeine bevatten. Aangezien caffeine vele uren nadat het ingenomen wordt nog in het lichaam aanwezig is, moet je er rekening mee houden dat je enkele uren voor en tijdens het gebruik van creatine geen caffeine-houdende dranken neemt.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        Morgen ga ik voor de tweede keer beginnen met ud2.0. De vorige keer heb ik geen supplementen/stimulerende middelen gebruikt (behalve whey+crea). De resultaten waren erg goed, maar het was soms erg zwaar vanwege weinig energie die je op sommige momenten hebt.

In het boek worden opties gegeven om op bepaalde momenten (de low calorie dagen), een EC stack te gebruiken. Aangezien E illegaal is in nederland is dit geen optie. Maaaaar, nu komt mijn vraag: Zou het ook nut hebben om alleen C (caffeine) te gebruiken (voor meer energie gedurende de dag). En heeft de C opzichzelf ook een thermogeen effect, of verlengt het alleen het effect van de E?

Als het nuttig is om C te gebruiken gedurende de dag, dan zat ik te denken aan 200mg bij ontbijt, 200mg rond de middag, en 200 mg rond 17:00.

En hoe zit het met heb gebruik van C voor een workout? heeft dit ook nog nadelen?

bedankt voor de hulp alvast,
                        groeten dynobet.

Zelf gebruik ik ook caffeine bij het ud2.0 dieet, dit omdat je je tijdens de low-carb dagen toch wat suf en vermoeid aanvoeld, de caffeine helpt je een beetje de dag door.
                        Bij mij zag ik geen verschil echter in het wel en niet gebruik van caffeine ten opzichte van extra vetverlies, maar hier geld dan ook dat ieder er anders op reageerd.

succes iig met je ud2.0, ik ga je volgen.
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Het opwekkende middel verhoogde de concentraties adrenaline met een factor vijf. De concentratie nor-adrenaline en de hoeveelheid vrije vetzuren stegen ook, maar minder.
                          Deze passen dus ook op de alpha-1, alpha-2, beta-1 en beta-2 receptoren van de vetcel. Als ze op de beta komen is vetzuren afgeven.. als ze op de alpha komen is het vetzuren vasthouden. De vetcellen met meer alpha receptoren dan beta zijn de misselijke vetten die bij de mannen vooral op de buik zitten en bij vrouwen op de heupen en billen.

Heb je je ook verdiept in dat yohimbe verhaal? Deze zouden volgens lyle de alpha-1 en alpha-2 receptoren bezet houden zodat er meer sleutels op de beta receptoren komen.

Als ik onze vriend Lyle goed begrepen heb.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                            Periodiseren.
                            ....?

Comment

Gebruik cafeïne in cycli: twee weken wel, twee niet.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X